montáž CDL

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mato p
Příspěvky: 78
Registrován: 27 čer 2009 19:36
auto: D II
Bydliště: Bratislava

montáž CDL

#1 Příspěvek od mato p » 27 čer 2009 20:11

Zdravím všetkých členov LR fóra!

Prihlásil som sa teraz, ale toto fórum sledujem už dobrý rok - je super!
A teraz k veci:
Na strýkovu Disco Td5 chceme namontovať ovládanie CDL na Patrikov spôsob ( je tam, bol som vlezený pod autom a je to r.v. 99). Mám však tieto otázky:

1, ako rozobrať stredový tunel s automatom a ovládaním sedač. v el. ? pomohli by aj nejaké foto z demontáže

2, ten čap ktorým sa to otáča je nejaký normalizovaný rozmer ? a keď hej aký?

3, ako je to celé uchytené a na čo sú tam dva silentbloky?

Všetkým vopred DIKI !

Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

Re: montáž CDL

#2 Příspěvek od keso » 27 čer 2009 21:16

3. jeden silentblok je tam aby tlmil vybracie a druhy aby zabezpecil spravne ulozenie hornej casti "ovladania" vo / voci diere v plechu pri pake redukcie ..... cez tento druhy silentblok gola nadstavec prechadza ....

2.Ten cap je ak si dopre pametam premer 10mm s tym ze dve protilahle strany ma zrezane o cca 1mm, ale je to bez zaruky, robil som to pred pol rokom.

1. Robil som to na manualy, takze s tym prvym ti nepomozem.

Uživatelský avatar
mato p
Příspěvky: 78
Registrován: 27 čer 2009 19:36
auto: D II
Bydliště: Bratislava

Re: montáž CDL

#3 Příspěvek od mato p » 27 čer 2009 21:39

Diki keso! a ajtak by mi pomohlo aspoň niečo otom tuneli. Dik.

Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

Re: montáž CDL

#4 Příspěvek od keso » 27 čer 2009 21:58

na manualy to je relativne jednoduche .... demontaz hlav oboch pak vratne kozeneho mechu, demontaz plastoveho stedoveho tunela plus zvukovej izolacie. Pod izolaciou je okolo pak plech po obvode prinitovany k stredovemu tumelu, po ktoreho odvrtani sa ti otvori priestor priamo nad redukcnou prevodovkou .....

Uživatelský avatar
mato p
Příspěvky: 78
Registrován: 27 čer 2009 19:36
auto: D II
Bydliště: Bratislava

Re: montáž CDL

#5 Příspěvek od mato p » 28 čer 2009 16:52

Asi budem za technický antitalent, ale ako sa demontuje páka redukcie? je to na závit? a koža tam drží ako?

A keby sa našiel niekto kto vie postup na demontovanie páky automatu( v akej polohe má byť, na čo pozor) bolo by to super. DIKI

Uživatelský avatar
keso
Příspěvky: 299
Registrován: 29 led 2007 09:40
tel.: 0908706600
Bydliště: STUPAVA

Re: montáž CDL

#6 Příspěvek od keso » 28 čer 2009 19:46

ram koze je zacvaknuty na kazdej strane do plastu tunela ..... hlava paky je nasroubovana

Uživatelský avatar
mato p
Příspěvky: 78
Registrován: 27 čer 2009 19:36
auto: D II
Bydliště: Bratislava

Re: montáž CDL

#7 Příspěvek od mato p » 28 čer 2009 20:02

Diki Keso za tvoje odpovede! A ešte mi niekdo pichnite s tým automatom.
Budem vďačný za každú radu.

MadTom
Příspěvky: 15223
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: montáž CDL

#8 Příspěvek od MadTom » 28 čer 2009 20:05

Něco je popsané tady - včetně obrázků.
http://www.discovery2.co.uk/diff_lock.html
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mato p
Příspěvky: 78
Registrován: 27 čer 2009 19:36
auto: D II
Bydliště: Bratislava

Re: montáž CDL

#9 Příspěvek od mato p » 28 čer 2009 20:10

:shock: :shock: :D :D :D :D :D
DIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKI ! toto som chcel , hlboká poklona :Sorry: :Sorry:

MadTom
Příspěvky: 15223
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: montáž CDL

#10 Příspěvek od MadTom » 28 čer 2009 20:21

Není zač,
já se na to taky chystám, akorát u manuálu a mám dilema jak vlastně ovládání CDL vyřešit.
1. systém jako "od výroby" - tj. bovdenem od páky ovládání přídavné převodovky - asi nejlepší řešení, ale né už cena
2. otočným konflíkem s hřídelkou s klouby "z goly".
3. bovedenem - někde by byl vyvedenej knoflík, za kterej by se zatáhlo. Akorát jsem nenašel vhodný zdroj na bovden, který by uměl i tlačit (tj. nebylo by v něm lanko ale drát), protože tahat to do klidové polohy pružinou se mi nechce
4. páka ovládaná zpod auta - nejjednodužší, ale byl bych pokaždý jako to prase, takže tudy cesta nevede.
5. elektrický systém - co jsem viděl na fotkách to byl stěračovej motorek a ten by pod autem asi moc dlouhou životnost neměl.

Hledat jsem hodně po různých webech a zatím z cenových důvodů vede varianta 2. Na druhou stranu, pokud by se dalo řešení koupit hotové, tak by se dala absorbovat vyšší cena, protože by se výsledná realizace značně urychlila. :D
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mato p
Příspěvky: 78
Registrován: 27 čer 2009 19:36
auto: D II
Bydliště: Bratislava

Re: montáž CDL

#11 Příspěvek od mato p » 28 čer 2009 21:26

páka pod auto sa predava v origo LR servise ale cena :shock: presne si už nepametám 10 000 - 15 000 SK

a čo sa týka toho bovdenu s tyčkou tak to mali staré G-mercedesy poloha dole otvor dif. a vytiahnutím sa zamkol
možno by sa to dalo nejak prispôsobiť ( ale to ma len teraz napadlo prosím fachmanov v obore aby ma nezabili ak som povedal nejakú blbosť)

no ale mne vyšlo najlepšie alternatíva s golou

Odpovědět