Brzdy

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Luban
Příspěvky: 10
Registrován: 01 kvě 2007 10:14
Bydliště: Hradec Králové

Brzdy

#1 Příspěvek od Luban » 24 led 2009 17:56

Ahoj,jsem tady nováček a potřeboval bych poradit. Už dvakrát jsem měnil gumičky v hlavním brzdovém válci a stále auto brzdí až na druhé sešlápnutí pedálu. Při prvním sešlápnutí se pedál propadne,při druhém je pedál tvrdý a neklesne. Brzdy jsou odvzdušněný!

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 816
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Martin T » 24 led 2009 18:29

Co je to za auto? Má posilovač? Jsou seřízené čelisti? Nejsou moc sjeté? Jsou originální prasátka i válec?

Luban
Příspěvky: 10
Registrován: 01 kvě 2007 10:14
Bydliště: Hradec Králové

#3 Příspěvek od Luban » 24 led 2009 18:48

LR 88 S3,1976. Válec orig. s posilovačem ,prasátka dvě nová. I když utáhnu brzdy bez kroku,stejně je první sešlápnutí měký. Válec vypadá dobře.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3587
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Land Jirka » 24 led 2009 18:48

Co excentry na bubnech :?: :idea:
Nestáčels bubny?
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Luban
Příspěvky: 10
Registrován: 01 kvě 2007 10:14
Bydliště: Hradec Králové

#5 Příspěvek od Luban » 24 led 2009 19:28

Bubny jsem nestáčel,chod pedálu je stejný i když utáhnu excentry.

bobes
Příspěvky: 320
Registrován: 17 dub 2008 16:26
auto: LR Series I,II,III
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od bobes » 24 led 2009 19:59

Když to odvzdušníš a párkrát zabrzdíš a pak zkusíš znova odvzdušnit jdou ti bublinky nebo je to pořád čistý?
Co všechno jsi měnil a bylo to před výměnou dobrý?
Naposledy upravil(a) bobes dne 24 led 2009 20:08, celkem upraveno 1 x.
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35

Luban
Příspěvky: 10
Registrován: 01 kvě 2007 10:14
Bydliště: Hradec Králové

#7 Příspěvek od Luban » 24 led 2009 20:06

Stále bez bublin.

bobes
Příspěvky: 320
Registrován: 17 dub 2008 16:26
auto: LR Series I,II,III
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od bobes » 24 led 2009 20:13

Tak to divné. Na brzdách jsem se vyučil, když jsem měl 1000 MB. I jeden nefunkční excentr na celém autě znamenal, že pedál bral těsně u podlahy. Jednou se mi také při zabrždění nafukovala brzdová hadice.
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35

Luban
Příspěvky: 10
Registrován: 01 kvě 2007 10:14
Bydliště: Hradec Králové

#9 Příspěvek od Luban » 24 led 2009 20:22

Já jsem taky vyučený automechanik a pár brzd už jsem viděl,ale tady nevím. Asi budu muset koupit nový válec.

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 816
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Martin T » 24 led 2009 23:35

Když jsi měnil ty gumičky, jak jsi plnil kapalinu, podtlakem, tj. odsáváním na některém prasátku nebo šlapáním na pedál? On se ten hlavní válec někdy dost těžko plní. Doporučuji plnit podtlakem.

bobes
Příspěvky: 320
Registrován: 17 dub 2008 16:26
auto: LR Series I,II,III
Bydliště: Praha

#11 Příspěvek od bobes » 25 led 2009 09:38

Nám se zase osvědčilo víčko s ventilkem , které našroubuješ při odvzdušňování na nádobku u brzdové pumpy. Párkrát tam šťouchneš malou pumpičkou a hned se plní. Hlavně třeba u Pragy RN kde je hustá červená brzdovka. Nebo u autobusu při odvzušňování plynu nebo spojky. Taky pozor aby nová manžeta nebyla delší než původní tj. aby při odbrždění nezakrývala plnicí otvor hlavního válce. Také se musí pístek v pumpě vracet až do krajní polohy jinak vzniká ten samý problém. Občas je také plnicí otvor přicpaný svinstvem.
Toto ale navozuje spíš problém, že furt odvdušňuješ a furt tam máš vzduch. Přetlak je asi lepší než podtlak, protože pumpa si někdy při špatném plnění přicucne vzduch přes sekundární manžetu.
Pokud to máš jak píšeš opravdu dobře odvzdušněné neřeší asi ani jeden postup tvůj problém.
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 135
Registrován: 20 srp 2007 15:28
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Ivo » 25 led 2009 22:14

