ZAKARBONOVANEJ MOTOR

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#1 Příspěvek od jantanen » 12 črc 2014 21:41

Zdar chlapy potřebuju urgent help
Nikde nemůžu sehnat čistič karburátorů a dílů motoru ( např GUNK carburetor and parts cleaner) např na www.gunk.com . Jedná se o tekutý čistič prodávaj to ve velký plechovce ve který je ještě takovej košíček do kterýho dáš díl kterej potřebuješ zbavit karbonovejch úsad a ponoříš to do tý plechovky. Je to dost velký takže se tam v pohodě vejde i píst s ojnicí. Ve spojených státech to koupim v každý díře tady v čechách to nemůžu sehnat. Tady sem našel akorát spreje, čističe do paliva a podobný nefunkční kraviny.
Mám rozhozenej motor ve kterym je centimetr karbonovejch úsad , mechanicky sem očistil co šlo , ale teď bych rád použil chemii která funguje.
PS, čističe na grill a pod sem taky použil a funguje to ale to u toho s kartáčkem strávim vánoce.
díky moc za rady
Tomáš

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#2 Příspěvek od hifi » 13 črc 2014 01:40

po niekolkych neuspesnych pokusoch zohnat zopar mne sa zdajuceho nie zrovna specialneho tovaru/produktov u mna jednoznacne vitazi ebay a uz tam kupujem dost vela veci a dokonca aj z ciny.
toto asi zozenies (co som tak bleskovo mrkol) asi iba v USA, pripadne GB. je to tu na posranie kde sa len pohnes :-(
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#3 Příspěvek od jantanen » 13 črc 2014 18:54

:Ja blb: :Ja blb: :Ja blb:
Sme s tim v USA čistili motor na Jeepovi a fungovalo to naprosto superiózně :grin: tak sem doufal že v roce 2014 v Čr nebude problém tohle sehnat, to sem se dost seknul . si přídu jak v pitchfork town :rofl tak sem dneska pokračoval s kombinací : čistič motorů, čistič grilů - 3 různé druhy :rofl :rofl :rofl práce na h...o :evil:
takhle budu mít tu hlavu hotovou na vánoce .
Jaký přípravky používáte vy ? znáte něco lepšího ?
díky Tomáš
PPS: pokud si někdo budete chtít objednat tyhle rozpouštědla karbonu tak ještě stopro funkční je CHEM DIP od Berrymen ten to dělá i v plechovce kam strčíš blok motoru :rofl :rofl :rofl :rofl

kovář
Příspěvky: 359
Registrován: 16 čer 2013 19:21
tel.: 720355414
auto: Discovery Td5
Bydliště: Polabí

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#4 Příspěvek od kovář » 13 črc 2014 19:13

Je dost dobře možný, že přípravek obsahuje prostředky, který se nesmějí do EU dovážet.

Uživatelský avatar
Lassard
Příspěvky: 744
Registrován: 03 lis 2010 19:26
tel.: 774191179
auto: RR P 38
Bydliště: Praha

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#5 Příspěvek od Lassard » 13 črc 2014 19:20

malé kovové části zkus vykoupat několik hodin v acetonu, nejlépe v uzavíratelné nádobě- výpary( na kompresorech - písty a ojnice se to osvědčilo) větší nehliníkové díly pak můžeš vzít roztokem NaOH, který pak neutralizuj kyselinou (ocet nebo kyselina citronová rozmícháno v H2O). Hliník nemá rád NaOH, ikdyž vyzkoušeno i na hliníkáčích u mého RR, a sajrajt napečenej z brzd šel krásně dolu a lak zůstal O.K.
Opatrnosti ale není nikdy dost :head :head
„Kdokoliv obeznámený s předmětem uzná, že je to jasné selhání.“

Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#6 Příspěvek od jantanen » 13 črc 2014 19:24

Našel sem to na Amazon.com tak si to objednám a uvidíme jestli to dorazí , pak sem napíšu jak to dopadlo s tim doručenim. Jinak pochybuju že by se to sem nemohlo dovážet , znám větší chemický sračky jako třeba od MA FRA , tak snad stim nebude problém.

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#7 Příspěvek od hifi » 13 črc 2014 20:34

nevyhoda nakupu z USA je dost vysoka cena za dopravu, doba dodania a colne poplatky, kedze to ide mimo EU.
skus to pozriet na amazon.de
inak tie americke veci urcite funguju, mozem potvrdit. potreboval som vycistit silne zprasene disky od brzdoveho prachu a nepomahal ziadny sposob z dlhorocnej praxe automechanikov, resp. aj ano ale slo to velmi pomaly. a potom som narazil na vyrobky z USA firmy CarPro a vysledok bol spickovy a naozaj to funguje. cena bola sice 16eur za 500ml ale vysledok bol perfektny, rychly a bez fyzickej namahy.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#8 Příspěvek od jantanen » 13 črc 2014 20:58

Jo už sem koukal na Amazon taky a rozhod sem se to nakonec objednat přes Amazon protože tam budu objednávat ještě spoustu dílů na Jeepy ( ale Landrover je pořád moje srdeční jednička) :)

Jinak objednávky z USA do 200 USD jsou bez cla. snad to ještě pořád platí .
Jo už mám naházený nějaký věci v košíku a ty rozpouštědla karbonu od GUNK nebo Berryman jdou normálně doručit do Čr :cool :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: tak mám radost jak malej Jarda :) :) :)

Zkoušel si na ty brzdy klasickej Break cleaner ? já když sem čistil kotouče a třmeny a že na nich byla pěkná vrstva usazeného brzdového prachu tak sem vzal zubnů kefku postříkal to break cleaner, lehce to vokartáčkoval zase ostříkal a bylo to jak nový . :coze:

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#9 Příspěvek od hifi » 13 črc 2014 21:20

ja som mal ten prach zazrany do Al diskov, tie som potreboval vycistit a nedoskrabat. skusal som rozne cistice z nasich beznych obchodov, bez efektu, potom rozne emulzie z pracich praskov a hubku na riad, to slo ale dost pomaly pri vysokej namahe. takze nakoniec to slo dole s tymto:
http://www.youtube.com/watch?v=sF7jiYYsm9Q
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#10 Příspěvek od jantanen » 13 črc 2014 21:41

Tak hlavně že si ten bordel z disků kol dostal :) já na disky kol použil přípravek na čištění disků kol jako maj v automičkách ( obsahuje kyseliny) tudíž se nesmí nechat dlouho působit stačí dvě minutky , měkej kartáček, ošmrdlat opláchnout a jeto :) i ty nejlevnější fungujou ( cca do 200 kč)

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#11 Příspěvek od hifi » 13 črc 2014 21:48

ano toto bolo nieco podobne, nastriekat a nechat posobit tak 3-5min, potom ztekala fialova tekutina, jemne kefkou prejst a ostriekat wapkou.
som pozeral aj na ten Gunk a to vyzera byt tiez dobra vecicka, diky za typ.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

dava
Příspěvky: 799
Registrován: 30 bře 2013 09:05
auto: DII Td5 v origoši

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#12 Příspěvek od dava » 13 črc 2014 21:55

kovář píše:Je dost dobře možný, že přípravek obsahuje prostředky, který se nesmějí do EU dovážet.
Je to spíš vysoce pravděpodobný... tahle situace není nová, už před 12 rokama jsme se s tímto tématem potýkali při dekarbonizaci dílů leteckejch motorů do revizí a GO.
Velvana byl poslední výrobce, kterej dělal Dekarbon, ale už to asi neseženeš, je to sajrajt děsnej a likvidace nemožná.

Pak se dal sehnat WD40 v soudku, WD funguje na karbony super, ale ty spreje jsou drahý jak kráva. Prostě to ohrábni co půjde mechanicky , na citlivých místech plastem, plexisklo je dobrý, postříkej wedečkem a nech působit. Kompresní prostory by měly pustit, písty taky. U ostatních dílů to nebejvá potřeba, dnešní aditivovaný oleje čistí dost a stačí to umejt techničákem. Problém je ale u veteránů a podobně.
No road? No problem...
LR užívej s klidem a rozvahou Angličana, jinak tě dostane do blázince

Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#13 Příspěvek od jantanen » 13 črc 2014 22:00

P1060154.JPG
Používali sme Barryman ale Gunk je co se týká funkčnosti úplně stejnej = voba rozpouštěj karbon a ne jako ty sračky co se prodávaj tady . Když sme na Jeepovi rozházeli motor na díly tak sme všechny na noc naházeli do plastovejch van, zalili Barrymanem a šli spát, ráno sme to všechno vyndali opláchli a bylo to jak nový, žádný šmrdlání kefkou dráťákem apod.
Přílohy
P1060159.JPG

Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#14 Příspěvek od jantanen » 13 črc 2014 22:03

Na první fotce jsou vahadla a můstky a tyčky zdvihátek už vodrbaný, druhá fotka je hlava Jeep Cherokee Xj 4.0L mechanicky očištěny největší nánosy karbonu a dalších úsad ( skoro centimetr bordelu) teď se stim seru kartáčkem na zuby a giločističema :)

Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#15 Příspěvek od jantanen » 13 črc 2014 22:31

dava píše:
kovář píše:Je dost dobře možný, že přípravek obsahuje prostředky, který se nesmějí do EU dovážet.
Je to spíš vysoce pravděpodobný... tahle situace není nová, už před 12 rokama jsme se s tímto tématem potýkali při dekarbonizaci dílů leteckejch motorů do revizí a GO.
Velvana byl poslední výrobce, kterej dělal Dekarbon, ale už to asi neseženeš, je to sajrajt děsnej a likvidace nemožná.

Pak se dal sehnat WD40 v soudku, WD funguje na karbony super, ale ty spreje jsou drahý jak kráva. Prostě to ohrábni co půjde mechanicky , na citlivých místech plastem, plexisklo je dobrý, postříkej wedečkem a nech působit. Kompresní prostory by měly pustit, písty taky. U ostatních dílů to nebejvá potřeba, dnešní aditivovaný oleje čistí dost a stačí to umejt techničákem. Problém je ale u veteránů a podobně.
Ta hlava je tak zablitá karbonem že mi přijde že tam ve fabrice v roce 1987 nalily olej a od tý doby ho nikdo nevyměnil :Ja blb: Od Velvany už decarbon nedělaj nebo sem ho nikde neviděl takže mám smůlu, a ty sračky co prodávaj dneska škoda mluvit. Ostatní díly se pudou koupat až dorazí z US chemie, zatim se budu bavit s kartáčkem na hlavě, sice to jde pomalu ale jde to. WD sem taky zkoušel, ředidla, prostě všechno a naprd. Na prvnim válci je u vodítka ventilů (odspodu pod spalovací komorou) asi 3mm usazenina karbonu kterou pomalu odstraňuju šroubovákem je to tvrdý jak beton. Na discovery sem měl rozhozenej motor a byl nádherně čistej , a to se původní majitel k autu choval hrozně. tohle je absolutně nejvíc zaprasenej motor jakej sem v životě viděl a přitom běží rovně, nehulí , fakt to nechápu .

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#16 Příspěvek od hifi » 13 črc 2014 23:35

no a teraz to vycistis, vyblyskas, zlozis a nepojde. lebo na taku sterilitu nebol zvyknuty :-)
zakladne pravidlo IT poznas? pokial to funguje, nestourat se v tom :-)
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3609
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#17 Příspěvek od VencaZE » 14 črc 2014 18:25

Písty by se možná vešli do nějaký ultrazvukový čističky. Nemá někdo v okolí ?
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
paldo
Příspěvky: 72
Registrován: 16 říj 2011 13:19
tel.: Honor
auto: Octa 4x4; Forester
Bydliště: Kubíková - okolie Žiliny

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#18 Příspěvek od paldo » 14 črc 2014 20:28

"Šoféři land roverů si vzájemně přejí mnoho šťastných metrů."

František Ringo Čech

Uživatelský avatar
jantanen
Příspěvky: 180
Registrován: 04 dub 2008 14:13

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#19 Příspěvek od jantanen » 14 črc 2014 21:02

Tak odvézt to na strojní čištění atd neni problém, ale asi sem nějak vadnej , já si chci ten motor zrenovovat vlastníma rukama ( chyběl by mi ten pocit že sem si to auto dal do kupy sám ) . Když máš na Amazon.com účet tak ti to zobrazuje jestli ti zboží doručej na tvojí adresu a zatim všechno včetně chemie bez problému takže si vklidu počkám až to z USA dorazí a pak to dodělám :cool zatim si budu hrát s tou hlavou , už jí mám tak ze 60 procent hotovou :grin: :grin: :grin:

Stejně sem se nakonec rozhodl zrenovovat celé auto (tz rozhodit do posledního šroubu) a dostat ho do stavu jak když sjelo z výrobní linky :muscle :rofl

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: ZAKARBONOVANEJ MOTOR

#20 Příspěvek od teslo » 13 úno 2015 08:43

Vcera som na brutalne zasvinene a zakarbonovane diely vyskusal pouzil Aceton a vysledok je perfektny. Nieje to uplne dokonale ako mozno pri tom Chem-Dipe, ale z vahadiel ventilov isiel najvacsi bordel dole a vyzeraju celkom k svetu. Dnes odfotim rozdiel :wink:
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Odpovědět