TD5 a "chip"

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#81 Příspěvek od jezbera ivan » 12 led 2009 06:54

DanoDEF píše:... do neprepisovatelnej jednotky nie je problem dostat novy soft... meni sa cely "chip" - integrovany obvod. Takze je to zasah do jednotky nie iba pripojenie na PC.
Ano, dik Dano, to je moznost, no o HW zasahoch do jednotiek nemam potuchy, netvrdim ze sa to neda. Uprava len softwaru vo flash ECU je ale ciste a hlavne do povodneho stavu kedykolkvek vratne riesenie.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#82 Příspěvek od jezbera ivan » 12 led 2009 06:59

Jenda píše:
DanoDEF píše:JAK JE TO MOZNE?
Pri ,,uprave jsem vzdy byl a byla provedena behem 10-15minut a to bez jakehokoliv nahlednuti do prostoru kde ECU bydli.
Podle me prisli na to jak softwearove ocurat neco co treba jen zlehka omezuje palivo s ohledem na ekologicke predpisi,to je otevrit kohout naplno a jedem :idea:
Na toto ti odpovedat neviem. Vsetko co sa paliva tyka obsahuje palivova mapa ktora je napalena v chipe ECU a ak je ten chip non-flash, tak nejde prepisovat. Neupravis na nom ani palivovu mapu ani kodvanie vstrekov. Keby este nieco, kludne sa ozvi, alebo rovno Pete-mu.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#83 Příspěvek od DanoDEF » 12 led 2009 08:58

jezbera ivan píše:
DanoDEF píše:... do neprepisovatelnej jednotky nie je problem dostat novy soft... meni sa cely "chip" - integrovany obvod. Takze je to zasah do jednotky nie iba pripojenie na PC.
Ano, dik Dano, to je moznost, no o HW zasahoch do jednotiek nemam potuchy, netvrdim ze sa to neda. Uprava len softwaru vo flash ECU je ale ciste a hlavne do povodneho stavu kedykolkvek vratne riesenie.
... samozrejme boli doby kedy procesor teda "chip" mal neprepisovatelnu pamät. V tej dobe sa to riesilo vymenou celeho procesora teda hw zasahom.

... dnes je doba kedy sa "prepisovat" da tak to ide iba "kablikom"
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#84 Příspěvek od MOPADŽI » 12 led 2009 14:07

Ivane, perfetní informace. Mám o čem přemýšlet. Ostatně o úpravě software, uvažuji již hodně dlouho, a tvé řešení a zkušenosti, jsou prostě, profesionální. konečně tedy vím, kam se obrátit, pro spolehlivé řešení.
Díky.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#85 Příspěvek od MOPADŽI » 12 led 2009 14:08

Jenda píše:
DanoDEF píše: ... do neprepisovatelnej jednotky nie je problem dostat novy soft... meni sa cely "chip" - integrovany obvod. Takze je to zasah do jednotky nie iba pripojenie na PC.
...BINGO!!! To je Ivane to na co jsem upozornoval uz v predchozim tematu.Mozna jsem to spatne vysvetlil ale je to tak.JAK JE TO MOZNE?
Pri ,,uprave jsem vzdy byl a byla provedena behem 10-15minut a to bez jakehokoliv nahlednuti do prostoru kde ECU bydli.
Podle me prisli na to jak softwearove ocurat neco co treba jen zlehka omezuje palivo s ohledem na ekologicke predpisi,to je otevrit kohout naplno a jedem :idea: To je moje teorie.Proto to ,,tak nejak na 50% funguje ale to je vse.
Uz jsem rozhodnut,chci to pryc a nahradit softem od BELLauto nebo jak se Peteho firma jmenuje.Taky objednam ten jejich filtr ICG a bude :)
Zatim ZDAR, Honza
Jendo, osvětli mně ten ICG filtr. Nějak jsem to přehlédl, nenacházím...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#86 Příspěvek od Jenda » 12 led 2009 14:15

jezbera ivan píše:
Jenda píše: Na toto ti odpovedat neviem. Vsetko co sa paliva tyka obsahuje palivova mapa ktora je napalena v chipe ECU a ak je ten chip non-flash, tak nejde prepisovat. Neupravis na nom ani palivovu mapu ani kodvanie vstrekov. Keby este nieco, kludne sa ozvi, alebo rovno Pete-mu.
...ok dik.Mozna bych ale radeji vyuzil tvou pomoc.System cos popsal se mi zda nejmin komplikovany a vysledek je k mani temer ihned.
Ozvu se , Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