Mám stejnej problém, všechny gumičky vyměněný, a až druhý sešlápnutí je tvrdý, ty hadičky mě nenapadli, jelikož jim je 30 let, ani bych se nedivil, že se nafukujou.
D II - elektrárna na měchách
LR S III, 109 STW ex hasič

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 816
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od Martin T » 25 led 2009 22:45

Když utáhneš excentry a je to stejné, tak tam musí být vzduch :!:

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 135
Registrován: 20 srp 2007 15:28
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Ivo » 25 led 2009 22:49

Excentry jsou snas dobře seštelovaný a brzdy jsem odvzdušňoval snad 10x, jedině v tom hlavním brzdovým válci, že by zůstala bublina, ale jak ji vyhnat :?:
D II - elektrárna na měchách
LR S III, 109 STW ex hasič

Luban
Příspěvky: 10
Registrován: 01 kvě 2007 10:14
Bydliště: Hradec Králové

#15 Příspěvek od Luban » 26 led 2009 14:37

Já to asi přestanu řešit a naučím se s tím jezdit ... :(

bobes
Příspěvky: 320
Registrován: 17 dub 2008 16:26
auto: LR Series I,II,III
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od bobes » 09 úno 2009 08:43

bobes píše:Nám se zase osvědčilo víčko s ventilkem , které našroubuješ při odvzdušňování na nádobku u brzdové pumpy. Párkrát tam šťouchneš malou pumpičkou a hned se plní. Hlavně třeba u Pragy RN kde je hustá červená brzdovka. Nebo u autobusu při odvzušňování plynu nebo spojky. Taky pozor aby nová manžeta nebyla delší než původní tj. aby při odbrždění nezakrývala plnicí otvor hlavního válce. Také se musí pístek v pumpě vracet až do krajní polohy jinak vzniká ten samý problém. Občas je také plnicí otvor přicpaný svinstvem.
Toto ale navozuje spíš problém, že furt odvdušňuješ a furt tam máš vzduch. Přetlak je asi lepší než podtlak, protože pumpa si někdy při špatném plnění přicucne vzduch přes sekundární manžetu.
Pokud to máš jak píšeš opravdu dobře odvzdušněné neřeší asi ani jeden postup tvůj problém.
Tak jsem konečně obdržel Service manuál na S III a koukal jsem na tu pumpu. To co jsem ti psal ohledně manžety a vracení pístku u S III neplatí, neboť to plnění je na jiném principu. Ventilek na víčku a lehké natlakování nádobky by ale mělo fungovat. Už jsi to zprovoznil?
LR Series, Zetor, Ferguson TEA 20, Ferguson 35

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 135
Registrován: 20 srp 2007 15:28
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Ivo » 13 úno 2009 19:18

Já pořád hledám proč to blbě brzdí, mohl by být problém ve špatné funkci tohoto dílu ?
Jakej má význam?

Díky Ivo
D II - elektrárna na měchách
LR S III, 109 STW ex hasič

Uživatelský avatar
Martin T
Příspěvky: 816
Registrován: 24 led 2007 22:57
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Martin T » 13 úno 2009 23:02

To je spínač upozorňující na rozdílné tlaky v okruzích, v tom by ten problém být neměl.

Uživatelský avatar
Ivo
Příspěvky: 135
Registrován: 20 srp 2007 15:28
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od Ivo » 25 bře 2009 21:52

Pánové, potřeboval bych radu, objednávám nějaké díly na brzdy a nechápu v katalogu dílů, jakou hadici objednat, je to na LR SIII 109, 2.6 l, duální systém brzd, jedná se o gumovou hadici na zadní nápravě, prosím někoho o radu, jestli někdo umíte poradit. Nerad bych zas obržel nepotřebný díly

Předem děkuji a zdravím
Ivo
D II - elektrárna na měchách
LR S III, 109 STW ex hasič

Uživatelský avatar
motorovej slon
Příspěvky: 121
Registrován: 09 pro 2008 11:51
Bydliště: PRAHA

#20 Příspěvek od motorovej slon » 25 bře 2009 22:24

nerad bych radil špatně, ale myslím:

Part Number : RTC3353
BRAKE HOSE LWB REAR 1954-JUNE 80

Odpovědět