300TDi EGR ventil
Moderátor: Miky_CZ
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
EGR ventil má za funkci přepouštění výfukových plynů zpátky do sání a tím se mimo jiné snižuje hodnota CO2 ve spalinách. Toto je jeho jediný přínos.
Mezi jeho negativa patří zanášení sacího potrubí karbonem a snížení výkonu motoru.
U vznětových motorů se na emisích měří jen kouřivost (průchod světelného paprsku kouřem) na rozdíl od zážehových, kde se na emisích měří i složení výfukových plynů.
Z toho vyplývá, že EGR ventil u motoru 300 Tdi nemá na kouřivost vliv.
U moderních vznětových motorů s řídící jednotkou a lambda sondou, kde je zpětná vazba na přípravu směsi od lambda sondy to už může být jinak.
Mezi jeho negativa patří zanášení sacího potrubí karbonem a snížení výkonu motoru.
U vznětových motorů se na emisích měří jen kouřivost (průchod světelného paprsku kouřem) na rozdíl od zážehových, kde se na emisích měří i složení výfukových plynů.
Z toho vyplývá, že EGR ventil u motoru 300 Tdi nemá na kouřivost vliv.
U moderních vznětových motorů s řídící jednotkou a lambda sondou, kde je zpětná vazba na přípravu směsi od lambda sondy to už může být jinak.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
JenaN píše:Když ten ventil vyřadíte, nebude Vám svítit kontrolka, že není něco v pořádku? A jak se k tomu staví řídící jednotka?
Motor 300 TDI žádnou řídící jednotku nemá.




D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Piskot píše:... mně se osvědčila brzdovka, trochu polejt ty šroubky, nechat cca hodinku působit a pak opatrně povolovat imbusem.brudr píše:Tak sem taky chtel zaslepit hen ten oný ventyl,akorat nejak nemohu povolit ty sroubky co sou u toho ventylu,abych moch voddelat tu trubku a dat tam tu zaslepku.Co stim.
tos to skusim,akorat je nemam na imbus.
- yorkin
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10 říj 2007 17:21
- tel.: 723 954967 (jen sms)
- auto: pár mám...
- Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
- Kontaktovat uživatele:
=řídící jednotka je ráda, že to vo fous líp jedeRudaK píše:Motor 300 TDI žádnou řídící jednotku nemá.JenaN píše:Když ten ventil vyřadíte, nebude Vám svítit kontrolka, že není něco v pořádku? A jak se k tomu staví řídící jednotka?![]()
![]()
Jedinná řídící jednotka je za volantem.

exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6, LR Defender 110 STW Td5
- paia
- Příspěvky: 243
- Registrován: 19 kvě 2009 14:45
- tel.: mám ;o)
- auto: Audi Allroad
- Bydliště: Praha / Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300TDi EGR ventil
pardon, že otevírám staré téma, když jste vyhodili EGR, řešili jste nějak očistu vnitřku turba a potrubí od toho bordelu?
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad
- PavelU
- Příspěvky: 5182
- Registrován: 01 úno 2009 17:54
- tel.: +420 603716996
- auto: Land Rover
- Bydliště: Zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300TDi EGR ventil
EGR ventil je až za turbem, teda aspoň u Td5, ale u 300Tdi myslím taky... 

LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4
Re: 300TDi EGR ventil
Egr je spojenej trubkou ze sběrného výfukového potrubí, nikoli přímo s turbem. Podívej se na obrázky který tady jsou z minulosti, tam by to mělo být vidět. Vyčištěním sacího potrubí rozhodně nic nezkazíš. U TD5 se mi nechtělo ho demontovat a tak jsem sundal EGR a na silnej drát jsem si udělal takovej vytěrák lehce namočenej do nafty. Ale dřív se radši koukni kolik toho bordelu tam je, aby si ho tam někam nenacpal.
- paia
- Příspěvky: 243
- Registrován: 19 kvě 2009 14:45
- tel.: mám ;o)
- auto: Audi Allroad
- Bydliště: Praha / Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300TDi EGR ventil
napřed se kouknu, jestli tam vůbec nějakej EGR je, třeba mě Karel překvapí a žádnej EGR už tam smrdět nebude.Tomáš K píše:Egr je spojenej trubkou ze sběrného výfukového potrubí, nikoli přímo s turbem. Podívej se na obrázky který tady jsou z minulosti, tam by to mělo být vidět. Vyčištěním sacího potrubí rozhodně nic nezkazíš. U TD5 se mi nechtělo ho demontovat a tak jsem sundal EGR a na silnej drát jsem si udělal takovej vytěrák lehce namočenej do nafty. Ale dřív se radši koukni kolik toho bordelu tam je, aby si ho tam někam nenacpal.

bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5764
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: 300TDi EGR ventil
ja jsem koupil auto taky od karla a egr ventil uz tma nebyl takze parada
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- paia
- Příspěvky: 243
- Registrován: 19 kvě 2009 14:45
- tel.: mám ;o)
- auto: Audi Allroad
- Bydliště: Praha / Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300TDi EGR ventil
Tak u mojeho už taky není a podle rezu na záslepce to udělal už někdo v Rajchu.
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad
-
- Příspěvky: 3307
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300TDi EGR ventil
Ani se nedivím protože tohle je opravdu nutnost. Motor lépe dýchá a poznat to opravdu je.paia píše:Tak u mojeho už taky není a podle rezu na záslepce to udělal už někdo v Rajchu.

http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: 300TDi EGR ventil
Luboš M. píše:Ani se nedivím protože tohle je opravdu nutnost. Motor lépe dýchá a poznat to opravdu je.paia píše:Tak u mojeho už taky není a podle rezu na záslepce to udělal už někdo v Rajchu.
No já su zas za blba,bo sem žádnou změnu nezaregistroval ....

p.s. ale tam už není

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Truck Rover
- Příspěvky: 321
- Registrován: 23 pro 2007 15:30
- tel.: +421940860490
- auto: LR 90
- Bydliště: Hôrka nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300TDi EGR ventil
Okrem EGR ventilu treba vyhodit katalyzátor, mat dobré vstreky, nastavené čerpadlo, vhodné tlaky turba a tam už výkon poznat je 

LR 90
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: 300TDi EGR ventil
ERG a KAT vypreparovaný
tak ještě vstřiky,čerpadlo a tlak turba ...... 


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Truck Rover
- Příspěvky: 321
- Registrován: 23 pro 2007 15:30
- tel.: +421940860490
- auto: LR 90
- Bydliště: Hôrka nad Váhom
- Kontaktovat uživatele:
Re: 300TDi EGR ventil
Já už som si namontil merač tlakov turba. Tak som sa stym hral a ukazuje to 0,5 az 0,9 bar. Teras nevím pri jakých otáčkách na kolko bar má tlačit. Jak je to optimálne?? Má stym niekto skusenost??
LR 90
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: 300TDi EGR ventil
Truck Rover píše:Já už som si namontil merač tlakov turba. Tak som sa stym hral a ukazuje to 0,5 az 0,9 bar. Teras nevím pri jakých otáčkách na kolko bar má tlačit. Jak je to optimálne?? Má stym niekto skusenost??
Myslím,že ten měřák je od 1,- bar, Tak že ti tlačí 1,5 - 1,9 baru a to je optimal ( asi


D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- Truck Rover
- Příspěvky: 321
- Registrován: 23 pro 2007 15:30
- tel.: +421940860490
- auto: LR 90
- Bydliště: Hôrka nad Váhom
- Kontaktovat uživatele: