Discovery3 versus Discovery1/2 na expe

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Discovery3 versus Discovery1/2 na expe

#1 Příspěvek od Acon » 09 črc 2014 22:05

Zdravím. Chlapi čo majú skúsenosti, jako to vidíte s prechodom z D2 na D3 na účel Rumunsko, Albánsko, Ukrajina..... Ak niekto na tento účel vlastnil D2 na MT s navijákom, pevnostné nárazníky, prahy, lift... skrátka nárazuvzdorné auto. Vyzerá, že sa mi dramaticky zmení situácia (len ešte neviem či k dobrému ;-) ) a ak áno, tak by som pustil do světa moju D2 a postavil niečo na D3. Len teda nie som presvedčený o odolnosti v porovnaní s D2. Lebo váham, či dokončiť D2 (len výmena silenblokov podvozku, zadný dif TT alebo oba TT, doladiť nedostatky jako únik oleja z piestu ACE a prevodky riadenia. Inak je auto už roky spolahlivé, odskúšané a bez problémov by som sa na ňom pustil cez pol světa. No láka ma D3 a zaujala ma jedna ponuka v Hamburgu... Je to hodné tie peniaze?
http://www.mobile.de/cz/zna%C4%8Dka/lan ... 80795.html
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Misto
Příspěvky: 154
Registrován: 21 dub 2011 15:17
tel.: +421903996977
auto: DI, DIII, Defender
Bydliště: Kopanice

Re: Discovery3 versus Discovery1/2 na expe

#2 Příspěvek od Misto » 14 srp 2014 00:30

Ahoj, ja som vo firme podobnú dilemu riešil pred rokom. Na prácu i súkromné účely sme využívali Disco I a II. Upravené, nič extrémne, ale boli. Báli sme sa prechodu na D3 práve z dôvodov o ktorých píšeš. No opak bol pravdou.

Disco 3 si neviem vynachváliť, používame ho pri práci v teréne, občas naozaj extrémnou po celom Slovensku. A jazdím s ním i súkromne. Úpravy na aute: pevnostný nárazník ARB, šnorchel, naviják, ochrana zadných svetiel. Záhradku neberiem ako úpravu. Pneu mám Continental crosscontact AT, opäť nič extrémne, ale v spolupráci s perfektnou elektronikou má auto lepšiu priechodnosť ako stará Disco I s uzávierkami. Auto nešetríme, dostáva patrične zabrať. Pokiaľ by ťa zaujímalo niečo konkrétne pýtaj sa :)

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Discovery3 versus Discovery1/2 na expe

#3 Příspěvek od cyril » 14 srp 2014 10:35

Je to podle konkrétního stavu auta. My předloni s D3 z Albanie ani nedojeli domů. Odporoučelo se ložisko v zadním kole, a s tím i celá náprava a protože řidič jel dokud to nezačalo šmatlat, holt je to lékař a ne mechanik, skoro upadlo kolo. (My jeli sólo na motorkách) Potom hned přišla výměna obou předních poloos a následně kompresoru vzduchu. Ale možná je to tím, že auto před tím dost jezdilo expedice (bylo koupené od místního člena, který s ním podobné aktivity dělal - myslím že PavelB) Osobně si myslím, že odolnost či spolehlivost D2 - D3 bude podobná. D3 má výhodu v komfortu, lepším automatu a pokrokovějším interiéru. Kdybych volil auto na výlety, které mohou zavánět offroadem a špatným zacházením, určitě bych se radši poohlédl po zachovalé D1 v automatu s klimou. Nikdy jsem neměl spolehlivějšího Land Rovera.....Myslím, že to díky počtu aut této značky, které mám, mohu docela objektivně posoudit. Původně jsem chtěl na podobné cesty předělat svoji D4, ale nakonec jsem radši postavil Defíka. A nelituju.

Uživatelský avatar
Misto
Příspěvky: 154
Registrován: 21 dub 2011 15:17
tel.: +421903996977
auto: DI, DIII, Defender
Bydliště: Kopanice

Re: Discovery3 versus Discovery1/2 na expe

#4 Příspěvek od Misto » 28 srp 2014 22:41

Presne tak, je to podľa stavu vozidla. O veciach, ktorých píšeš sú bežné diely, ktoré som už ja na aute všetky menil. Samozrejme záleží to aj na tom, kde na tom človek jazdí. Akurát kompresor stále fahčí. Ja nedám na D3 dopustiť i keď náklady na údržbu sú samozrejme o trocha vyššie ako pri D1.

Odpovědět