zapojenie ventilu na turbo wastegate

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

zapojenie ventilu na turbo wastegate

#1 Příspěvek od hifi » 13 bře 2015 18:06

som si vsimol ze mam na aute tento ventil vynechany a mam zapojenu hadicku z toho waste gate na turbe priamo do rury veducej od turba do intercooleru. hadicku z hadice od filtra mam zkratenu a zaslepenu srobom.
mam za to ze to urobil niekto predchadzajucemu majitelovi zrejme pri vyradzovani EGR. je to normalne to mat takto? resp. preco je ten ventil vyradeny a nebolo by lepsie to mat prepojene ako ma byt ?
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: zapojenie ventilu na turbo wastegate

#2 Příspěvek od petmic » 13 bře 2015 18:58

tak nejak to ma zapojene defender td5. discovery tam ma naviac modulator. asi ho tam treba - ja ho tam mam.
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: zapojenie ventilu na turbo wastegate

#3 Příspěvek od hifi » 13 bře 2015 19:11

ja tam ten modulator mam, ale je nezapojeny. on ma 3 vyvody. jeden na trubku medzi turbo a IC, druhy na hadicu z filtra a treti na turbo. len mam napriamo prepojenu hadicku z turba na trubku turbo-IC a hadicka z hadice z filtra je zaslepena.
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

MadTom
Příspěvky: 15267
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zapojenie ventilu na turbo wastegate

#4 Příspěvek od MadTom » 13 bře 2015 19:12

Ano, Def tam originál tento modulátor nemá, a proto má originál menší výkon. Funkce modulátor je umožnit přesněji řídit turbo a tím umožnit dřívější náběh plného tlaku, bez toho, aby se turbo přefouklo.
S odstraněním EGR ventilu to nesouvisí - ten je jinde a napojený jinam. Stává se, že ten ventil odejde a pak se auto přefukuje a padá do nouzového režimu. V tom případě stačí hadičky přepojit tak, jako je do na Defu - bez tohoto ventilu. A dá se s tím alespoň nějak jezdit.
Druhá možnost, co dělá problémy, jsou ty slabé hadičky - časem rády praskají a pak se člověk nestačí divit, co se děje.
Doporučuju opravit, modulátor není naštěstí moc drahý.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: zapojenie ventilu na turbo wastegate

#5 Příspěvek od hifi » 13 bře 2015 19:32

diky Tome,
usudzoval som ze to bolo robene pri vyradzovani EGR, lebo ta jedna hadicka bola zablendovana rovnakym sposobom ako hadicky k EGR. ale to uz sa nedozviem kto a preco to urobil.
no v kazdom pripade pre istotu kupim novy modulator a hadicky, zapojim tak ja ma a ked to bude na prd tak je ten regulator na turbe zly?
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: zapojenie ventilu na turbo wastegate

#6 Příspěvek od petmic » 13 bře 2015 19:35

hadicky si kup silikonove na metraz. ten regulator na turbe vyskusas takto https://www.youtube.com/watch?v=FyZ4zXPZOf8
if it ain't broke, don't fix it

MadTom
Příspěvky: 15267
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: zapojenie ventilu na turbo wastegate

#7 Příspěvek od MadTom » 13 bře 2015 19:54

Pokud ti auto jezdí a nepadá do nouzového režimu, ani mu "nechybí výkon", wastegate co je na turbu je nejspíše v pořádku. Ona ta regulace je přetlaková - v Defu hadičkou z výstupu turba do "baňky" ze které jde seřizovatelné táhlo (se závitem) na páku na turbu, která hýbe obtokovou klapkou v turbu.
Takže pře zvednutí výstupního tlaku turba, se klapka začne pomalu otevírat - postupně. Takto to funguje u Defa.
U D2 je v cestě ten ventil - modulátor - který je při malém tlaku zavřenej a při dosažení určitého tlaku se otevře (zjednodušeně) - takže odpadne to postupné pomalé otevírání klapky v turbu, ale ta se pohne později, ale zase víc. Prostě přesnější regulace, ovlivňovaná řídící jednotkou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: zapojenie ventilu na turbo wastegate

#8 Příspěvek od hifi » 13 bře 2015 20:05

auto slape jako dabel, len som ostal na rozpakoch preco je ten modulator vynechany. ci to je nejaky umysel, alebo iba nudzove riesenie.
ale diky moc za rady a vyskusam to obnovit a uvidim
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Odpovědět