#87 Příspěvek od Acon » 07 úno 2009 22:55

rôzne skúsenosti s výsledkom chipu plynú z neodbornosti. Dnes sa chipuje v každej garáži a pomali už aj na parkovisku. Každý, kto má PC sa do toho púšťa a nemá ani páru o tom, čo vlastne robí. Seriozna firma Vám najprv spraví diagnostikiu, či náhodou Vaša nespokojnosť nie je spôsobená poruchou. Potom Vám na brzde zmeria výkon a krútiaci moment a po úprave znova. Krivky Nm a kW musia mať takmer rovnobežný priebeh s pôvodnými, len samozrejme trochu vyššie. Garážové chipovanie má často deštrukčné následky v podobe zlikvidovaného turba a pod.
Skvelý príklad je tu spomínaný Defender, ktorý od spodu pekne ťahá, no pri 100km je to lenivé. Stalo sa to, že chip zmenil parametre len pri nízkych otáčkach a to je práve dosť nebezpečný chip, pretože práve tento spôsob je likvidačný pre turbá. Tieto chipy len zvyšujú plniaci tlak.

Dá sa dôverovať postupu ktorý tu prezentuje Ivan Jezbera. Ale len pre množstvo dobrých referencií. Inak by som to bez merania na brzde neriskoval. Treba si uvedomiť, že riadiaci program rieši množstvo parametrov a ametérskym zásahom sa dá veľa pokaziť.

Ale aby som len nekritizoval a nevaroval, musím podotknúť, že dobre spravená úprava je rozhodne prínosom. Sám budem niečo také riešiť a moja otázka smeruje práve na Ivana. Má spomenutý pán v UK skúsenosti aj s úpravou RD motora s automatickou prevodovkou? Viem, že automaty bývajú zvlášť citlivé na zvyšovanie výkonu a je potrebné nejako riešiť aj riadenie prevodovky. Mám Disko II r.2003 po facelifte.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#88 Příspěvek od jezbera ivan » 08 úno 2009 10:05

Spominany pan, Pete Bell skusenosti ma so vsetkymi kombinaciami TD5.
http://www.bellautoservices.co.uk
Idealne je chipovat a merat na brzde, to je jasne, ale kto to v nasich koncinach dobre urobi na TD5ke? Tuning stage 1, ktory posiela na dialku je taky opatrny, keby clovek bol u neho v garazi, stage 1 by bol trochu vyssi a vyladeny.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#89 Příspěvek od MOPADŽI » 08 úno 2009 12:44

jezbera ivan píše:Spominany pan, Pete Bell skusenosti ma so vsetkymi kombinaciami TD5.
http://www.bellautoservices.co.uk
Idealne je chipovat a merat na brzde, to je jasne, ale kto to v nasich koncinach dobre urobi na TD5ke? Tuning stage 1, ktory posiela na dialku je taky opatrny, keby clovek bol u neho v garazi, stage 1 by bol trochu vyssi a vyladeny.
Ivane, perfektní informace. Rád bych se na tebe obrátil, aby jsi mně pomohl s načipováním. Nejprve zjistím a pošlu ti číslo mé ECU. Předpokládám, že bude nepřepisovatelná, mám totiž rok 2000. To mně ale nevadí, nechám si jako rezervní. Koupil bych tedy od p.Bella, komplet ECU i se software, a ty by jsi mně ji tak už jen "doladil". Souhlasíš ? udělal by jsi to pro mne ?
Pořád se potýkám, s pomalou odezvou na plynový pedál, na což se dá ještě zvyknout, ale nejvíce mně vadí "cukatůra" která se projevuje, nepravidelně. Někdy ji celý měsíc nezaznamenám, ale teď se objevuje opět častěji, tak jak když jsem auto koupil.
Asi by chtěl vyměnit kabelový vazek k ECU, bude v něm zřejmě opět olej...
To je ale jiná "závada". Byl by jsi schopen a ochoten, mně vyměnit (až bude ta ECU připravena u tebe), i ten svazek ?
Jestliže to pro mně uděláš, napiš mně cenu do SZ a já se začnu chystat :wink:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#90 Příspěvek od jezbera ivan » 08 úno 2009 20:26

Kablovy zvazok ti nevimenim, ale ak ho mas zateceny tak to je potrebne. Tiez je potrebne mat motor a k nemu prisluchajuce vstupy v dobrom stave. Potom nie je problem oslovit Peteho, nech ti posle novu ECU, ak mas 2000ku tak mas urcite nonflash ecu, ale cislo ecu a vin je potrebne vediet. Potom ked to pride treba nakodovat vstreky, alebo ich kody precitat dopredu a Pete ich nakoduje a pride to nakodovane rovno k tebe. Prdel je, ze dnes som si tak z pleziru nahodil moju staru origo ecu, zistil som, ze auto "nejde", tak som to vratil na tu Peteho.
Ak si rozhodnuty, chod niekde na diagnostiku alebo na Nanocom, odpis ci kodovanie vstrekov, daj mi to do SZ ako aj cislo ECU a VIN. Petemu zaplatis 495 libier + DPH ak nie si platca. Pstovne je myslim 40 libier.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#91 Příspěvek od DanoDEF » 08 úno 2009 20:54

jezbera ivan píše: ... ale ak ho mas zateceny tak to je potrebne.
... kazdy zväzok zatecie

... kablovy zväzok nie nutne menit da sa pouzit aj povodny po mensej uprave

... vymena za novy zväzok je iba docasne riesenie ( je nutne upravit aj novy )

... ja to robim tak, ze novy zväzok este pred montazou upravujem a pouzijem az potom nasledne upravim aj stary a mam ako nahradny
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#92 Příspěvek od jezbera ivan » 08 úno 2009 21:11

Ja som kable teda zatecene este nemal ani na jednej z mojich troch TD5tiek, ale uz som to videl. Ako to treba upravit, aby sa to nestalo znova?
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

#93 Příspěvek od Acon » 08 úno 2009 22:18

Ako sa upravujú také káble? Mám Disko II po facelifte a skúsenosti žiadne. Rád by som predišiel problémom.

Ivan, ako je to s chipom pri automate? Nerád by som ho odpálil nepremysleným zvýšením výkonu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2886
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

#94 Příspěvek od erik » 08 úno 2009 22:54

Acon píše:Ako sa upravujú také káble? Mám Disko II po facelifte a skúsenosti žiadne. Rád by som predišiel problémom.

Ivan, ako je to s chipom pri automate? Nerád by som ho odpálil nepremysleným zvýšením výkonu.
Uz to tady popisoval Dano..
Ale jestli si pamatuju princip- Odblanit cast kablu pocinovat a dat novou buzirku v casti pretahnutou prez starou, v tom miste priskrtit stahovackou a olej by se v tomto miste mel zastavit a odkapkat...? Je to tak?
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#95 Příspěvek od DanoDEF » 09 úno 2009 06:07

erik píše:
Acon píše:Ako sa upravujú také káble? Mám Disko II po facelifte a skúsenosti žiadne. Rád by som predišiel problémom.

Ivan, ako je to s chipom pri automate? Nerád by som ho odpálil nepremysleným zvýšením výkonu.
Uz to tady popisoval Dano..
Ale jestli si pamatuju princip- Odblanit cast kablu pocinovat a dat novou buzirku v casti pretahnutou prez starou, v tom miste priskrtit stahovackou a olej by se v tomto miste mel zastavit a odkapkat...? Je to tak?
... no toto je uz nasledna uprava kakelaze k ECU ta je na druhom mieste ale aj tu je dobre urobit aby olej "dokapal" ( plati pere Defender )
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#96 Příspěvek od MOPADŽI » 09 úno 2009 15:50

erik píše:
Acon píše:Ako sa upravujú také káble? Mám Disko II po facelifte a skúsenosti žiadne. Rád by som predišiel problémom.

Ivan, ako je to s chipom pri automate? Nerád by som ho odpálil nepremysleným zvýšením výkonu.
Uz to tady popisoval Dano..
Ale jestli si pamatuju princip- Odblanit cast kablu pocinovat a dat novou buzirku v casti pretahnutou prez starou, v tom miste priskrtit stahovackou a olej by se v tomto miste mel zastavit a odkapkat...? Je to tak?
Někde to tady podrobně popisoval Miloš. Chce to pohledat, zde na fóru.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#97 Příspěvek od MOPADŽI » 09 úno 2009 15:52

DanoDEF píše:
jezbera ivan píše: ... ale ak ho mas zateceny tak to je potrebne.
... kazdy zväzok zatecie

... kablovy zväzok nie nutne menit da sa pouzit aj povodny po mensej uprave

... vymena za novy zväzok je iba docasne riesenie ( je nutne upravit aj novy )

... ja to robim tak, ze novy zväzok este pred montazou upravujem a pouzijem az potom nasledne upravim aj stary a mam ako nahradny
Dano, upravíš mně svazek ?
Tím bych totiž asi zašal. Já bych ho koupil, pak bych ti ho poslal...pak se domluvíme, co za co a tak :wink:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

#98 Příspěvek od MOPADŽI » 09 úno 2009 15:54

jezbera ivan píše:Kablovy zvazok ti nevimenim, ale ak ho mas zateceny tak to je potrebne. Tiez je potrebne mat motor a k nemu prisluchajuce vstupy v dobrom stave. Potom nie je problem oslovit Peteho, nech ti posle novu ECU, ak mas 2000ku tak mas urcite nonflash ecu, ale cislo ecu a vin je potrebne vediet. Potom ked to pride treba nakodovat vstreky, alebo ich kody precitat dopredu a Pete ich nakoduje a pride to nakodovane rovno k tebe. Prdel je, ze dnes som si tak z pleziru nahodil moju staru origo ecu, zistil som, ze auto "nejde", tak som to vratil na tu Peteho.
Ak si rozhodnuty, chod niekde na diagnostiku alebo na Nanocom, odpis ci kodovanie vstrekov, daj mi to do SZ ako aj cislo ECU a VIN. Petemu zaplatis 495 libier + DPH ak nie si platca. Pstovne je myslim 40 libier.
Dobře Ivane, pošlu ti v SZ VIN a číslo ECU. Pokusím se zjistit i ty vstřiky. Pak se domluvíme na dalším. Nebude to ale hned, nějak nestíhám :roll: Aktuelně se tedy ozvu. Zatím díky.
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

#99 Příspěvek od DanoDEF » 09 úno 2009 16:13

MOPADŽI píše:Dano, upravíš mně svazek ?
Tím bych totiž asi zašal. Já bych ho koupil, pak bych ti ho poslal...pak se domluvíme, co za co a tak :wink:
... ak myslis upravu "1" teda kable co su v hlave tak nie je problem.

... mozem ti ich dodat aj ja ale cenu by som musel zistit

... ak myslis upravu "2" tak tu ide previest ina osobne
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

#100 Příspěvek od Jenda » 09 úno 2009 22:25

Prave jsem dostal stanovisko me reklamace u ABC chiptuning.
,,...az dnes jsem dostal vyjadreni ohledne chipovani vaseho autaa to je nasledovne: jelikoz cena 7800kc byla akcni a jenom prihlaseni dosystemu stoji 6500kc a pak nasledovne doladovani 3x a pak vraceni auta do puvodniho stavuznamenalo to ze nase firma vlastne dotovala tyhle operace a cena se vsplhala na 11900kc co by znamenalo ze jeste by jste mel doplatit rozdil ale tohle po vas nokdo nevyzaduje.Timto povazuje nase reklamacni oddeleni vec za vyrizenou.Zdelil jsem vam stanovisko.Dekuji ,Sochurek ".

Takze jim vlastne jeste dluzim i za navstevy ktery jsem nikda vevykonal :lol:
Byl jsem tam jen jednou nacipovat(non flash jednotka ecu!!!) a pak po druhe ze to nejede.To pry upravili ale nejelo to dal.Tak jsem jim rekl ze uz to nechci a ze nechci a nemam cas delat pokusi na mem aute a oni to ,,odmazli"s tim ze se domluvime pres rekl.oddeleni.
Tak a ted to pujde k pravnikovi,doufam ze tohle pujde snadno?!
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Odpovědět