Tatra vcera dnes a zitra

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Tatra vcera dnes a zitra

#1 Příspěvek od MOPADŽI » 25 lis 2009 14:24

Sláma Karel píše:
Zajímalo by mě jestli si Majlou koupil tu X5. Bo BMW je BMW. Čistokrovná legenda a hard OFFROAD. :ty jeden...:

K
No právě :mrgreen: a je zajímavé, že do L.R. se nahrnuli, vokopčili co se dalo a pustili své hard off do výroby :Ale fuuj:
Stejně, jako to uděla po revoluci Scania, Mercedes a Amíci v Tatře. Při ucházení se o naší nejstarší automobilku, je zajímala jenom konstrukce a právě na tomto oddělení, bylo slyšet jen a jen, cvakání závěr foťáků a předení kamer :twisted:
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Uhozenej admin

#2 Příspěvek od Acon » 25 lis 2009 20:47

MOPADŽI píše:.....
Stejně, jako to uděla po revoluci Scania, Mercedes a Amíci v Tatře. Při ucházení se o naší nejstarší automobilku, je zajímala jenom konstrukce a právě na tomto oddělení, bylo slyšet jen a jen, cvakání závěr foťáků a předení kamer :twisted:
Nechcem rýpať, ale čo že to SC a MB v tej tatre okopčili? Myslím, že nič. Skôr si fotili zábery do ankety "je to vôbec možné". Tatra má síce ojedinelú konštrukciu,skvelú do extrémnych terénov, no okrem trucktrialu také nikde nie sú a vo všetkých ostatných je to nevýhoda.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Uhozenej admin

#3 Příspěvek od MOPADŽI » 27 lis 2009 15:14

Acon píše:
MOPADŽI píše:.....
Stejně, jako to uděla po revoluci Scania, Mercedes a Amíci v Tatře. Při ucházení se o naší nejstarší automobilku, je zajímala jenom konstrukce a právě na tomto oddělení, bylo slyšet jen a jen, cvakání závěr foťáků a předení kamer :twisted:
Nechcem rýpať, ale čo že to SC a MB v tej tatre okopčili? Myslím, že nič. Skôr si fotili zábery do ankety "je to vôbec možné". Tatra má síce ojedinelú konštrukciu,skvelú do extrémnych terénov, no okrem trucktrialu také nikde nie sú a vo všetkých ostatných je to nevýhoda.
Třeba uchycení přední nápravy...
Poinformuj se, jestli máš možnost.

Anketa "je to vůbec možné" ano, asi si to fotili do ní a stále se diví tomu, že je možná taková jednoduchá konstrukce nákladního auta, která tak dobře funguje, oproti jejich složtostem. Je dobře, že si to Tatra nechala patentovat a nemůže to vyrábět kde kdo.

Jinak hlavní výhody, konstruce Tater tkví v tom, že vše je vedeno onou "páteřovou" rourou - hydraulika, kabeláže, trubky všeho druhu, kardany. Vše je tedy dostatečně chráněno, proto to je extrém a vojákům se líbí. Je méně zranitelné.
Tatra je auto, určené do extrémních podmínek a proto je tak úspěšné v trialu a v tom je ten zásadní rozdíl oproti "západní" konkurenci která žádné takovéto auto nemá ! Není tedy co srovnávat.
Nevýhoda je, jak píšeš - byl by as rozdíl vozit betón na Německou dálnici po dálnici Tatrou. To by asi ten řidič po dvou dnech zešedivěl. Stejně tak, jako řidič Mercedesu, kdyby vozil šutry na sisiřskou magistrálu, pouze v tom extrémním terénu...
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Uhozenej admin

#4 Příspěvek od Jenda » 27 lis 2009 16:33

,,Mate stesti ze jdu prave kolem" :D Nahodou jsem z tohoto oboru a kdyz jsem se ucil,vstepovali nam tyhle veci o Tatre,jakoze ojedinelost,odolnost a tak.
Tatra byl dobrej autak,byl uz je to fuc.Proste je takova doba,spatny motory(caste zapekani zadnich valcu-neuchlazeno) a ta konstrukce perovani zase nicila a nici silnice.I rusove po case odmitali pouzivat Tatry,protoze nicili sterkove cesty a pak uz jednoduse nebylo kudy jezdit.
Je treba to prijmout,Tatre uz odzvonilo a jejich posledni pocin,,prasopsa" na kterym je pouzito vsemoznych kusu ,,neceho"od jinych vyrobcu nakladaku to jen dokazuje.
Nevim co planovali ve vyvoji ale je to asi skoda ze se nedarilo pokracovat :wink:
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Uhozenej admin

#6 Příspěvek od Acon » 27 lis 2009 18:33

Z nákladiakmi robím už 14rokov. Z toho 7 som robil demodrivera a veľa času sa venovalo porovnávaniu TATRA versus iné (v mojom prípade hlavne IVECO a ASTRA) Za žiadnych podmienok, do ktorých sa dokáže dostať auto u 100% pracovných nasadení za účelom zisku, sa TATRA v ničom neprejavila ako lepšia. Robili sme dlhodobé porovnávania (v rokoch 97-99) v extrémnych podmienkach pri ťažbe dreva (až 65t súprava iba 7,8l motor oproti 40t TATRA myslím, že 12l) a na stavbe SK dialnic (25t TATRA 6x6 a 38t IVECO 6X6). Paralelne s nami testovali "modernú" koncepciu SK plynári, ktorý to potrebovali overiť v podmienkach, ktoré sú pre plynárov typické (často žiadna cesta a extrémne ťažký prístup k potrubiam - pojazdná dielňa s hydraulickou rukou). Tatra oproti tuhým nápravám žial sklamala. Niečo iné je ľahké auto bez nákladu (prípadne pár vojakov na korbe) a niečo iné je auto o váhe 20-26t (pri 3oj náprave). Všetkého som sa osobne zúčastňoval za volantom som trávil viac času ako mi bolo milé. Patent tatry je už dávno po lehote viazanosti a ak by to bola naozaj overená a výhodná konštrukcia, tak by ju už dávno niekto zaviedol do praxe.
Takže:
- pneu na Tatre majú životnosť asi 30% oproti pevným nápravám
- chrbticový rám vyžaduje ďalšie konštrukcie pre uchytenie úžitkových nadstavieb, čo z tatry robí najťažšie auto na trhu
- veľmi zlé rozloženie hmotnosti a následný dopad na komunikácie ako spomínal Jenda
- Tatra je napriek všetkým neduhom momentálne najdrahšie auto na trhu, pretože vyrovnanie sa predpisom nedokázala zvládnuť vlastnou výrobou a veľa komponentov musí nakupovať (Pre porovnanie, TATRA 6X6 podvozok viac ako 100 000,€,konkurencia MAN,IVECO,MB... o 10-20 000€ menej)
- tatra veľmi krátky servisný interval, najväčšia olejová náplň na trhu (konkurencia má intervaly 90 - 150 000km čo je 3-4 násobok oproti Tatre)
- vysoká pohotovostná hmotnosť
- stále vysoká poruchovosť

+ skvelá priechodnosť terénom pri prázdnom aute
+ náchylnosť čs a sk ľudí dôverovať tradícii
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Kawa12
Příspěvky: 550
Registrován: 06 črc 2009 18:10
auto: rezinka 88,LC V8
Bydliště: Kralupy
Kontaktovat uživatele:

Re: Uhozenej admin

#7 Příspěvek od Kawa12 » 27 lis 2009 19:39

Zlatá Tatra!!Z vlastní zkušenosti-kam se nedostane MB-8x8 tam se T148 dostanla,k čemu bylo šoférovi že měl naloženo jednou tolik za podobné peníze na km jako T148,když jen koukal jak jezděj kolem...Je fakt,že měl klimu....
www.licovepasky.cz
...někomu stačí auto.......jiný potřebuje Land Rover...
LR series 88, Toy LC V8

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Uhozenej admin

#8 Příspěvek od Acon » 27 lis 2009 20:06

Kawa12 píše:Zlatá Tatra!!Z vlastní zkušenosti-kam se nedostane MB-8x8 tam se T148 dostanla,k čemu bylo šoférovi že měl naloženo jednou tolik za podobné peníze na km jako T148,když jen koukal jak jezděj kolem...Je fakt,že měl klimu....
kava kava, porovnávaš po strechu naloženú expedičnú 110 s lahkou a prázdnou 90kou :roll:
Porovnávaj naloženú 24t 148mičku s naloženým 26t MB 26-44. To je už úplne iná káva. To nehovorím o tom, že ten MB 8x8 má nižšiu spotrebu a prevádzkové náklady celkom, ako tá 148. A prepočet spotreby na tonu je už úplne mimo.

Z vlastných skúseností viem, že to za rovnaké peniaze na km nie je. 8kolka účtuje o 30% viac. Pri nižších nákladoch MB je efektivita jasná. Nehovoriac o tom, že pre investora je lepšie platiť 4 8kolky ako 8 6koliek. Aj bez toho má na stavbe kopec ľudí a mechanizmov.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 353
Registrován: 23 bře 2008 15:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha

Re: Uhozenej admin

#9 Příspěvek od Marťas » 28 lis 2009 11:33

Jak to tady čtu, tak bych na to také rád reagoval ve prospěch Tatry. Můj otec pár let zajišťoval dovoz Tater na ropná pole na Sibiř. Ti co s nimi pracovali si je nemohli vynachválit. Důvod byl vcelku jasný. Tatra sice nebyla co se týče vybavenosti srovnatelná s konkurenci MB apod., ale v jejich podmínkách (tzn. v noci teploty okolo -40 až -50), se z náklaďáků zaparkovaných venku stává jeden kus ledu. Tudíž první věc co je ráno před odjezdem nutnost udělat, je automobil zahřát na provozní teplotu. Nejjednodušší způsob jak to udělat je rozdělání ohně pod motorem a čekat dokud nerozmrzne olej a nezačne bublat. V praxi to tam probíhá každé ráno. Jediná závada bývala s nefunkčními tachometry, což způsobovaly zamrzlé bovdeny. Zkuste si pod jiným náklaďákem plným elektroniky apod. "nesmyslů" rozdělat oheň. To je ta základní výhoda Tatry, jednoduchost a masivnost.
Range Rover 4.6 Mk II

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Uhozenej admin

#10 Příspěvek od Jenda » 28 lis 2009 13:10

Asi jsme si nasli spatny ,,tema" v tomto odkaze ale stejne to byl odkaz na h...o :D
Urcite se neshodnem ale panove ,je 21stoleti a arkticke podminky nejsou jen v rusku.
Pohyboval jsem se dost dlouho na severu a z me skusenosti vim ze kdyz chci aby me technika drzela i v tezkych polarnich podminkach,existuje neco jako vyhrivani na elektrinu a podobne.
To znamena ze bude prubezne vytapena i prevodovka,baterie a o motoru nemluve.To jde ruku v ruce s vydrzi.Topeni ,,az bude bublat olej" je fakt zalezitost o stoleti zpet.
Rusum se Tatry libili protoze byli za pul darma a pokud mam spravne info,do techto oblasti vyvazi MB velmi zjednodusene autaky.
Tatru mam rad delal jsem na nich,vyucil se na nich a opravoval na vojne ale v soucasne dobe je v komatu.Doufam ze se to jednou zmeni.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Kawa12
Příspěvky: 550
Registrován: 06 črc 2009 18:10
auto: rezinka 88,LC V8
Bydliště: Kralupy
Kontaktovat uživatele:

Re: Uhozenej admin

#12 Příspěvek od Kawa12 » 28 lis 2009 15:59

Tatra nezná bratra....a v jednoduchosti je krása. :Pohoda:
www.licovepasky.cz
...někomu stačí auto.......jiný potřebuje Land Rover...
LR series 88, Toy LC V8

Uživatelský avatar
Kawa12
Příspěvky: 550
Registrován: 06 črc 2009 18:10
auto: rezinka 88,LC V8
Bydliště: Kralupy
Kontaktovat uživatele:

Re: Uhozenej admin

#13 Příspěvek od Kawa12 » 28 lis 2009 16:43

Acon píše:
Kawa12 píše:Zlatá Tatra!!Z vlastní zkušenosti-kam se nedostane MB-8x8 tam se T148 dostanla,k čemu bylo šoférovi že měl naloženo jednou tolik za podobné peníze na km jako T148,když jen koukal jak jezděj kolem...Je fakt,že měl klimu....
kava kava, porovnávaš po strechu naloženú expedičnú 110 s lahkou a prázdnou 90kou :roll:
Porovnávaj naloženú 24t 148mičku s naloženým 26t MB 26-44. To je už úplne iná káva. To nehovorím o tom, že ten MB 8x8 má nižšiu spotrebu a prevádzkové náklady celkom, ako tá 148. A prepočet spotreby na tonu je už úplne mimo.

Z vlastných skúseností viem, že to za rovnaké peniaze na km nie je. 8kolka účtuje o 30% viac. Pri nižších nákladoch MB je efektivita jasná. Nehovoriac o tom, že pre investora je lepšie platiť 4 8kolky ako 8 6koliek. Aj bez toho má na stavbe kopec ľudí a mechanizmov.

Jasně,ale když 110planá zapadne taj jí 90ka vytáhne.....Jasný že porovnávám auta dost rozdílná,ale MB6x6 se Tatře v terénu nevyrovná už vůbec.A investor si sám musí z vážit na co potřebuje na stavbě mechanizaci,jesli na práci k čemuž tam je a nebo na tahání zapadlejch aut a vječnou upravu terénu....
www.licovepasky.cz
...někomu stačí auto.......jiný potřebuje Land Rover...
LR series 88, Toy LC V8

MadTom
Příspěvky: 15261
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Uhozenej admin

#14 Příspěvek od MadTom » 28 lis 2009 16:51

Ono je potřeba porovnávat to k čemu byla Tatra určená a jakou měla nosnost v terénu - byla podstatně nižší, než na silnici, stejně jako u jiných terénních aut. A protože je to auto určené hlavně do terénu, musí mít na silnici jakési omezení (hlavně váha, pérování a tím i ničení silnic jde omezit použitím vzduchových měchů).
Druhá věc je ekonomika provozu - v terénu je to úplně něco jiného než na silnici, ale to platí o všech autech.
Bohužel vojenský trh je trošku specifický a Tatra má dvě nevýhody - je z východního bloku - do USA to je tím pádem velkej problém, - je malá (jako podnik) - což znamená, že si nemůže dovolit investovat tolik do obchodních zastoupení jako větší firmy - výsledek - postupný úpadek.
Co se týče náhrady V3Sky novou "Tatrou" - je to v principu Renault - což je civilní auto a ne speciál šitý na míru hlavně armádě, a to ssebou přineslo specificky vojenské problény (fůra vojenských norem je přísnějších než normy civilní = věci se musí předělat) a to přineslo zpoždění ve vývoji, nicméně se tyto nedostatky odstranili. Můj odhad je, že i ostatní "nevojenské" značky by s tím měly stejné problémy.
A na druhou stranu co vlastně armáda potřebuje a co si objedná (vylobuje se, uplatí, ...).
Můžeme být rádi, že hlavním dodavatelem naší armády není firma: Luky, šípy, oštěpy a.s. - to by se zase tvrdilo, že ty šípy blbě lítaji. :D
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Uhozenej admin

#15 Příspěvek od Acon » 28 lis 2009 21:32

Jaroš píše:... Jenom pro zajímavost nápad Tatry s chytrým a ekonomickým vytápěním korby T 148 S1 nebyl dosud překonán (při nízkých teplotách na Sibiři přimrzá sypký náklad na korbu sklápěčky)..
Vyhrievanie korby výfukovými plynmi je bežná doplnková výbava u všetkých výrobcov Mailerom počnúc a Cantonim končiac. Či už len dna, alebo aj bočníc. Bežne sa to vo svete používa už 10ročia a nie len na Sibíri. Výhrev bol pred mnohými rokmi vyvynutý prvotne pre asfaltové zmesy, ktoré v zimných mesiacoch rýchlo chladnú.Voľakedy neboli zmesi tak odolné proti tuhnutiu a výhrev bola jediná cesta. V tom čase sa u nás asfalt ešte ani nepoužíval. Výrobcovia ako Cantoni a Mailer (s nimi som častejšie spolupracoval, preto to viem) majú ohrev riešený aj naftovým doohrevom pre väčšie objemy ako sú návesy. Dnes je takmer nutnosťou, keďže výfukové plyny sú podstatne chladnejšie ako v minulosti.
Za komančov bolo u nás strašne vecí propagovaných ako geniálna myšlienka socialistických inžinierov. Ohrev korby bol ukradnutý ako mnoho iných vymožeností. Tým samozrejme nechcem povedať, že u nás boli samí blbci, to rozhodne nie, no navrch mali vychcanci, ktorý sa straníckym potentátom pchali do prdele a mohli cudzie myšlienky propagovať ako svoje.

Konštrukcia Tatry bola a je ojedinelá, no pre bežnú prax nevhodná. Argument, že tam kde Tatra prejde MB alebo iné neprejde je s prepáčením chujovina. Robil som s tým, mali sme čo robiť, aby sme presvedčili zákazníka zvyknutého na Tatry, že je niečo lepšie, preto sme (a nie len IVECO) robili dlhodbé testy v praxi. NIE, Tatra sa nikdy v ničom neprejavila ako lepšia. A spoľahnite sa, že proti nám stavali vo firmách vždy to najlepšie auto s najlepším vodičom, aby nám ukázali ako sa mýlime. Mnohokrát som sa na tom zúčastňoval a stojím si za slovom. Poslali nás do bahna ktoré sme hrnuli nárazníkmi (a kto videl 6x6 Tatru a "INÉ" 6x6, vie, že "INÉ" má oveľa vyššie nárazníky) a keď tatra skončila tuhé nápravy pokračovali ďalej.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Jenda
Příspěvky: 3573
Registrován: 22 lis 2007 21:58
tel.: 775 391 907
auto: 110
Bydliště: Praha-Smetanova lhota

Re: Uhozenej admin

#16 Příspěvek od Jenda » 28 lis 2009 22:09

....souhlasim,opravdu jsme uverili necemu co nema technickou oporu.
A argument ze TATRA prece kraluje truck trialu je sice pravda ale cena takoveho nacini je neprehlednutelna a tim predci ostatni.Navic to auto tu zname a dily jsou za hubanec.
Ja TATRU nehanim,uz jsem psal ze mam tu znacku rad ale oni nam vazne navykladali bludy.
Honza
It´s not broken, it´s british !
http://www.christophermccandless.info

Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 353
Registrován: 23 bře 2008 15:27
auto: Discovery 3 4.4 V8
Bydliště: Praha

Re: Uhozenej admin

#17 Příspěvek od Marťas » 29 lis 2009 11:11

Range Rover 4.6 Mk II

Steve
Příspěvky: 1157
Registrován: 29 bře 2008 02:33
auto: D.I manuál 1997
Bydliště: Zlínsko

Re: Uhozenej admin

#18 Příspěvek od Steve » 29 lis 2009 11:44

Natočeno s velkým optimismem. :wink:
Na druhou stranu, kdyby se Tatra věnovala jen speciálním vozům a zakázkovým úpravám, možná by to bylo pro ni to nejlepší. Přece jen se třeba u hasičů nebo speciálních strojů méně řeší třeba spotřeba, ale hledí se na operativnost a univerzálnost vozidla a pod.
Jako patriot pochopitelně držím palce. :wink:
Discovery je životní styl.

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Uhozenej admin

#19 Příspěvek od Acon » 29 lis 2009 14:10

Steve píše:Natočeno s velkým optimismem. :wink:
Na druhou stranu, kdyby se Tatra věnovala jen speciálním vozům a zakázkovým úpravám, možná by to bylo pro ni to nejlepší. Přece jen se třeba u hasičů nebo speciálních strojů méně řeší třeba spotřeba, ale hledí se na operativnost a univerzálnost vozidla a pod.
Jako patriot pochopitelně držím palce. :wink:
Celý problém spočíva v tom, že za komančov totálne spal plodný výskum. Výskumníci boli bitý po hlavách keď sa chceli venovať niečomu, čo fungovalo na západe. Museli sa venovať slepým cestám o ktorých už všade na svete vedeli, že je slepá. A tak to bolo aj v našich automobilkách. Tatra nemá šancu uspieť ani na poli špeciálnych vozidiel, lebo sa hrá na malom piesočku. Tak malý trh na akom pôsobí jej neumožňuje rozbehnúť dodstatočnú sériu na to, aby klesli výrobné náklady. A vstupy sú dnes u nás podobné ako vo vyspelých krajinách. Tatra je dnes najdrahšie auto vo svojej kategórii, preto jej predaj klesol pod únosnú hranicu. To, že vyrába lacné autá so starou technológiu a motormi E2 bez akýchkoľvek moderných aplikácií do krajín 3. sveta je jedna vec, no presne to isté robia aj ostatný. Kliknite si na www.pktrucks.com koľko je tam nových áut s motormi E2. A to je len jeden z mnohých predajcov. Vôbec netuším, čo by tatre mohlo pomôcť, ale tiekomunistické keci z toho klipu o jedinečnosti, univerzálnosti a predbehnutí svetovej jkonkurencie... Ako keby som sedel v PVSke počas ZVS a počúval politrukove kydy. Tatra nie je ani zďaleka tak univérzálna ako MB, DAF,MAN a IVECO a ani ako Volvo. Univezálnosťou sa približuje tak Scanii. Bezkonkurenčne úzky sortiment podvozkov určených hlavne na ON/OFF a OFF podmienky.
Výroba hasičákov je zvlášť špeciálna a tatra zmeškala 10ročia. Sú špecializovaný výrobcovia na nadstavby a napr. IVECO má divíziu IVECO MAGIRUS kde sa vyrábajú len hasičáky http://www.youtube.com/watch?v=27q6_Hr4ASI

Aj aj som lokálpatriot a štve ma, že nás komačizmus odstavil na vedľajšiu kolaj. Štve ma, že LIAZ je už pod kytičkami, že osobná TATRA je už len zberateľským artiklom a nákladná tam zrejme nenávratne speje. Pretože ak ju aj niekto kúpi, len za tým účelom ako to spravilo pred 20r. IVECO s Anglickým FORDOM CARGO, Nemeckým Magirusom Deutz a Španielskym PEGASOM.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Uhozenej admin

#20 Příspěvek od cyril » 29 lis 2009 14:26

Právě ve vlákně "Uhozenej admin" bych prosííím asi neřešil Tatru. Je to určitě zajímavý téma...ta česko-slovenská hrdost na národní plečky a tak všeobecně na zlatý český ručičky...(kde jim je konec...? :hmm: ), takže by si to asi zasloužilo vlastní vlákno. To je ale možná práce pro tebe Lowíííku. Co? Díky cyril.

Odpovědět