Tak jsem při hledání problémů s čidlem ABS došel k tomu, že mi nejde sundat z náboje předního kola brzdovej kotouč. Zajišťovací šroubek jsem odvrtal - povolit nešel, ale kotouč se ani nehne. Předpokládám, že je přirezlej k náboji. Zkoušel jsem do něj různě klepat a porom i bouchat (s citem tak, aby nepraskl), ale ono nic.
Máte někdo nějakej fígl, jak to dostat dolů jinak než za použití kamarádky flexy? Když na to vezmu stahovák, tak kotouč nejspíše rupne, stejně jako když do tohu budu víc mlátit.
Disco2 - demontáž brzdových kotoučů
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Disco2 - demontáž brzdových kotoučů
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Disco2 - demontáž brzdových kotoučů
Zkus to opatrně nahřát autogenem kolem náboje - ale jen kotouč.
Discovery II Td5
-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco2 - demontáž brzdových kotoučů
Tak to mě zatím nenapadlo, protože ho doma nemám. A pokud to k tomu dospěje, tak to udělám jinak - dám to do servisu, ať se snaží.
Díky za radu.
Díky za radu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Disco2 - demontáž brzdových kotoučů
Tak už je to vyřešené - postup byl následující:
1. nastříkat na 5 minut uvolňovačem šroubů - vzlíná podstatně lépe než WDčko nebo brzdovka
2. teď už byli potřeba dva lidi, jede držel velké kladivo zvenku opřené o náboj kola (aby neodskakovalo) a kolo pootáčel a druhej kladivem o trošku menším bouchal zevnitř do kotouče
3. jakmile se kotouč aspoň trošku pohnul, bylo skoro vyhráno, za stálého pootáčení a sklepávání šel kotouč dolů
4. oškrabat rez z náboje nejdřív ocelovým kartáčem a potom škrabákem (stačí ostrej šroubovák nebo nůž)
5. udělat co bylo potřeba,.... o tom někde jinde
6. namazat styčnou plochu náboje a kotouče "měděnou vazelímou" - jenom lehce, aby to bylo trošku konzervované a příště se pokud možno neopakoval stejný problém. Vazelína s obsahem mědi a případně i grafitu je odolná proti vysokým teplotám a docela se mi osvědčila na věci "co je budu já osobně rozebírat znovu za pár let" jak jsou třeba šrouby na výfuku
A příště si nejprve nastuduju, jak má být kotouč minimálně silnej, abych ho mohl aspoň přeměřit, když už byl dole.
1. nastříkat na 5 minut uvolňovačem šroubů - vzlíná podstatně lépe než WDčko nebo brzdovka
2. teď už byli potřeba dva lidi, jede držel velké kladivo zvenku opřené o náboj kola (aby neodskakovalo) a kolo pootáčel a druhej kladivem o trošku menším bouchal zevnitř do kotouče
3. jakmile se kotouč aspoň trošku pohnul, bylo skoro vyhráno, za stálého pootáčení a sklepávání šel kotouč dolů
4. oškrabat rez z náboje nejdřív ocelovým kartáčem a potom škrabákem (stačí ostrej šroubovák nebo nůž)
5. udělat co bylo potřeba,.... o tom někde jinde
6. namazat styčnou plochu náboje a kotouče "měděnou vazelímou" - jenom lehce, aby to bylo trošku konzervované a příště se pokud možno neopakoval stejný problém. Vazelína s obsahem mědi a případně i grafitu je odolná proti vysokým teplotám a docela se mi osvědčila na věci "co je budu já osobně rozebírat znovu za pár let" jak jsou třeba šrouby na výfuku
A příště si nejprve nastuduju, jak má být kotouč minimálně silnej, abych ho mohl aspoň přeměřit, když už byl dole.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo