td5

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
jurajjbartos
Příspěvky: 20
Registrován: 08 kvě 2011 11:48
tel.: 0915837075
auto: Range Rover

td5

#1 Příspěvek od jurajjbartos » 14 čer 2011 20:26

zdravim kupil som discovery td5 a mam s nou nejaky problem ohladne vykonu.nechce ist od spodu v nizkych otackach, uz ked sa dostane nad 2500 otacok tak potom uz ide.nevie mi niekto poradit? a nevie niekto ako sa nadstavuju trisky? dakujem

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: td5

#2 Příspěvek od Acon » 14 čer 2011 21:28

a čo máš vlastne? Píšeš, že TD5 no po nickom máš D1 a to sa trochu bije. A hlavne príčiny a riešenia problémov nie sú zhodné.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
vladob8
Příspěvky: 817
Registrován: 19 kvě 2008 00:24
tel.: +421905582959
auto: D2 Td5
Bydliště: Bratislava

Re: td5

#3 Příspěvek od vladob8 » 14 čer 2011 23:00

Vyhod EGR ventil a bude to pruznejsie, ale ked mas D1 tak nemas TD5 motor...
Zdravim Vlado.
Discovery II Td5, r.2000, manual, SLS, ACE, 2" lift, winch, At2 265/75R16
Sharan 2011 2,0TDi 4motion

jurajjbartos
Příspěvky: 20
Registrován: 08 kvě 2011 11:48
tel.: 0915837075
auto: Range Rover

Re: td5

#4 Příspěvek od jurajjbartos » 15 čer 2011 05:54

ano mam aj D1 ale v piatok som kupil D2 td5.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: td5

#5 Příspěvek od visby » 15 čer 2011 08:07

na td5 nenastavujes trysky a odspodu bude lepsie tahat, ked vyhodis egr...

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: td5

#6 Příspěvek od raven.99 » 15 čer 2011 08:37

visby píše:na td5 nenastavujes trysky a odspodu bude lepsie tahat, ked vyhodis egr...
TD5 musi ťahať odspodu aj s EGR ventilom... aspoň mne jeho vyhodenie nič neprinieslo, až na dobry pocit a čistejší vzduch.

Skús pozreť vzduchový filter a všetky známe problémy čo sa tu riešili...

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: td5

#7 Příspěvek od visby » 15 čer 2011 08:46

raven.99 píše:TD5 musi ťahať odspodu aj s EGR ventilom... aspoň mne jeho vyhodenie nič neprinieslo, až na dobry pocit a čistejší vzduch.

Skús pozreť vzduchový filter a všetky známe problémy čo sa tu riešili...
ked je zaseknuta klapka, tak taha citelne horsie...

vzduchovy filter sa prejavi v nizsich otackach, ked si turbo tolko netaha. takze to moze byt pricina...

jurajjbartos
Příspěvky: 20
Registrován: 08 kvě 2011 11:48
tel.: 0915837075
auto: Range Rover

Re: td5

#8 Příspěvek od jurajjbartos » 15 čer 2011 09:19

vzduchovy filter je dobry.ja by som potereboval vediet volu na vahadle ktore tlaci na trysku.a ten egr idem skusit odpojit

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: td5

#9 Příspěvek od visby » 15 čer 2011 09:35

vola na vahadle je popisana v servisnom manuale, nemam to poruke ale niekto to urcite najde;-)

v kazdom pripade nemyslim, ze to bude v tom. skus este odpojit vahu vzduchu ci to bezi lepsie...

jurajjbartos
Příspěvky: 20
Registrován: 08 kvě 2011 11:48
tel.: 0915837075
auto: Range Rover

Re: td5

#10 Příspěvek od jurajjbartos » 15 čer 2011 10:28

odpojil som vahu a nic sa nezmenilo.moze byt ze je vadna ? alebo ked ju odpojim tak by malo ist lepsie alebo horsie

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: td5

#11 Příspěvek od visby » 15 čer 2011 10:33

jurajjbartos píše:odpojil som vahu a nic sa nezmenilo.moze byt ze je vadna ? alebo ked ju odpojim tak by malo ist lepsie alebo horsie
idealne je skusit druhu vahu z auta, ktore ide dobre...

jurajjbartos
Příspěvky: 20
Registrován: 08 kvě 2011 11:48
tel.: 0915837075
auto: Range Rover

Re: td5

#12 Příspěvek od jurajjbartos » 15 čer 2011 21:39

vymenil som aj vazic a nic sa nezmenilo.javi sa to tak ako keby zacalo neskoro tlacit turbo.

mirobb
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2011 17:57
auto: dII Td5

Re: td5

#13 Příspěvek od mirobb » 16 čer 2011 21:10

ale co je neskoro DI a DII td5 sa nedaju zrovnat td5 nie je ako klasicke PD tlak turba nieje ovladany potlakmi a tak turbo fachci az ked ma tlak od vyfuku co sa podla mna javy ze ho spina neskoro a ide len v otackach ten krutiak od spodu som necitil zatial na ziadnej td5

jurajjbartos
Příspěvky: 20
Registrován: 08 kvě 2011 11:48
tel.: 0915837075
auto: Range Rover

Re: td5

#14 Příspěvek od jurajjbartos » 16 čer 2011 22:01

ja viem ze sa to neda porovnavat ale vcera som sa vozil na jednej td5 a priebeh motora bol uplne insi a chytala sa uz pri nejakych 1800 otackach.

mirobb
Příspěvky: 10
Registrován: 19 kvě 2011 17:57
auto: dII Td5

Re: td5

#15 Příspěvek od mirobb » 16 čer 2011 22:19

na mojej dII som mal problem s hadicami od turba vnutro sa odliepalo a pripchavalo sanie tie co su na intercoleri

jurajjbartos
Příspěvky: 20
Registrován: 08 kvě 2011 11:48
tel.: 0915837075
auto: Range Rover

Re: td5

#16 Příspěvek od jurajjbartos » 17 čer 2011 05:33

dakujem za radu vyskusam a dam vediet ako to dopadlo

MadTom
Příspěvky: 15211
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: td5

#17 Příspěvek od MadTom » 17 čer 2011 06:36

U TD5ky je turbo regulované přetlakem, ale to nic nemění na tom, že je to prostě turbodiesel. Ta regulace turbo nezapíná, ale pouze omezuje maximální tlak, co je turbo schopné dát, aby to nepřefouklo motor. Oproti novějším motorů s variabilními turby je to trošku horší systém a turbu trvá trošku déle, než se roztočí do plna.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
raven.99
Příspěvky: 220
Registrován: 09 dub 2010 09:12
auto: Discovery 2
Bydliště: Malacky, SR

Re: td5

#18 Příspěvek od raven.99 » 17 čer 2011 08:15

ešte sa spýtam, máš ten problém od začiatku alebo nastal niekedy teraz? v akých otáčkach ti to presne nejde?

Ak ide ale o turbo, tak ma ešte napadá Westgate ovladac, vela TD5 motorov ma s tim problem...

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: td5

#19 Příspěvek od Acon » 17 čer 2011 08:23

do toho ovládača ide zhora hadička, ktorá je napojená na hadicu sania. Ak sa mení vzd. filter a nedá sa pozor, ľahko sa tá vstupná trubička odlomí. Treba to cheknúť, či nie je prasknutá. A potom je možné, že sa zadierajú klapky na turbe ak sú zanesené karbónom.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: td5

#20 Příspěvek od visby » 17 čer 2011 08:25

raven.99 píše:Ak ide ale o turbo, tak ma ešte napadá Westgate ovladac, vela TD5 motorov ma s tim problem...
vsetky motory s tym maju problem;-)

ale moze to byt pricina vady, v nizsich otackach (1700-2500) turbo tlaci malo a ked je klapka pridreta v otvorenej polohe, tak tlaci este menej. vo vyssich otackach to az tak nevadi, lebo turbo natlaci dost aj s otvorenou klapkou...

@acon: ta hadicka ide do ventilu z rury za turbom, nie z hadice za filter boxom. a aj keby ju odlomil/odpojil tak mu bude motor padat do nudzoveho rezimu kvoli overboosting a nie netahat v nizkych otackach...

Odpovědět