Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#121 Příspěvek od RudaK » 29 pro 2009 22:32

MadTom píše:Pokud jsou kola vedle vleku, tak je ložná plocha níž a tím je níž i celé težiště naloženého vleku a ten je stabilnější.
Nevýhoda je větší šířka - jak je to s legalitou nevím, ale pochybuju, že ten vlek je širší než kamion, takže v tomto by problém být nemusel, může být ale nějaké omezení na "malá auta".
Víte to někdo?


Taky se mě víc líbí s kolama mimo,bo je to těžiště jasně že níž.Nemám s tím pražádné zkušenosti ( když sem prvně táhl auto a bylo víc v zadu,tak sem jel pomalejš :cry: teda do 90 km/hod a už to trochu plavalo - kola byly právě pod vlekem,no a celý to bylo švagrovo,tak sem jel jak to šlo :wink: ) Pokud to je špatně naložený,tak bude zametat každý vlek ( si teda myslím že jo )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#122 Příspěvek od cyril » 29 pro 2009 23:29

Bača píše:ahoj ja mam RRp38 z motorem 2,5td a zaves na 3,5tuny jelikoz se zivim jako pokrejvac tak taham krovy,a palety z taskama nejvic co sem vez tak bylo i z vlekem kolem 4 tun,bylo to znat ale v klidu jsem dojel na urcene misto.....tak ja si myslim ze neni co resit auta od landroveru jsou proste tahouni!!!
:Pohoda: :P

Uživatelský avatar
akrij
Příspěvky: 60
Registrován: 06 led 2009 21:38
Bydliště: jirkov, železný brod

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#123 Příspěvek od akrij » 31 srp 2010 22:02

i takto se dá vozit beton!
naloženo 1,5 cm3, což je asi 3200kg + vozík 450kg!!
Přílohy
IMG_1344w.jpg
IMG_1344w.jpg (76.23 KiB) Zobrazeno 19055 x
http://www.glasika.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3301
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#124 Příspěvek od Luboš M. » 02 zář 2010 08:43

Mám tohle 2t plato a jede jako dráha :yes
Přílohy
Fotografie0176.jpg
Fotografie0176.jpg (91.86 KiB) Zobrazeno 18948 x
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#125 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 02 zář 2010 09:37

RudaK píše:


Taky se mě víc líbí s kolama mimo,bo je to těžiště jasně že níž.Nemám s tím pražádné zkušenosti ( když sem prvně táhl auto a bylo víc v zadu,tak sem jel pomalejš :cry: teda do 90 km/hod a už to trochu plavalo - kola byly právě pod vlekem,no a celý to bylo švagrovo,tak sem jel jak to šlo :wink: ) Pokud to je špatně naložený,tak bude zametat každý vlek ( si teda myslím že jo )
Tady je kompromis. Široký malý kola pod platem. Sedí to na silnici jak na kolejích a není to široký. Když jsem vezl Dědka k Jirkovi, spletl jsem si čas o hodinu a potřeboval jsem ji nahnat. V zatáčkách před Boskovicema už Dědek koulel světlama ale ani se to nehlo. Nevýhoda je samozřejmě nižší světlá výška. Off road to moc není. :-)

Tom
Přílohy
Dedek-6914.jpg
Dedek-6914.jpg (252.76 KiB) Zobrazeno 18935 x

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3301
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#126 Příspěvek od Luboš M. » 02 zář 2010 10:15

Je docela zázrak že jsi ho vůbec dovezl. Ty kurtičky jsou tak na připoutání plachty nebo rezervního kola :roll:
Já pokaždé poutám auto 4x velkou kurtou (sice prošlé homologace, budu muset pořídit nové), ale drží.
Jinak za tyhle kurtičky bys v německu dostal tak 200Eur pokuty, byl jsem toho svědkem. :!:

Tento vlek není špatný, jen můj poznatek je, že prázdný docela poskakuje. Velký kola jsou velký kola a ten můj je o 5cm na každé straně širší než auto (mám o 100mm rozšířené nepravy a široké lemy). Je to o tom s tím všude počítat.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
Tomas K (tkala)
Příspěvky: 1172
Registrován: 09 zář 2009 14:25

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#127 Příspěvek od Tomas K (tkala) » 02 zář 2010 10:21

Luboš M. píše:Je docela zázrak že jsi ho vůbec dovezl. Ty kurtičky jsou tak na připoutání plachty nebo rezervního kola :roll:
Já pokaždé poutám auto 4x velkou kurtou (sice prošlé homologace, budu muset pořídit nové), ale drží.
Jinak za tyhle kurtičky bys v německu dostal tak 200Eur pokuty, byl jsem toho svědkem. :!:

Tento vlek není špatný, jen můj poznatek je, že prázdný docela poskakuje. Velký kola jsou velký kola a ten můj je o 5cm na každé straně širší než auto (mám o 100mm rozšířené nepravy a široké lemy). Je to o tom s tím všude počítat.

On byl staženej vepředu na zarážky dobrejma kurtama, takže brždění bylo v pohodě. Tyhle vzadu už byly spíš pro parádu....

Tom

Uživatelský avatar
Gobey
Příspěvky: 1674
Registrován: 26 zář 2007 23:48
tel.: +420603440581
auto: Defender
Bydliště: Pchery
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#128 Příspěvek od Gobey » 02 zář 2010 10:24

už sem tu fotku sice dával jinde, ale když se tu mluví o těch přívěsech. Bylo to dlouhé jak týden a musím říct, že vymotat se z Prahy bylo zábavné, hlavně hlídat si značky, abych jim do těch lodiček nezasekl nějakou směrovku. Jinak kupodivu s tím ani moc nerumploval vítr, i když foukalo slušně. Nejzajímavější byl posun těžiště celého auta, na nerovnostech se to houpalo jak na moři :)

H.
Přílohy
obrazek.JPG
obrazek.JPG (110.3 KiB) Zobrazeno 18890 x
Svobodný advokát, potápěč a definitivně rozpolcená osobnost-vezmu to podle stáří: Jeep Willys MB SAS, Jawa 350 sidecar, Jaguar Daimler XJ6C 4.2l, LR SIII Lightweight, LR Defender Td4 110 & 90-volanty a řídítka na všech stranách. http://www.onheiser.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Luboš M.
Příspěvky: 3301
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#129 Příspěvek od Luboš M. » 02 zář 2010 10:40

Gobey píše:už sem tu fotku sice dával jinde, ale když se tu mluví o těch přívěsech. Bylo to dlouhé jak týden a musím říct, že vymotat se z Prahy bylo zábavné, hlavně hlídat si značky, abych jim do těch lodiček nezasekl nějakou směrovku. Jinak kupodivu s tím ani moc nerumploval vítr, i když foukalo slušně. Nejzajímavější byl posun těžiště celého auta, na nerovnostech se to houpalo jak na moři :)

H.
Bomba náklad, tohle jsem ještě nevezl :lol: Teť mi čeká nějaké větší letadlo, tak jsem zvědav co to bude. Nevím ani kolik váží a doufám že sundají křídla :mrgreen:
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#130 Příspěvek od spata » 02 zář 2010 11:13

Ahoj ja jezdim takhle a někdy i hodinu nakladam,aby auta byla spravně vyvažena,velmi zaleží,kde je těžiště a pak se s tim i jinak jede.Ciao Spata
Přílohy
05062010166.jpg
(213.87 KiB) Staženo 1720 x
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

LogRover
Příspěvky: 7
Registrován: 29 srp 2010 19:06
auto: Disco 300tdi Eskvájr

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#131 Příspěvek od LogRover » 02 zář 2010 14:33

Ahoj, přidám se do diskuze a zeptám se,jak správně, kde a čím kurtovat auto na přívěsu. Těch názorů jsem slyšel víc, rozdíly mez D a ČR atd.

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7832
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#132 Příspěvek od Sláma Karel » 02 zář 2010 17:41

Takhle se jezdí z Anglie :rofl K :dance
Přílohy
180520091290.jpg
180520091290.jpg (136.94 KiB) Zobrazeno 18760 x
170520091289.jpg
170520091289.jpg (254.94 KiB) Zobrazeno 18760 x
DSC04148.JPG
DSC04148.JPG (161.42 KiB) Zobrazeno 18753 x
DSC04115.JPG
DSC04115.JPG (176.58 KiB) Zobrazeno 18755 x
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

MadTom
Příspěvky: 15007
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#133 Příspěvek od MadTom » 02 zář 2010 18:08

Ten vozíček nahoře je to pravé nepostradatelné. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7832
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#134 Příspěvek od Sláma Karel » 02 zář 2010 18:16

Si piš, bez něj by jsi to nenavozil k tomu velkému. Kdo ještě nebyl na srazu v Anglii tak to nepochopí, ale kdo byl tak je mu to jasné. Chodit s každým kolem 2km k autu a zpátky není nic moc. :rofl
K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
luque
Příspěvky: 460
Registrován: 06 říj 2009 20:18
auto: LR DII
Bydliště: Bytčica

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#135 Příspěvek od luque » 03 zář 2010 21:32

Keď som bol u Pešlíka v servise, tak som mimo iné videl ťahať s DII príves s "UNC".
Pri debate o správaní sa DII pri takejto záťaži som z úst vodiča počul len samé chvály, inak spolu s vozíkom to vraj malo cez 4000kg.
Přílohy
Snímka0006.jpg
Snímka0006.jpg (117.63 KiB) Zobrazeno 18612 x

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#136 Příspěvek od Acon » 03 zář 2010 21:45

luque píše:Keď som bol u Pešlíka v servise, tak som mimo iné videl ťahať s DII príves s "UNC".
Pri debate o správaní sa DII pri takejto záťaži som z úst vodiča počul len samé chvály, inak spolu s vozíkom to vraj malo cez 4000kg.
Necelé 4t. Jedine, že by ten vozík vážil viac ako 700kg. Ale aj tak slušná váha.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

MadTom
Příspěvky: 15007
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#137 Příspěvek od MadTom » 03 zář 2010 21:59

Tohle auto vidívám stát v Olomouci a shodou okolností jsem ho viděl jet i s tím "vozíkem". Ani to za tím autem nevypadalo moc velké.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
spata
Příspěvky: 501
Registrován: 29 led 2009 13:29
tel.: 775664455
auto: RANGE ROVER P38 TDS
Bydliště: PRAHA

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#138 Příspěvek od spata » 04 zář 2010 00:42

LogRover píše:Ahoj, přidám se do diskuze a zeptám se,jak správně, kde a čím kurtovat auto na přívěsu. Těch názorů jsem slyšel víc, rozdíly mez D a ČR atd.
Ahoj kurty se stitkem pres kola,nejlepe pres vsechny.
LAND ROVER JE AUTOMOBIL,OSTATNI JE POUZE DOPRAVNÍ PROSTŘEDEK. A ŘÍKÁM MU ARISTOKRAT,DĚLA MU TO DOBŘE.

MadTom
Příspěvky: 15007
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#139 Příspěvek od MadTom » 04 zář 2010 07:58

Jenom upřeaním - štítkem na kutách je myšlen štítek s vyznačenou nosností.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
George
Příspěvky: 213
Registrován: 08 lis 2006 19:44
auto: RR P38 2,5 DSE
Bydliště: Grottau

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#140 Příspěvek od George » 04 zář 2010 11:15

K tomu kurtování,
dělám ve firmě LITRA auditora nakládek.Firma se zabývá výhradně přepravou aut a to na 150ti přepravnících. Nový Německý předpis je asi takový, auto které stojí na přepravníku ve směru jízdy musí mít kola přední nápravy zajištěna jednou zarážkou nebo chcete-li klínem před kolem, klín musí být pevně zajištěný v podlaze přepravníku,diagonálně na zadním kole musí být zarážky dvě před a za kolem navíc zde musí být použita speciální tříbodová kurta s návlekem proti sklouznutí z kola. Toto platí u auta které je na plošině umístěno jako první. Druhé auto (poslední) musí mít zarážky před a za oběma zadními koly + jednu před libovolným předním kolem obě zadní kola musí být doplněna o kurty, to platí když je auto po směru jízdy když bude nacouvané, tak se k tomu přednímu kolu ( v tomto případě zadnímu kolu přepravovaného auta) dodá ještě jedna zarážka + kurta. Samozřejmě, že když dáte kurty i na přední kola nic tím nezkazíte spíš v očích policisty získáte. Kurty musí mít visačku, která musí být čitelná a musí být jak na kurtě tak na ráčně. Visačka musí mít datum výroby, homologační značku a hlavně tam musí být uvedena nosnost a % prodloužení kurty při jejím zatížení, to by nemělo být více než 4%.
Ještě shora uvedený předpis pro druhé auto platí i když je na přepravníku umístěno jen jedno auto, protože tím pádem je braný jako poslední.
George :hmm:
Říkám mu Lokomotiva - žere stejně, hulí stejně a jede taky jenom občas.

Odpovědět