automat a nebo manuál??

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7897
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: automat a nebo manuál??

#41 Příspěvek od Sláma Karel » 21 říj 2009 23:20

marek sk,lm píše: A co tak pani hydraulicka rozvodovka.na kolko to vyjde nasinca,mate ju niekto :?: :?: :?:
A co to je hydraulická rozvodovka? :shock:

Jinak co se ještě týče těch automatů tak jsem je dával i do obou Defíků co máme doma. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
marek sk,lm
Příspěvky: 178
Registrován: 18 črc 2009 09:07
tel.: +421908162506
auto: discovery 1 300tdi
Bydliště: lipt.mikulas

Re: automat a nebo manuál??

#42 Příspěvek od marek sk,lm » 22 říj 2009 12:12

len v kratkosti-viac vecer-stara ma obhana :mrgreen: :mrgreen:
montovali to v anglii-je to nejaky hydromotor s plinulov regulaciou otacok,vraj je to dost drahe a ku..a dobre-ma to vacsi rozsah otacok a daju sa plinule regulovat.cize netreba vo vyjazde radit-staci plinule znizovat otacky-cojaviem napr.-reduk 4 az po red. 1 to vie "spravit" plinule-asi aj podla vykonu.musi to byt fasa vecicka-len tie prachy... :coze:
http://www.drevotuning.sk,www.retrowood.sk
D1 300tdi , HONDA CIVIC 1,6i aerodeck ,"hnisan"almera 1,8i , ford tranzit 2,5 hladky

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#43 Příspěvek od Acon » 22 říj 2009 15:43

shimi píše:já semod někoho slišel že je lepší při jízdě s automatem za jízdy stou pákou moc nehejbat a nehrát si tam s kvaltama,takže to ji naopak šetří když tam dáváš sem tam kvalt ručně aby pořád neřadila nahoru a dolu?? a ty rozjezdy je vážně lepší raději rychleji akcelerovat a dosáhnout rychlosti kterou chceš a potom zvolnit audržovat jo?

Acon píše:s tou doživotnou náplňou v aut. prevodovke by som bol opatrný. Lamely tam neustále preklzujú, trením vzniká vysoká teplota a olej sa páli. Jeho životnosť je silne ovplyvnená režimom prevádzky a hlavne vodičom. Čím ležérnejšie sa rozbiehame, tým menšítlak pôsobí na lamely a viac preklzujú. Automat potrebuje naložiť, rozbehnúť a potom zvolniť. Ak prevláda jazda v režime bez uzamklnutého meniču, olej sa opotrebováva viac. Ak prevláda jazda mimo mesta s uzamknutým meničom, vydrží viac. Pri servise ho stačí skontrolovať v akom je stave, do akej miery je spálený. Ja napr. často podraďujem do 3 v cca 80ke ak musím spomaliť (kolóna a pod). Menič sa uzamkne aj na 3ojke a drží kým neklesne rýchlosť pod cca 50-55km/h. Následná akcelerácia je plynulejšia, rýchlejšia a lamely zbytočne nepreklzujú. Čo šetrí olej a prevodovku. Robím tak aj pred predbiehaním. S uzamknutou 3ojkou to ide podstatne lepšie.
Jasné, neradiť zbytočne. Opotrebováva sa radením. Podraďujem len vtedy ak viem, že aj tak podradí sama. Akurát, že ak to spravím včas, uzamkne sa menič aj na 3, čo sa normálne nestane. A samozrejme je dobre predvoliť takú, aby zbytočne neradila. Napr v stúpaniach 3 alebo 2, lebo ak aj preradí hore, po pár metroch zasa radí späť dolu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
shimi
Příspěvky: 188
Registrován: 22 srp 2009 17:26
tel.: NOKIA vyšupovací :o)
auto: SAMEC
Bydliště: Tišice
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#44 Příspěvek od shimi » 22 říj 2009 18:18

hmm budu se stim muset naučit zacházet,sice s automatem už jsem jezdil ale bylo to jen takový skákání po okolí a navíc nebil muj tak mě to bylo jedno :D tak by mě zajímalo jestli někdo nemáte nějakej návod jak se k automatu chovat atak yb mu to nejmíň škodilo,třeba i nějakej návod,třeba nějakej odkaz na netu a nebo tak něco dík

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: automat a nebo manuál??

#45 Příspěvek od Steve » 22 říj 2009 19:45

Discovery je životní styl.

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: automat a nebo manuál??

#46 Příspěvek od Steve » 22 říj 2009 19:48

Tady je to dost dobře popsáno, odkaz na tuto stránku už tady byl:
http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#47 Příspěvek od Acon » 22 říj 2009 20:17

aj tu je pár užitočných rád. Síce sú to postrehy skôr z jázd na amerických krížnikoch, ale princíp zostáva zachovaný.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =14&t=7138
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
witoldo
Příspěvky: 116
Registrován: 04 pro 2008 22:49
Bydliště: Tesin

Re: automat a nebo manuál??

#48 Příspěvek od witoldo » 22 říj 2009 22:26

ja kdyz jsem vybiral, musel to byt manual, ted bych se automatu nebranil, ale zkusenosti s nim nemam. spis me ale vic drzi manual (mozna proto ze jsem nezkusil automat).
moje postrehy manual : odstupnovani podle mne neni uplne idealni (pokud nemas pod kopcem dobrou rychlost ( i na silnici ) z nejakeho duvodu male otacky motoru jsi v pasti, vetsinou koncis na 1. , olej menis taky navic spojku pritlacak a pry vetsinou i setrvak, spojkove lozisko. Lozisko dostava dost.. takze prevodovka ven.. , casto se tady popisuje problem s razenim, synchrony ! tuhe razeni pri studenem oleji, vypadavajici rychlosti (osobne mam synchrony a tuhe razeni prvnich par kilaku v zime, jednicku kdyz auto jede tam nenarvu ani v lete.. nekdy uz to na dvojku neni a za jedna tam nenasadim dokud nezpomalim). Doporuceny olej se tezko schani (asi bych se nebal toho Castrolu je primo pro LR ale taky neni levny, Na 100kW mi prijde prevodovka mala. Rozhodne chybi 6. Filtr na nove se neda vycistit( nebo jsem neprisel nato jak)
ale.. nevydupe te elektronika, automat se pry dost hreje a muze snad i omezit auto nez schladne.
nadruhou stranu pokud nekdo by mel tu odvahu pujcit lasku nekomu jinemu, tak automat zvladne i bloncka s centimetrovymi drapy :),
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..

Uživatelský avatar
paia
Příspěvky: 243
Registrován: 19 kvě 2009 14:45
tel.: mám ;o)
auto: Audi Allroad
Bydliště: Praha / Šternberk
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#49 Příspěvek od paia » 23 říj 2009 09:44

Ježdění s automatem není nic těžkého ani pro člověka odkojeného manuálem. Já sám jsem si na něj zvyknul hned a ani mi nedělalo problém, že mi tam chybí spojkovej pedál. Je potřeba si akorát uvědomit několik základních zásad: (které jsem tak nějak vytušil, aniž bych se díval do příruček)

1/ levá noha neexistuje
2/ pokud šahám na řadičku, tak automaticky stojím na brzdě
3/ při krátkodobém zastavení nevyřazuju, ale stojím na brzdě
4/ při navolení P aplikuju ruční brzdu a až poté pustím pedál brzdy
5/ stupně 3 a 2 nepoužívám, stupeň 1 využívám pouze při prudkém sjezdu (asistent sjezdu) nebo výjezdu z marastu (velmi výjimečně, většinou ponechávám D)

Ještě je dobré řadit z P na D co nejrychleji, aniž by se stihla zařadit zpátečka, ale to se mi zatím moc nedaří.
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#50 Příspěvek od Acon » 23 říj 2009 12:32

Ještě je dobré řadit z P na D co nejrychleji, aniž by se stihla zařadit zpátečka, ale to se mi zatím moc nedaří.
Myslím, že je to veľmi jednoduché. Stačí s odistenou pákou normálne potiahnuť do zadu. Cúvačky síce prebliknú, no R sa v skutočnosti nezaradí.
5/ stupně 3 a 2 nepoužívám, stupeň 1 využívám pouze při prudkém sjezdu (asistent sjezdu) nebo výjezdu z marastu (velmi výjimečně, většinou ponechávám D)
to je chyba. To treba používať. Stupeň 3 vždy, ak nejazdíš rýchlejšie ako cca 50km/h. Inak Ti zaradí 4 a pri nízkych otáčkach lamely preklzujú viac ako pri vyšších na 3ojke. Tak isto v stúpaniach a režime, kedy prevodovka len na krátky čas radí hore (stúpania, zákruty...) a vzápätí zasa dolu. Navyše, v stúpaniach sa 3 uzamkne a nedochádza k strate na prenose výkonu.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
shimi
Příspěvky: 188
Registrován: 22 srp 2009 17:26
tel.: NOKIA vyšupovací :o)
auto: SAMEC
Bydliště: Tišice
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#51 Příspěvek od shimi » 24 říj 2009 12:36

no mě kdysi když sem poprvé jel v automatu tak mě ten kámoš co sjem ho od něj měl pučenej ktomu jen řek,dej tam D když chceš ject dopředu a R když chceš ject dozadu a nic jinýho neřeš a jen si dávej bacha na levou nohu :lol: ale to se mi prostě nezdálo že by to tak bylo správně a ono taky né jak teď už vím :Pohoda: a přátelé když už tady zvás tak pěkně tahám rozumy napište mi někdo jak velkej rozdíl je ve velikosti vnitřku u diskošky1 když je to třídvířko a nebo pětidvířko???je to vevnitř stejně veliký a nebo ne?

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#52 Příspěvek od PavelU » 24 říj 2009 13:39

Já jezdím dopředu na D a dozadu na R po silnici, v terénu je to trošku jinak. Je to přece automat né manuál, abych si pořád něco hlídal a něco řadil, dám D a jedu.... :Pohoda:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: automat a nebo manuál??

#53 Příspěvek od Acon » 24 říj 2009 14:02

on ten automat samozrejme nemá problém fungovať len za použitia R a D, ale sú tam aj iné možnosti a je na užívateľovi či a ako ich bude využívať.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: automat a nebo manuál??

#54 Příspěvek od KRANG » 24 říj 2009 14:10

Jezdim s manuálem i automatem a střídám to v podstatě denně. V automatu (Toy LC200 V8) mi chybí možnost brždění motorem, zvlášť když projíždim rychle zatáčku a ta se zavře nebo z jinýho důvodu potřebuju spomalit. U manuálu sundám nohu z plynu ale automat takhle nespomalí, takže musim na brzdy ale v zatáčce pak má samozřejmě tendenci ztrácet stabilitu. Tohle je ale spíš extrémní situace.
Jestli se nemýlim, tak automat se nedá nejen roztlačit ale ani táhnout. Nejsem si jistej jestli to ale platí pro všechny. Chápu, že každý má svoje pro i proti. S manuálem si řízení víc užiju ale na automat se zas těšim, když jsem línej a řídit se mi nechce.
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: automat a nebo manuál??

#55 Příspěvek od KRANG » 24 říj 2009 14:15

Minule jsem zapadnul se zebrou na rozbahněný polní cestě, byl jsem tam sám a nebylo za co chytnout naviják. Dal jsem tam uzávěrky, redukci, jedničku, vylezl ven a auto pak z těch s*aček vytlačil svépomocí. Nevim jestli je to možný i s automatem. Nezkoušel jsem.. :?:
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#56 Příspěvek od PavelU » 24 říj 2009 14:25

Osobně jsem automat ještě netáhl, ale možná když se vyžadí na neutrál na redukční převodovce, tak by to šlo, né... :?:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: automat a nebo manuál??

#57 Příspěvek od cyril » 24 říj 2009 15:12

Automat se dá táhnout přesně jak píše PavelU. Neutrál na mezinápravě a hurá. U D2, která je tak jako moje bez mezinápravy, bych tažení na neutrál nedoporučoval. Tam bych oddělal kardany a táhnout se nechám tak. Pokud zapadneš a dáš tam redukci a jedničku tak to jede stejně jak manuál. Funkce brždění motorem má D2 i D1 stejnou. Jde to. Vyzkoušeno. Jen z D podřadíš na 3 a nebo na 2 resp.1. Z D na 3 můžeš kdykoliv a to bez mačkání knoflíku na řadící páce. Proto to tam je. Na ostatní stupně pouze v přiměřený rychlosti. (čerpám z knížky od výrobce a ze zkušeností) Při redukci dokonce tlačítkem za pákou aktivujeme přímou účelovou funkci brždění motorem. U normálního módu to brzdí rovněž ale je tam trochu prodleva. Při tažení težšího nákladu s autem vybaveným automatem doporučuje výrobce řadit max. stupeň 3, (to samé mám napsáno i u Dodge Nitro) jinak hrozí poškození převodovky. Táhli jsme teď z Německa-Karlsruhe na vleku Pavoukovu D2 a rychlost D jsem řadil pouze z mírného kopce. Jinak neustále za 3. Spotřeba se 3 tunovou zatěží 14l/100km. Rychlost na dálnici v pohodě 80-100km/hod. Potom už se vlek začal stávat nestabilním... :shock: Rozjezdy plynulé, žádné škubání nájezdové brzdy vleku při řazení. Prostě já za sebe říkám automat. Jezdím s vlekem někdy i s Vitem 111, který má větší sílu, lepší brzdy i spotřebu, ale protože je to 6tikvaltový manuál, radši jej nechávám stát a jedu s čímkoliv co má automat. Za poslední rok se mnou najelo Vito pouze 2000km... :cry:
Přílohy
pavoukD2m1.jpg
pavoukD2m1.jpg (131.63 KiB) Zobrazeno 5862 x

Uživatelský avatar
witoldo
Příspěvky: 116
Registrován: 04 pro 2008 22:49
Bydliště: Tesin

Re: automat a nebo manuál??

#58 Příspěvek od witoldo » 24 říj 2009 15:55

hmm.. ted kdyz se nemusi vozit rezerva je nejlepsi mit sebou nahradni auto :lol: :lol: :lol:

----------------------------------------------------------------------------------------
vadi ten snorchel ve vyhledu ??
DII TD5 novy gzycht; manual
-----------------------------
..radost zacina tam, kde jini konci..

Uživatelský avatar
KRANG
Příspěvky: 1494
Registrován: 16 črc 2007 19:49
Bydliště: Praha

Re: automat a nebo manuál??

#59 Příspěvek od KRANG » 24 říj 2009 16:21

Dík Cyrile, to jsi napsal jasně stručně. Já jsem LR s automatem neřídil (jo vlastně free V6 ale krátce). Zamýšlel jsem se tedy obecně nad automaty, který jsem řídil (Ford Expedition V8, Land Cruiser V8) a manuály (Patrol 3.0Di, 4runner, Def..). Musím říct, že mezi automaty jsou taky velký rozdíly a třeba ta toy, která se dá přepnout do sekvenčního řazení je dost blbovzdorná. Když tam zařadim jedničku a dám tomu kotel, tak stejně po dosažení určitých otáček přeřadí nahoru aby se nepoškodil motor. Naproti tomu ten ford byl strašnej, s autem se nedalo normálně zaparkovat, poskakovalo to po půlmetrovejch přískocích dopředu nebo dozadu :roll: Jak jsem psal, zamýšlel jsem se v obecný rovině nad automatem vs. manuálem a disko jsem pořádně ani neřídil v manuálu a už vůbec ne v automatu, takže jsem vlastně off the topic :oops:
Defender 90 200Tdi "ZEBRA" / Range Rover L322 V8 4.4 / Series III 109" 2.25l exMOD "VOJÁK" + Sankey Trailer Narrow Track
servisuje http://www.OWR.cz

Uživatelský avatar
PavelU
Příspěvky: 5182
Registrován: 01 úno 2009 17:54
tel.: +420 603716996
auto: Land Rover
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Re: automat a nebo manuál??

#60 Příspěvek od PavelU » 24 říj 2009 17:45

cyril píše: U D2, která je tak jako moje bez mezinápravy, bych tažení na neutrál nedoporučoval. Tam bych oddělal kardany a táhnout se nechám tak.
To sis Cyrile popletl, možná nemáš uzávěrku mezinápravy, ale redukci máš, takže na přídavné(redukční) převodovce dáš neutrál a táhneš... :wink:
LAND ROVER náhradní díly, doplňky a offroad příslušenství. Distributor dílů ALLMAKES, TERRAFIRMA, BRITPART, BEARMACH, ALLISPORT
Kontakt: E-SHOP http://www.litep4x4.cz ** E-MAIL info@litep4x4.cz ** MOBIL (+420) 603716996 ** FACEBOOK - facebook.com/litep4x4

Odpovědět