
mam malu otazku kompresor
Moderátor: Miky_CZ
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 23 pro 2009 21:35
- auto: Land Rover Disco TD5
mam malu otazku kompresor
Ahojte existuje u Disco TD5 take volaco ako kompresor na dofukovanie pneumatik? Da sa to urobit alebo nejako napojit hadicu na kompresor co dofukuje zadne vankuse??????? 

- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: mam malu otazku kompresor
No ten kompresor má co dělat,aby ty vankůše nafoukal.Tak na kola jedině přídavný kompresor
buď takový externí na 12V http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... sor#p98506 nebo na řemenici http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... sor#p97975
Je to otázka financí.Jistě že ten přídavný elektrický stačí

Je to otázka financí.Jistě že ten přídavný elektrický stačí

D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: mam malu otazku kompresor
nevím jak TD5,
ale D3 má zásobník 9litrů s pracovním tlakem v rozmezí 17,5 - 23 Atm. (potápěči vědí a umí spočítat klasickou úlohu přepouštění)
Na nafoukání jednoho kola resp dofoukání všech 4 po krosení bohatě stačí. Je ale potřeba reduktor a pár udělátek. Plánuju to po skončení záruky.
ale D3 má zásobník 9litrů s pracovním tlakem v rozmezí 17,5 - 23 Atm. (potápěči vědí a umí spočítat klasickou úlohu přepouštění)
Na nafoukání jednoho kola resp dofoukání všech 4 po krosení bohatě stačí. Je ale potřeba reduktor a pár udělátek. Plánuju to po skončení záruky.
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: mam malu otazku kompresor
No já se nepotápím,ale když jsem dofukoval tím elektrickým externím,tak měl co dělat
( 4x kolo dofouknutí o 1,3 atm ) a orig je taky jednopíst a myslím,že na dofukování kol taky nebude to pravý ořechový
Ale ten externí zas tolik místa nezabírá
já přemýšlel o opačném zásahu : namontit na vzduchojem rychlospojku a v případě poruchy orig. kompresoru to prostě dofouknout externím a tím mít vzduch do podvozku
aspoň na část cesty a pak zas a zas dofukovat ( lepší než jet na spuštěným
) ale jestli to má cenu nevím - tak to zatím nedělám 






D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: mam malu otazku kompresor
Jestli to má cenu, to také nevím; něco podobného se nicméně dělá, já svého času doporučoval Eliottovi, aby to vyráběl u nás, ale nějak to vyšumělo... řeč o tom šla někde tady.
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: mam malu otazku kompresor
Rudo, s tou rychlospojkou je řešení, ale pouze v případě druhé disco neboť běžný kompresor dá max 5-7 Bar a ty potřebuješ min 17,5 Bar lépe 23 Bar. Tedy řešení je, dvě stejně upravená Disco 3 aby se dala propojit a nebo vézt si s sebou tlakovou láhev.
Malý výpočet:
Disco 3 má zásobník 9 litrů a max provozní tlak 23 Bar = 207 litrů
Budeš- li mít 1litrovou tlakovou láhev nafoukanou na tlak 207 Bar(což není problém co se týká tlaku, je to problém, co se týká čistoty a hlavně vlhkosti), tak máš co potřebuješ a můžeš oblbnout systém a dojet. (teď neřeším bezpečnost, redukční nebo přepouštěcí ventily, konstrukci atd...)
Obdoba nafouknutí pneu:
jelikož jsem to přesně neměřil, ale přibližně, vycházím li z venkovních rozměrů: 235/70 R17 (164,5 mm / 2 = 0,8225 dm je poloměr duše), kde obsah je 3,14 * 0,8225 * 0,8225 = 2,1242 dm2 vynásobíme délkou mezikruží pneu (17" = 432/2=216 mm + 82,25 mm = 298,25 mm = 2,9825 dm jako poloměr > obvod kruhu = 2*3,14*2,9825 dm = 18,73 dm a z toho objem pneu je 2,1242 dm2 * 18,73 dm = 40 dm3= litrů(pro 1 Bar)
Tedy jedno kolo má při 1 Bar objem 40 litrů zvýším li na 2 Bar potřebuji stejný objem natlačit.
Dofoukání 4 pneu z 1 Bar na 2 Bar potřebuji 4 * 40 l vzduchu = 160 l.
V zásobníku má Disco 207 l, pro dofoukání 4 kol by to pro kompresor neměl být problém, dofoukat cca necelý zásobník. Pokud by se ale foukalo více kol, může být problém s kompresorem, neboť není chlazený a může zafungovat teplotní pojistka.
No a když propojíš 2 Disco, tam potřebuješ dotlačit cca 104 resp 207 l, aby si měl obě na 23 Bar.
A je to v podstatě hned, na to je palubní kompresor stavěnej s rezervou, max dává 35 Bar.
když použiješ můj externí dvoupístý kompresor, ten dává 150 l/min s max tlakem 7 Bar. (první dofoukání nevydržel), je nepoužitelný pro nafoukání zásobníku - chybí dalších 10 - 15 Bar výkonu.
To jsem se teda nechal unést ...
Malý výpočet:
Disco 3 má zásobník 9 litrů a max provozní tlak 23 Bar = 207 litrů
Budeš- li mít 1litrovou tlakovou láhev nafoukanou na tlak 207 Bar(což není problém co se týká tlaku, je to problém, co se týká čistoty a hlavně vlhkosti), tak máš co potřebuješ a můžeš oblbnout systém a dojet. (teď neřeším bezpečnost, redukční nebo přepouštěcí ventily, konstrukci atd...)
Obdoba nafouknutí pneu:
jelikož jsem to přesně neměřil, ale přibližně, vycházím li z venkovních rozměrů: 235/70 R17 (164,5 mm / 2 = 0,8225 dm je poloměr duše), kde obsah je 3,14 * 0,8225 * 0,8225 = 2,1242 dm2 vynásobíme délkou mezikruží pneu (17" = 432/2=216 mm + 82,25 mm = 298,25 mm = 2,9825 dm jako poloměr > obvod kruhu = 2*3,14*2,9825 dm = 18,73 dm a z toho objem pneu je 2,1242 dm2 * 18,73 dm = 40 dm3= litrů(pro 1 Bar)
Tedy jedno kolo má při 1 Bar objem 40 litrů zvýším li na 2 Bar potřebuji stejný objem natlačit.
Dofoukání 4 pneu z 1 Bar na 2 Bar potřebuji 4 * 40 l vzduchu = 160 l.
V zásobníku má Disco 207 l, pro dofoukání 4 kol by to pro kompresor neměl být problém, dofoukat cca necelý zásobník. Pokud by se ale foukalo více kol, může být problém s kompresorem, neboť není chlazený a může zafungovat teplotní pojistka.
No a když propojíš 2 Disco, tam potřebuješ dotlačit cca 104 resp 207 l, aby si měl obě na 23 Bar.
A je to v podstatě hned, na to je palubní kompresor stavěnej s rezervou, max dává 35 Bar.
když použiješ můj externí dvoupístý kompresor, ten dává 150 l/min s max tlakem 7 Bar. (první dofoukání nevydržel), je nepoužitelný pro nafoukání zásobníku - chybí dalších 10 - 15 Bar výkonu.
To jsem se teda nechal unést ...
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: mam malu otazku kompresor
Tak je vidět,že tomu moc nerozumím ( myslel sem,že je orig.slabší
) Ale čemu rozumím,tak D III nemá duši,jak si psal
.Teda v orig. provedení 



D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: mam malu otazku kompresor
Každý LR má duši.
A já jenom zjišťoval velikost - objem.

A já jenom zjišťoval velikost - objem.
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- RudaK
- Příspěvky: 8488
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: mam malu otazku kompresor
merlin píše:Každý LR má duši.![]()
A já jenom zjišťoval velikost - objem.










D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "