Disco2 - demontáž brzdových kotoučů

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 15223
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Disco2 - demontáž brzdových kotoučů

#1 Příspěvek od MadTom » 24 kvě 2009 00:07

Tak jsem při hledání problémů s čidlem ABS došel k tomu, že mi nejde sundat z náboje předního kola brzdovej kotouč. Zajišťovací šroubek jsem odvrtal - povolit nešel, ale kotouč se ani nehne. Předpokládám, že je přirezlej k náboji. Zkoušel jsem do něj různě klepat a porom i bouchat (s citem tak, aby nepraskl), ale ono nic.
Máte někdo nějakej fígl, jak to dostat dolů jinak než za použití kamarádky flexy? Když na to vezmu stahovák, tak kotouč nejspíše rupne, stejně jako když do tohu budu víc mlátit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

JRC
Příspěvky: 34
Registrován: 06 dub 2009 09:20
Bydliště: Praha 10

Re: Disco2 - demontáž brzdových kotoučů

#2 Příspěvek od JRC » 25 kvě 2009 09:31

Zkus to opatrně nahřát autogenem kolem náboje - ale jen kotouč.
Discovery II Td5

MadTom
Příspěvky: 15223
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco2 - demontáž brzdových kotoučů

#3 Příspěvek od MadTom » 25 kvě 2009 09:35

Tak to mě zatím nenapadlo, protože ho doma nemám. A pokud to k tomu dospěje, tak to udělám jinak - dám to do servisu, ať se snaží.
Díky za radu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 15223
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco2 - demontáž brzdových kotoučů

#4 Příspěvek od MadTom » 08 čer 2009 22:36

Tak už je to vyřešené - postup byl následující:
1. nastříkat na 5 minut uvolňovačem šroubů - vzlíná podstatně lépe než WDčko nebo brzdovka
2. teď už byli potřeba dva lidi, jede držel velké kladivo zvenku opřené o náboj kola (aby neodskakovalo) a kolo pootáčel a druhej kladivem o trošku menším bouchal zevnitř do kotouče
3. jakmile se kotouč aspoň trošku pohnul, bylo skoro vyhráno, za stálého pootáčení a sklepávání šel kotouč dolů
4. oškrabat rez z náboje nejdřív ocelovým kartáčem a potom škrabákem (stačí ostrej šroubovák nebo nůž)
5. udělat co bylo potřeba,.... o tom někde jinde
6. namazat styčnou plochu náboje a kotouče "měděnou vazelímou" - jenom lehce, aby to bylo trošku konzervované a příště se pokud možno neopakoval stejný problém. Vazelína s obsahem mědi a případně i grafitu je odolná proti vysokým teplotám a docela se mi osvědčila na věci "co je budu já osobně rozebírat znovu za pár let" jak jsou třeba šrouby na výfuku

A příště si nejprve nastuduju, jak má být kotouč minimálně silnej, abych ho mohl aspoň přeměřit, když už byl dole. :D
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět