Ono je potřeba porovnávat to k čemu byla Tatra určená a jakou měla nosnost v terénu - byla podstatně nižší, než na silnici, stejně jako u jiných terénních aut. A protože je to auto určené hlavně do terénu, musí mít na silnici jakési omezení (hlavně váha, pérování a tím i ničení silnic jde omezit použitím vzduchových měchů).
Druhá věc je ekonomika provozu - v terénu je to úplně něco jiného než na silnici, ale to platí o všech autech.
Bohužel vojenský trh je trošku specifický a Tatra má dvě nevýhody - je z východního bloku - do USA to je tím pádem velkej problém, - je malá (jako podnik) - což znamená, že si nemůže dovolit investovat tolik do obchodních zastoupení jako větší firmy - výsledek - postupný úpadek.
Co se týče náhrady V3Sky novou "Tatrou" - je to v principu Renault - což je civilní auto a ne speciál šitý na míru hlavně armádě, a to ssebou přineslo specificky vojenské problény (fůra vojenských norem je přísnějších než normy civilní = věci se musí předělat) a to přineslo zpoždění ve vývoji, nicméně se tyto nedostatky odstranili. Můj odhad je, že i ostatní "nevojenské" značky by s tím měly stejné problémy.
A na druhou stranu co vlastně armáda potřebuje a co si objedná (vylobuje se, uplatí, ...).
Můžeme být rádi, že hlavním dodavatelem naší armády není firma: Luky, šípy, oštěpy a.s. - to by se zase tvrdilo, že ty šípy blbě lítaji.

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo