TD5 a "chip"

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Tomy
Příspěvky: 273
Registrován: 20 úno 2009 12:41
tel.: 0907717858
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 a "chip"

#141 Příspěvek od Tomy » 12 čer 2009 11:05

Inak tych afer okolo Chiptuningu je a bolo niekolko, napriklad nieco najdete aj tu: http://mmracing.sk/userfiles/afera.pdf

co je vsak dolezitejsie, ze by som chcel odporucit firmu MMracing (dufam, ze sa to neberie za reklamu). Ti mi predtym cipovali aj moje (benzin) auto, samozrejme s meranim na valcovej dvojnapravovej brzde aj pred upravou aj po nej. Marek je seriozny chalan, ktory sa tymto zivi uz 10 rokov a skutocne vie, co robi. Nie je pre neho problem aj uprava riadiacich jednotiek, teda nie len cez kabel, dokonca je schopny riadiace jednotky aj opravovat. Co je dolezitejsie, kazde auto, ktore upravuje ma chip na mieru a nie nieco univerzalne, co len nahrava ako na pase.

(mimochodom jazdi na Range) :)
Range Rover Sport TDV6 HSE, 2010
Ex - Defender 110 Crew Cab TD5
Ex - Disco I 300 TDI

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 a "chip"

#142 Příspěvek od MOPADŽI » 26 srp 2009 14:58

Jelikož se mně již (díky Ivanovi Jezberovi), řeší remap ECU, což samozřejmě bude spojeno i adekvátním navýšením výkonu motoru :wink: přemýšlím co dále, aby motor zůstal spolehlivý a hlavně, aby při dlouhých přesunech např. po dálnici, nedostával tak zabrat. Se zvýšením výkonu, je logicky spojen i růst teplot, proto, stejně jako Miloš, jsem pořídil od Toomichů "snímač teploty výfukových plynů" pro motor Td5, který měří teplotu těsně před turbem. Montáž je jednoduchá a zvládne ji i mírně pokročilý mechanik, jako jsem já :oops: . Teploměr upozorní na vysokou teplotu, která je již pro motor nebezpečná a pak již sám řidič, mírným ubráním plynu docílí okamžitého snížení nebezpečné teploty, čímž je motor "chráněn"... U Td5 je jednou ze cností "kroucení" sběrného výfukového potrubí, proto budou vyměněny závrtné šrouby v bloku motoru za pevnostní.
Dalším krokem, bude výměna intercoleru za větší + silikonové hadice...

Jak postupujete vy ?
Přílohy
Čidlo teploty výfukových plunů Td5 - místo výčka po ERG ventilu
Čidlo teploty výfukových plunů Td5 - místo výčka po ERG ventilu
24082009211.jpg (35.8 KiB) Zobrazeno 4150 x
vedení kabeláže do kabiny (zelený)
vedení kabeláže do kabiny (zelený)
24082009212.jpg (39.92 KiB) Zobrazeno 4150 x
prostup kabelu (zelený) do kabiny průchodkou pro koaxiální kabel od antény
prostup kabelu (zelený) do kabiny průchodkou pro koaxiální kabel od antény
24082009214.jpg (38.28 KiB) Zobrazeno 4150 x
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 a "chip"

#143 Příspěvek od DanoDEF » 26 srp 2009 15:04

... no sledujeme toto tema... :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Luboš M.
Příspěvky: 3308
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 a "chip"

#144 Příspěvek od Luboš M. » 26 srp 2009 15:30

Jardo ty do toho jdeš po hlavě. :Ja blb: Myslíš že bys mohl nahodit nějaké ceny pro ostatní? Třeba nebudou tak závratné a mnozí od (domácího kutilství) v garáž.firmách upustí a pořídí raději profi výbavu.

Škoda že na forum nechodí někdo, kdo defendrem závodí a nepodělí se o cené rady jak takové auto naladit a do jakých mezí.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

MadTom
Příspěvky: 15246
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender TD5 a "chip"

#145 Příspěvek od MadTom » 26 srp 2009 15:35

Jenom poznámka ke kroucení výfukového sběrného potrudí u TD5ky - někde na webu jsem našel možný popis řešení - odstranění zesilovacích můstků mezi jedotlivými trubkami - stačilo je sprostě ubrousit.
Pokud bude zájem, můžu to zkusit znovu najít, mě osobně to připadalo včetně vysvětlení smysluplné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Defender TD5 a "chip"

#146 Příspěvek od Jenda » 26 srp 2009 18:05

...krouceni a praskani :?: To uz se ale Jardo bavime o II stupni reemapu tedy vice jak 170k.
To mas ty?Ja myslel ze jdes do I stupne ,ted 150k.Tam bych si dovolil tvrdit ze netreba davat stefty,teplomery a pod.Tedy pokud se nechystas na zavody :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Defender TD5 a "chip"

#147 Příspěvek od Acon » 26 srp 2009 18:37

no mňa bude hlavne zaujímať, či vôbec po tom preampe stúpne teplota. Podľa mňa nie. Aj keď sa to ťažko porovná, keď sa nemeralo pred preampom. Vstrekovač a celý ten moderný systém commonrail alebo čerpadlo dýza, je veľmi inteligentný systém a jeden vstrek je rozdelený na niekoľko 10tok až stoviek drobných vstrekov, čo zabezpečuje tzv. pomalé horenie, tým nižšiu teplotu spalovania a tým vysokú účinnosť. Ak je všetko OK, tak by k vyššej teplote spalovania nemalo dôsť.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 a "chip"

#148 Příspěvek od DanoDEF » 26 srp 2009 19:11

Jenda píše:...krouceni a praskani :?: To uz se ale Jardo bavime o II stupni reemapu tedy vice jak 170k.
To mas ty?Ja myslel ze jdes do I stupne ,ted 150k.Tam bych si dovolil tvrdit ze netreba davat stefty,teplomery a pod.Tedy pokud se nechystas na zavody :wink:
Honza
... no skrivene resp prehnute vyfukove potrubie mas na kazdej TD5ke aj bez chipu
... kym ho nedas dole tak to nepoznas a pri tejto cinnosti ti prasknu aj stefty ( nemusia mozu ) najcastejsie na krajnych valcoch tomu odpoveda aj prehnutie vyfukoveho potrubia. namontovat ho mozes aj skrivene - prehnute ale znova najviac budu namahane krajne stefy
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 a "chip"

#149 Příspěvek od DanoDEF » 26 srp 2009 19:20

Acon píše:no mňa bude hlavne zaujímať, či vôbec po tom preampe stúpne teplota. Podľa mňa nie.
... tak skus dobre pohladat a spominal to tu Milos teplota stupne o cca 300st z nejakych 550 na 850 samozrejme nie v kazdej situacii ...pri vykone

... akoze by pri vyssom vykone nestupala teplota skus si odmerat teplotu chladiacej kvapaliny ked ti auto ide do vykonu trebars do kopca

... ale meraj realnym teplomerom nie tym co mas v pristrojovke zistis, ze sa ti teplota pohybuje v rozsahu od cca 88st v pohode do 110st ( v suvasnych horucavach ) a pritpm sa ti teplota na pristrojovke ani nepohne

... vsetky teploty stupaju jak teplota vzduchu tlaceneho do motora tak teplota chladiacej kvapaliny a samozrejme aj vyfukove plyny... cim viac vykonu tym viac tepla
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Defender TD5 a "chip"

#150 Příspěvek od Acon » 26 srp 2009 22:16

DanoDEF píše: ... akoze by pri vyssom vykone nestupala teplota skus si odmerat teplotu chladiacej kvapaliny ked ti auto ide do vykonu trebars do kopca

... ale meraj realnym teplomerom nie tym co mas v pristrojovke zistis, ze sa ti teplota pohybuje v rozsahu od cca 88st v pohode do 110st ( v suvasnych horucavach ) a pritpm sa ti teplota na pristrojovke ani nepohne

... vsetky teploty stupaju jak teplota vzduchu tlaceneho do motora tak teplota chladiacej kvapaliny a samozrejme aj vyfukove plyny... cim viac vykonu tym viac tepla
To je jasné, že vo vyššom zaťažení teplota stúpne. No mne ide o rozdiel teplôt toho istého motora po dobrom reampe RJ. Netvrdím na 100% že nestúpne, no po zvýšení výkonu o cca 20% by ani nemusela.
DanoDEF píše:
... no skrivene resp prehnute vyfukove potrubie mas na kazdej TD5ke aj bez chipu
... kym ho nedas dole tak to nepoznas a pri tejto cinnosti ti prasknu aj stefty ( nemusia mozu ) najcastejsie na krajnych valcoch tomu odpoveda aj prehnutie vyfukoveho potrubia. namontovat ho mozes aj skrivene - prehnute ale znova najviac budu namahane krajne stefy
Ja som mal dole hlavu teraz. Auto má 160 000km, nič nie je prasknuté a štifty išli dolu celkom bez problémov. Trochu ich bolo treba postriekať bordelom na uvolnenie, ale potom sa celkom ochotne poddali.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: Defender TD5 a "chip"

#151 Příspěvek od jezbera ivan » 26 srp 2009 23:02

Uprava software podla Pete Bell stage1 zvysi teplotu vyfukovych plynov minimalne a riesit cokolvek okolo je zbytocne. Ale pozor, to plati na aute seriovej hmotnosti. Ak mate auto s TD5kou solidne pretazene expedicnou vybavou, vacsimi kolesami....... potom moze dojst k zvyseniu teploty vyfukovych plynov, lebo po uprave je motor silny a vy ho nahanate ako sa vam paci, to je jasne. Vtedy ale ide na vyssiu zataz a niekedy dlhodobo a mozu nastat popisovane problemy i ked je to zriedka a TD5ke sa krutia zvody aj v serii. Vacsi intercooler je ale uz uprava "stage2" co prinasa este ine potrebne modifikacie a este vyssi vykon, podla mna zbytocny na potreby vacsiny ludi z fora. Stage1 totiz velmi prijemne prekvapi a je bezpecny a setrny, treba len mat na pamati, ze napriek tomu, ze to pekne frci, to neznamena ze sa to nenamaha. V rukach normalneho uzivatela to nic negativne neprinesie, horsie by ale bolo, keby to dostal do ruk nejaky z kategorie "premotivovaných" Dodrbat sa da vsetko, ze?
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Defender TD5 a "chip"

#152 Příspěvek od Jenda » 27 srp 2009 06:34

Tak takhle jsem to Ivane myslel,nez jsem rozpoutal tuhhle bourku :)
Je pravda ze jsem si neuvedomil to s tim pretizenim vlivem vselijakeho vybaveni,ja na to jdu obracene,davam vse co je tezke pryc a hledam jen lehci vybavu.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Defender TD5 a "chip"

#153 Příspěvek od DanoDEF » 27 srp 2009 07:06

... tak presne ako pise Ivan. Ja rozhodne seriovu vahu nemam. Vdaka nanocomu teraz napr mozem sledovat rozne parametre a najzaujimavejsia je momentalne teplota chladiacej kvapaliny ako krasne stupa ked sa autu "naklada". Aj ustalena rychlost po dialnici trebars 100-110 zvysi teplotu ku stovke. A ked uz pojdem do "vyssieho" vykonu pri takto vaziacom aute tak radsej osetrit aj ine zalezitosti. Vyfukove potrubie je to najmenej a ze ho mam "prehnute" to viem na 1000%.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 a "chip"

#154 Příspěvek od MOPADŽI » 27 srp 2009 07:35

Luboš M. píše:Jardo ty do toho jdeš po hlavě. :Ja blb: Myslíš že bys mohl nahodit nějaké ceny pro ostatní? Třeba nebudou tak závratné a mnozí od (domácího kutilství) v garáž.firmách upustí a pořídí raději profi výbavu.

Škoda že na forum nechodí někdo, kdo defendrem závodí a nepodělí se o cené rady jak takové auto naladit a do jakých mezí.
Pořád musím o něčem přemýšlet, co na Defíkovi vylepšit...baví mně to. Někdo si v práci vyplňuje přestávky u PC cvičením, jak doporučují doktoři a já přemýšlením o tom, co ještě na L.R. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ano, je škoda, že sem nikdo takový nechodí...třeba Mihalička, Miruna atd. ...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 a "chip"

#155 Příspěvek od MOPADŽI » 27 srp 2009 07:36

MadTom píše:Jenom poznámka ke kroucení výfukového sběrného potrudí u TD5ky - někde na webu jsem našel možný popis řešení - odstranění zesilovacích můstků mezi jedotlivými trubkami - stačilo je sprostě ubrousit.
Pokud bude zájem, můžu to zkusit znovu najít, mě osobně to připadalo včetně vysvětlení smysluplné.
POHLEDEJ, to nás zajímá :coze:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 a "chip"

#156 Příspěvek od MOPADŽI » 27 srp 2009 07:40

Jenda píše:...krouceni a praskani :?: To uz se ale Jardo bavime o II stupni reemapu tedy vice jak 170k.
To mas ty?Ja myslel ze jdes do I stupne ,ted 150k.Tam bych si dovolil tvrdit ze netreba davat stefty,teplomery a pod.Tedy pokud se nechystas na zavody :wink:
Honza
Ne ne Jendo, jde mně jenom o prevenci, jak píše Dano. Nechci to pak řešit někde po cestě, chci tomu předejít :idea: (no podělat se může dalších tisíc věcí....je to ale pozitivní psichologyské efekt před vycestováním :mrgreen: )

Jdu jenom do stage I. nic víc...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

MadTom
Příspěvky: 15246
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender TD5 a "chip"

#157 Příspěvek od MadTom » 27 srp 2009 07:43

tak jsem našel - myslím že obrázky jsou dost výmluvné:

http://www.difflock.com/magazine/Worksh ... fold.shtml

docela by mě zajímalo, jestli to funguje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re:

#158 Příspěvek od MOPADŽI » 27 srp 2009 07:47

jezbera ivan píše:Milosova DIIka je tazke expedicne vozidlo, ktore dava motoru zabrat aj bez cipu. V takychto pripadoch si pri trvalej zatazi treba sledovat teplotu vyfuk. plynov, to je normalne, lebo chipnuty motor vladze a vodic si to ani neuvedomi.
O tohle přesně jde mně !
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender TD5 a "chip"

#159 Příspěvek od MOPADŽI » 27 srp 2009 07:52

Jenda píše:Tak takhle jsem to Ivane myslel,nez jsem rozpoutal tuhhle bourku :)
Je pravda ze jsem si neuvedomil to s tim pretizenim vlivem vselijakeho vybaveni,ja na to jdu obracene,davam vse co je tezke pryc a hledam jen lehci vybavu.
Honza
Jako první, bych musel dát pryč sebe :cry:
Ale také jsem již začal nepatrně odlehčovat, samotné auto :oops:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

Re: Defender TD5 a "chip"

#160 Příspěvek od jezbera ivan » 27 srp 2009 08:59

Dobry typ! A asi funguje ked to ten Andy vyskusal.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Odpovědět