Salisbury náprava
-
- Příspěvky: 405
- Registrován: 07 srp 2018 17:07
- tel.: 724125255
- auto: Def 110
- Bydliště: Horovice
Re: Salisbury náprava
Pokud ty osy obrousis, tak to budes muset dat na tvrdochrom a znova brousit na rozmer.
Re: Salisbury náprava
No a dle čísla mám mít starší nápravu s odlučovacím vehementem na olej. Ale Armáda už to předělala na novější styl bez
Tak teďka řeším jestli to vrátit ( dokoupit zpět ) a nebo nechat už takhle
Ale asi v rámci jednoduchosti to nechám na modernější styl. A stále to bude origo Army.
- eliott
- Příspěvky: 11529
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Salisbury náprava
No vidíš, kdybys napsal, tak ti to najdu...MFENCE píše: 04 kvě 2020 18:02 Jeste jedna vec, kdyz necham prebrousit ty puvodni naboje. Tak nebude to pak pro gufero uz malo masa? Nevim kolik je tam tolerance pro tesnici funkci.
A kde prosim prosim najdu cislo napravy? Bojuju stale s hledanim toho praveho naboje. A nekde najdu ze na Salisbury 110tka 86-2007. A pod tim stejnym cislem, jinde zase ze od roku 93 atd. Nekde pro zmenu popis zadnejVim ze je tam rozdil v delce a plose vybrani u zavitu. A muj VIN, je asi diky VOJ provedeni pro drtivou vetsinu obchodu nepouzitelnej.
![]()
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Salisbury náprava
No tak vím že máš ruce v motoru. Tak bádám a hledám jak to jde. Každopádně to mám teďka vlastně půl napůleliott píše: 04 kvě 2020 20:42No vidíš, kdybys napsal, tak ti to najdu...MFENCE píše: 04 kvě 2020 18:02 Jeste jedna vec, kdyz necham prebrousit ty puvodni naboje. Tak nebude to pak pro gufero uz malo masa? Nevim kolik je tam tolerance pro tesnici funkci.
A kde prosim prosim najdu cislo napravy? Bojuju stale s hledanim toho praveho naboje. A nekde najdu ze na Salisbury 110tka 86-2007. A pod tim stejnym cislem, jinde zase ze od roku 93 atd. Nekde pro zmenu popis zadnejVim ze je tam rozdil v delce a plose vybrani u zavitu. A muj VIN, je asi diky VOJ provedeni pro drtivou vetsinu obchodu nepouzitelnej.
![]()
Re: Salisbury náprava
Opravujem si salisbury nápravy ,čaká má ešte vymeniť kožené gufero pod unášačom, gufero je zatiaľ namočené v oleji, koža bola moc tvrdá.
Vie mi niekto poradiť, keď dám nový rozperny krúžok, ako správne dotiahnuť maticu unasaca?
Dik
Vie mi niekto poradiť, keď dám nový rozperny krúžok, ako správne dotiahnuť maticu unasaca?
Dik
Re: Salisbury náprava
Nikto nič nevie poradiť? 

Re: Salisbury náprava
Tak aby boli ložiská na hruske správne predpiate... prečítaj príručku, alebo hľadaj. Chce to cit alebo správne udelatko ktoré odmeria moment akým sa to volne otáča.
Defender 110 Tdi 1998
Re: Salisbury náprava
Nikto nevie napísať normálny postup ako na to...
Re: Salisbury náprava
Normalny postup je v manualy a diferakova sekcia ma 9 stran. Teba zaujima asi tento jeden zo 114 bodov.
Alternately tighten the flange nut and check
the drive pinion resistance to rotation until the
following figures are achieved, as applicable:
a. Assemblies re-using original pinion
bearings: 17,3 to 34,3 kgf cm.
b. Assemblies with new pinion bearings: 34,5
to 46,0 kgf cm.
NOTE: Once the bearing spacer has started to
collapse the torque resistance build-up is rapid,
therefore check frequently, using a spring
balance, to ensure the correct figures are not
exceeded, otherwise a new collapsible bearing
spacer will be required.
Alternately tighten the flange nut and check
the drive pinion resistance to rotation until the
following figures are achieved, as applicable:
a. Assemblies re-using original pinion
bearings: 17,3 to 34,3 kgf cm.
b. Assemblies with new pinion bearings: 34,5
to 46,0 kgf cm.
NOTE: Once the bearing spacer has started to
collapse the torque resistance build-up is rapid,
therefore check frequently, using a spring
balance, to ensure the correct figures are not
exceeded, otherwise a new collapsible bearing
spacer will be required.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Salisbury náprava
Taky jsem se konečně pustil do výměny těsnění a unašeče, a narazil jsem na problém viz. výňatek z manuálu o přezkoušení pružinovou váhou při utahování na předepsaný moment. Vůbec nechápu co tím myslej, jakou pružinovou váhou? Na čem to mám změřit a jaké hodnoty? Může mě prosím poradit?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Salisbury náprava
co nevíš ? dyt je to tam jasně napsaný,
jestli tam necháš ty puvodní ložiska tak to utahuj na moment viz. za a,
pokud tam dáš nový ložiska tak to utahuj na moment viz. za b
a pruběžně to kontroluješ mementákem , -asi tomu odborně říkají pružinová váha,

jestli tam necháš ty puvodní ložiska tak to utahuj na moment viz. za a,
pokud tam dáš nový ložiska tak to utahuj na moment viz. za b
a pruběžně to kontroluješ mementákem , -asi tomu odborně říkají pružinová váha,
Re: Salisbury náprava
Číst umím. Moment vidím, ale když to budu utahovat momentovým klíčem na uvedený moment, co mám ještě jakou pružinovou váhou kontrolovat. Nebo jestli to není jenom blbej překlad manuálu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Salisbury náprava
Na moment sa to neutahuje, hlavne si zober riadnu páku a aj tak sa spotis... To je moment ktorým sa to má voľné otacat. Ja to robím tak že tam dám momentak vodorovne a keď ho pustím musí sa pohnúť vtedy je dobré.
Defender 110 Tdi 1998
Re: Salisbury náprava

Ještě k samotnému provedení jak to měřit, mám vyndat poloosy, nebo jen přizvednout kola?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Salisbury náprava
v manualy to je jasne napisane. Vybrat diferak.mr-tomas píše: 22 srp 2020 16:34to je správná rada, díkes. Použil bych radši tu pružinovou váhu, přeci jenom mám s tím prd zkušenost. Nemyslej tou váhou jako mincíř, nebo myslej takovej ten výchylnej momenťák?
Ještě k samotnému provedení jak to měřit, mám vyndat poloosy, nebo jen přizvednout kola?
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Salisbury náprava
protože stlačováním toho mezikusu by se měl logicky kroutící moment snižovat, neboli síla potřebná k další deformaci toho mezikusu se deformováním snižuje, největší potřebná sila ,tedy kroutící moment je když se začíná mezikus deformovat, ale třeba se mýlím

pokud je moje uvaha správná, tak by asi bylo dobrý si ten mezikus trochu zmáčknout na lisu .ale opatrně, aby se to nepřepísklo, myslím že by se s tím pak ve finále citlivěji pracovalo -dotahovalo
Re: Salisbury náprava
JA na to videl takovej obr nastavec. Tim se testne kolik se tam aktualne nachazi. Tak mozna to je ono. Ale vzhledem k cene, jsem to u nikoho jeste nevidel
Prosim pripadne me opravte. VIdel jsem to v UK.

- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Salisbury náprava
Nemá cenu nad tím moc teoretizovat. Hlavně nic nemačkejte v lisu
. Dotahovat dokud nezmizí vůle v ložisku. Potom už jen opatrně po malých úhlech pocitově a nebo na tu pružinovou váhu.
Osobně používám už jen originální rozpěrnou trubku protože Britpartí je příliš tuhá a už se mi stalo že se protočila matice na závitu.
V.

Osobně používám už jen originální rozpěrnou trubku protože Britpartí je příliš tuhá a už se mi stalo že se protočila matice na závitu.
V.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Salisbury náprava
Děkuji všem, už jsem to pochopil. Jenom mě netěší že musím vyndat diferák, to abych sháněl ještě roztahovák. 

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Salisbury náprava
Moc to prežívate...
Veď menis len gufero... To spravíš na ceste za 10 minút 
Defender 110 Tdi 1998