Dobíjení D1
Moderátor: Miky_CZ
Dobíjení D1
Ahoj lidi včera mi začalo svítit dobíjení a přestal ukazovat otáčkoměr na mé 300tdi.
Dle rad na fóru jsem zkontroloval kontakty na alternátoru a začalo to fungovat
Ráno jsem přišel k autu a je to tam zas
tak jsem to v práci znova očistil stříknul kontaktolem a opět
párkrát jsem to zkusil a vše ok. Potom jdu z práce a co nevidím opět je otáčkoměr mrtvý ale kontolka nesvítí nikdy ani když je motor vypnutý
Dvě hodiny jsem se v tom vrtal rozebral jsem přístrojovku zkontroloval pojistky žárovičku a nic
Neví někdo ČÍM TO SAKRA JE
Který kablík je ten správný
je to ten z konektorem nebo pod matičkou
A ještě dotaz kam ten kablik vede abych ho proměřil
DĚKUJI ZA KAŽDOU ODPOVĚĎ
Jo a autí přitom DOBÍJÍ

je to zase k.o.
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Dobíjení D1
Je to sice asi věštění z křišťálové koule ale co třeba zkontrolovat uhlíky - jestli už nejou moc krátké nebo se nemají tendenci šprajcnout a potom nedoléhat. Jo a než to začneš rozebírat, tak změřit zda to vůbec dobíjí - stojící auto s vypnutým motorem by mělo mít na baterce cca 12-12,7V, pokud motor poběží a ono to bude dobíjet, tak 13,8 až 14,2V. Pokud to dobíjet bude, tak ješt pozapínat světla a zkusit jestli při zátěži napětí na volnoběh moc nespadne (ono spadne) a potom přidat na otáčkách a tak kolem 1500 otáček by už zase mělo vzorně držet.
A pokud to tak nebude, tak vyndat alternátor (nejdřív odpojit baterku), vyndat držák uhlíků (u většiny typů alternátorů co znám se dá vyndat samostatně) a potom se uvidí. Když už to bude venku, tak zkontrolovat i sběrací kroužky na kotvě (rotoru).
A pokud to tak nebude, tak vyndat alternátor (nejdřív odpojit baterku), vyndat držák uhlíků (u většiny typů alternátorů co znám se dá vyndat samostatně) a potom se uvidí. Když už to bude venku, tak zkontrolovat i sběrací kroužky na kotvě (rotoru).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- budsky
- Příspěvky: 267
- Registrován: 14 říj 2009 12:42
- auto: SIIA;Discovery I
- Bydliště: Vrátkov a ted i Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení D1
Ten kablík je s konektorem,měl jsem stejný problém,když jsem koupil to svoje ,chvíli šel a chvíli ne vypadalo to na altík že je KO,nakonec jsem vzal kleštičky a trošku zmačknul ten konektor,aby více tahnul a bylo po problému.
Re: Dobíjení D1
Právě že to dobíjí normálně baterka má v klidu 12,2v po nastartování 14,4v a po rozsvícení světel a puštění ventilátoru naplno 13,6v takže mi to asi normálně dobíjí
hlavně je mi divné že ta kontrolka nesvítí vůbec ani při vypnutém motoru 
je to zase k.o.
- paia
- Příspěvky: 243
- Registrován: 19 kvě 2009 14:45
- tel.: mám ;o)
- auto: Audi Allroad
- Bydliště: Praha / Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení D1
tak to mně to dobíjí bez problémů, ale otáčkoměr mi občas lítá jak splašenej, kde přesně najdu konektor otáčkoměru? případně čím by to mohlo být? když prošlápnu na kick down, tak se to vždycky na chvilku spraví.
bývalá Discovery I 300Tdi v automatu, nyní Audi Allroad
Re: Dobíjení D1
Baterka v klidu 12, 2V....harvy píše:Právě že to dobíjí normálně baterka má v klidu 12,2v po nastartování 14,4v a po rozsvícení světel a puštění ventilátoru naplno 13,6v takže mi to asi normálně dobíjíhlavně je mi divné že ta kontrolka nesvítí vůbec ani při vypnutém motoru
To moc v kondici není, měla by být nad 12,4-12,5V v klidu.
To dobíjení je ale dobré.
Discovery je životní styl.
Re: Dobíjení D1
1. taky to může dělat diodový můstek v altíku, zkontroluj výrobce pokud je bosh, tak hledej jinde, pokud delco, nech ho proměřit, pokud se rozsvítí za jízdy kontrolka dobíjení není to vždy tím že by to nedobíjelo, může to i přebíjet, tomu by odpovídalo i to že to dělá jen někdy a pak se vždy probere, tuto závadu řeš co možná nejrychlejc ať ti tím větším proudem neodejdou další věci od elektriky
2. zkontroluj jestli máš dobrou kostru, na baterce, na kastli, atd
3. zkontroluj žárovičku pokud teď nesvítí vůbec, mohla shořet(někdy se tváří ok a přitom může být po smrti) a i když je závada jinde tak to hodně klame
2. zkontroluj jestli máš dobrou kostru, na baterce, na kastli, atd
3. zkontroluj žárovičku pokud teď nesvítí vůbec, mohla shořet(někdy se tváří ok a přitom může být po smrti) a i když je závada jinde tak to hodně klame
- budsky
- Příspěvky: 267
- Registrován: 14 říj 2009 12:42
- auto: SIIA;Discovery I
- Bydliště: Vrátkov a ted i Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení D1
paia píše:tak to mně to dobíjí bez problémů, ale otáčkoměr mi občas lítá jak splašenej, kde přesně najdu konektor otáčkoměru? případně čím by to mohlo být? když prošlápnu na kick down, tak se to vždycky na chvilku spraví.
konektor je ze zadu alternátoru,když tam mrkneš tak ho uvidíš.pokud se divně hejbat trošku zmáčknout kleštěma a zkusit to.
Re: Dobíjení D1
Mě se právě kontrolka nerozsvítí vůbec ani při zapnutí klíčů na polohu 1 mazání, žhavení ,pásy svítí ale dobíjení ne
a to by mělo když alternátor nic nedělá. Zkoušel jem odpojit ten kabel z konektoru a stejně nesvítí
Můžete to prosím někdo zkusit jestli opojíte ten konektor a zapnete klíče svítí
nebo nesvítí dobíjení
je to zase k.o.
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Dobíjení D1
Nevím jak u D1, ale klasickej alternátor funguje tak, že kontrolka se rozsvítí jenom pokud jede elektrika skrz uhlíky a rotor alternátoru - teda ve chvili, kdy se to netočí. Pokud ti nesvítí a je v pořádku žárovka, tak to můžou být uhlíky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Dobíjení D1
No to by nedobíjelo, ale mohou být jenom přidřené. A navíc, to co jsem popisoval odpovídalo klasickému alternátoru - tj. s reguátorem který v sobě nemá počítač nebo není ovlivňovaný některou z řídících jednotek auta, jak je to u části nových aut dneska dělané (řídící jednotka motoru si koriguje napětí v závislosti na provozní situaci motoru).
Bez rozdělání a hlavně měření - elektrika je vidě, až když je jí moc,nebo je moc pozdě - jsou tohle všechno jenom dohady.
Bez rozdělání a hlavně měření - elektrika je vidě, až když je jí moc,nebo je moc pozdě - jsou tohle všechno jenom dohady.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Land Jirka
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení D1
Takto je to na D1MadTom píše:Nevím jak u D1, ale klasickej alternátor funguje tak, že kontrolka se rozsvítí jenom pokud jede elektrika skrz uhlíky a rotor alternátoru - teda ve chvili, kdy se to netočí. Pokud ti nesvítí a je v pořádku žárovka, tak to můžou být uhlíky.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- budsky
- Příspěvky: 267
- Registrován: 14 říj 2009 12:42
- auto: SIIA;Discovery I
- Bydliště: Vrátkov a ted i Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení D1
Zkus zapnout klíček do II polohy a kabel kontrolky u alternátoru je označen D+ dej na mínus a měla by svítit kontrolka,jestli ne je to něco s alternátorem.
menší chybička jsem se upsal správně je pokud se rozsvití je ko altik pokud ne tak cesta ke kontrolce.
menší chybička jsem se upsal správně je pokud se rozsvití je ko altik pokud ne tak cesta ke kontrolce.
Naposledy upravil(a) budsky dne 27 lis 2009 15:57, celkem upraveno 2 x.
Re: Dobíjení D1
TO samé mi říkal elektrikář akorát by prý pokud nebude svítit byl problém v kabelu nebo žárovcebudsky píše:Zkus zapnout klíček do II polohy a kabel kontrolky u alternátoru je označen D+ dej na mínus a měla by svítit kontrolka,jestli ne je to něco s alternátorem.
je to zase k.o.
Re: Dobíjení D1
Tak je to ještě horší než jsem si myslel právě jsem změřil baterku a mam tam jen 10v takže mi jí něco vyžralo proměřil jsem výstupy alternátoru a na tom silovém kabelu mám napětí
ale to by tam si být memělo
při vypnutém zapalování. Zkoušel jsem připojit kabel s tím konektorem na kostru a začalo mi divoce cakat zřejmě to relé před pojistkovou skříňkou v motorovém prostoru 
je to zase k.o.
-
MadTom
- Příspěvky: 15314
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Dobíjení D1
napětí na tom silovém kabelu je OK, ten jde přímo od baterky na diody v alternátoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- shimi
- Příspěvky: 188
- Registrován: 22 srp 2009 17:26
- tel.: NOKIA vyšupovací :o)
- auto: SAMEC
- Bydliště: Tišice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dobíjení D1
na tom tlustym k altík je napětí stále,ten je na tvrdo od baterky,přez nějse to dobijí, ale jak to má bejt stim ovládacím drátem to fakt nevím,je to nějaký buzení altíku,ale to by mělo běhat až po zapnutí klíčku,alespoň si to myslim
harvy píše:Tak je to ještě horší než jsem si myslel právě jsem změřil baterku a mam tam jen 10v takže mi jí něco vyžralo proměřil jsem výstupy alternátoru a na tom silovém kabelu mám napětíale to by tam si být memělo
![]()
![]()
při vypnutém zapalování. Zkoušel jsem připojit kabel s tím konektorem na kostru a začalo mi divoce cakat zřejmě to relé před pojistkovou skříňkou v motorovém prostoru
Re: Dobíjení D1
Tak už je to jasné je to přesně jak psal budsky připojím kabel z D+ na kostru a kontrolka normálně svítí takže je altík v pí...i
Předtím jsem zkoušel špatný kabel proto cvakalo to relé
dneska jsem to vymontil v pondělí pujde do opravy, doufám že bude opravitelný asi dám v neděli v kostele na modlení za opravu altíku
Děkuji všem za pomoc
Pak napíšu jak to dopadlo.
je to zase k.o.
-
kubas
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 20 čer 2011 16:58
- tel.: 733528449
- auto: Lr Discovery 1
- Bydliště: svitavy
Re: Dobíjení D1
tak mam neco podobneho občas mi pri startovaní nesvití kontrolka baterky a pri jizde ano ale není to pravidlem nebo jen za jizdy poblikává, na baterce mam momentalne 14,1 když nastartuju tak mam 15,5 na volnobeh a pri otačkách nad cca 2500 klesne na 15,3, takže je možný ,ze to
zrejme prebíjí a tim se mi zničila baterie? a ted pri mraze mi to nechce chytit proste to nedostane ten spravnej kopanec?
zrejme prebíjí a tim se mi zničila baterie? a ted pri mraze mi to nechce chytit proste to nedostane ten spravnej kopanec?