montáž CDL
Moderátor: Miky_CZ
montáž CDL
Zdravím všetkých členov LR fóra!
Prihlásil som sa teraz, ale toto fórum sledujem už dobrý rok - je super!
A teraz k veci:
Na strýkovu Disco Td5 chceme namontovať ovládanie CDL na Patrikov spôsob ( je tam, bol som vlezený pod autom a je to r.v. 99). Mám však tieto otázky:
1, ako rozobrať stredový tunel s automatom a ovládaním sedač. v el. ? pomohli by aj nejaké foto z demontáže
2, ten čap ktorým sa to otáča je nejaký normalizovaný rozmer ? a keď hej aký?
3, ako je to celé uchytené a na čo sú tam dva silentbloky?
Všetkým vopred DIKI !
Prihlásil som sa teraz, ale toto fórum sledujem už dobrý rok - je super!
A teraz k veci:
Na strýkovu Disco Td5 chceme namontovať ovládanie CDL na Patrikov spôsob ( je tam, bol som vlezený pod autom a je to r.v. 99). Mám však tieto otázky:
1, ako rozobrať stredový tunel s automatom a ovládaním sedač. v el. ? pomohli by aj nejaké foto z demontáže
2, ten čap ktorým sa to otáča je nejaký normalizovaný rozmer ? a keď hej aký?
3, ako je to celé uchytené a na čo sú tam dva silentbloky?
Všetkým vopred DIKI !
Re: montáž CDL
3. jeden silentblok je tam aby tlmil vybracie a druhy aby zabezpecil spravne ulozenie hornej casti "ovladania" vo / voci diere v plechu pri pake redukcie ..... cez tento druhy silentblok gola nadstavec prechadza ....
2.Ten cap je ak si dopre pametam premer 10mm s tym ze dve protilahle strany ma zrezane o cca 1mm, ale je to bez zaruky, robil som to pred pol rokom.
1. Robil som to na manualy, takze s tym prvym ti nepomozem.
2.Ten cap je ak si dopre pametam premer 10mm s tym ze dve protilahle strany ma zrezane o cca 1mm, ale je to bez zaruky, robil som to pred pol rokom.
1. Robil som to na manualy, takze s tym prvym ti nepomozem.
Re: montáž CDL
Diki keso! a ajtak by mi pomohlo aspoň niečo otom tuneli. Dik.
Re: montáž CDL
na manualy to je relativne jednoduche .... demontaz hlav oboch pak vratne kozeneho mechu, demontaz plastoveho stedoveho tunela plus zvukovej izolacie. Pod izolaciou je okolo pak plech po obvode prinitovany k stredovemu tumelu, po ktoreho odvrtani sa ti otvori priestor priamo nad redukcnou prevodovkou .....
Re: montáž CDL
Asi budem za technický antitalent, ale ako sa demontuje páka redukcie? je to na závit? a koža tam drží ako?
A keby sa našiel niekto kto vie postup na demontovanie páky automatu( v akej polohe má byť, na čo pozor) bolo by to super. DIKI
A keby sa našiel niekto kto vie postup na demontovanie páky automatu( v akej polohe má byť, na čo pozor) bolo by to super. DIKI
Re: montáž CDL
ram koze je zacvaknuty na kazdej strane do plastu tunela ..... hlava paky je nasroubovana
Re: montáž CDL
Diki Keso za tvoje odpovede! A ešte mi niekdo pichnite s tým automatom.
Budem vďačný za každú radu.
Budem vďačný za každú radu.
-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: montáž CDL
Něco je popsané tady - včetně obrázků.
http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html
http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: montáž CDL







DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKI ! toto som chcel , hlboká poklona


-
- Příspěvky: 15223
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: montáž CDL
Není zač,
já se na to taky chystám, akorát u manuálu a mám dilema jak vlastně ovládání CDL vyřešit.
1. systém jako "od výroby" - tj. bovdenem od páky ovládání přídavné převodovky - asi nejlepší řešení, ale né už cena
2. otočným konflíkem s hřídelkou s klouby "z goly".
3. bovedenem - někde by byl vyvedenej knoflík, za kterej by se zatáhlo. Akorát jsem nenašel vhodný zdroj na bovden, který by uměl i tlačit (tj. nebylo by v něm lanko ale drát), protože tahat to do klidové polohy pružinou se mi nechce
4. páka ovládaná zpod auta - nejjednodužší, ale byl bych pokaždý jako to prase, takže tudy cesta nevede.
5. elektrický systém - co jsem viděl na fotkách to byl stěračovej motorek a ten by pod autem asi moc dlouhou životnost neměl.
Hledat jsem hodně po různých webech a zatím z cenových důvodů vede varianta 2. Na druhou stranu, pokud by se dalo řešení koupit hotové, tak by se dala absorbovat vyšší cena, protože by se výsledná realizace značně urychlila.
já se na to taky chystám, akorát u manuálu a mám dilema jak vlastně ovládání CDL vyřešit.
1. systém jako "od výroby" - tj. bovdenem od páky ovládání přídavné převodovky - asi nejlepší řešení, ale né už cena
2. otočným konflíkem s hřídelkou s klouby "z goly".
3. bovedenem - někde by byl vyvedenej knoflík, za kterej by se zatáhlo. Akorát jsem nenašel vhodný zdroj na bovden, který by uměl i tlačit (tj. nebylo by v něm lanko ale drát), protože tahat to do klidové polohy pružinou se mi nechce
4. páka ovládaná zpod auta - nejjednodužší, ale byl bych pokaždý jako to prase, takže tudy cesta nevede.
5. elektrický systém - co jsem viděl na fotkách to byl stěračovej motorek a ten by pod autem asi moc dlouhou životnost neměl.
Hledat jsem hodně po různých webech a zatím z cenových důvodů vede varianta 2. Na druhou stranu, pokud by se dalo řešení koupit hotové, tak by se dala absorbovat vyšší cena, protože by se výsledná realizace značně urychlila.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: montáž CDL
páka pod auto sa predava v origo LR servise ale cena
presne si už nepametám 10 000 - 15 000 SK
a čo sa týka toho bovdenu s tyčkou tak to mali staré G-mercedesy poloha dole otvor dif. a vytiahnutím sa zamkol
možno by sa to dalo nejak prispôsobiť ( ale to ma len teraz napadlo prosím fachmanov v obore aby ma nezabili ak som povedal nejakú blbosť)
no ale mne vyšlo najlepšie alternatíva s golou

a čo sa týka toho bovdenu s tyčkou tak to mali staré G-mercedesy poloha dole otvor dif. a vytiahnutím sa zamkol
možno by sa to dalo nejak prispôsobiť ( ale to ma len teraz napadlo prosím fachmanov v obore aby ma nezabili ak som povedal nejakú blbosť)
no ale mne vyšlo najlepšie alternatíva s golou