pomoc s automatem D II

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
peepeek

pomoc s automatem D II

#1 Příspěvek od peepeek » 24 dub 2008 21:21

prosím o radu a automatem na D II je asi posmrti auto jede ale sebemenší kopec musím šlapat dost na plyn aby se to hnulo při zastavení na červanou v kopci Diskoška couvá což mi bylo řečeno že by se nemělo dít.Sháním nekoho na opravu a nebo nějakou lepší špajsku pomozte dík Peepeek.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

#2 Příspěvek od RudaK » 24 dub 2008 21:24

Přeju dobré pořízení.Já měl za to,že automat vydrží v poho..
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

auto

#3 Příspěvek od Neklan » 24 dub 2008 22:59

Také se divím, Angláni říkají, že tyhle čtyřkvalty od ZF (přesněji ZF4HP22EH) jsou "bombproof" a navíc zvládnou mnohem větší krouťák než jaký jim je schopný nabídnout motor TD5. Asi bych to viděl na špatnou údržbu předchozího majitele. Jinak tyhle převodovky bych možná uměl sehnat za slušný peníz.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

peepeek

#4 Příspěvek od peepeek » 24 dub 2008 23:11

já jsem auto koupil v raichu od servisu LR a tam jezdil jako anděl po dálnici je v max výbavě a v apsolutne luxusním stavu ale asi ten automat normálně utahali ,KDYŽ JSEM MĚNIL NÁPLNĚ TAK VOLEJ V PŘEVODOVCE BYL CÍTIT SPÁLENINOU A BYL DOST TMAVEJ.AUTO MÁ 138000T/KM ALE PROSÍM TĚ ZA JAKOU CENU JSI SCHOPEN SEHNAT ŠPAJSKU MÁM OPRAVDU ZÁJEM.PEEPEEK

Uživatelský avatar
Neklan
Příspěvky: 2906
Registrován: 07 lis 2007 10:30
Bydliště: Praha

ZF

#5 Příspěvek od Neklan » 24 dub 2008 23:24

Zeptám se, ale jsem momentálně služebně na Slovensku. V pondělí zavolám do Anglie a zjistím, kdy nám tam něco jede a na kolik by ta sranda vyšla.
Aktuálně: 1979 SIII 88" 2,25 l Petrol a 1983 two-door Range Rover V8; Dříve navíc: 1969 SIIa 88" 2,5 l Petrol, 2003 Discovery 2 TD5, 2005 Discovery 3 TDV6 S, 2011 Discovery 4 SDV6 SE, 2016 Discovery 4 SDV6 HSE a 2021 Defender 110 SE D250

peepeek

#6 Příspěvek od peepeek » 24 dub 2008 23:27

DÍK ZA INFO BUDU ČEKAT JINAK MŮJ MOB.602 419484 A JÁ BUDU TAKY AŽ V PONDĚLÍ ZATÍM .PEEPEEK

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#7 Příspěvek od jezbera ivan » 25 dub 2008 00:06

No ja teda neviem, ale podla priznakov by som povedal, ze to je skor hydromenic nez prevodovka.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

peepeek

#8 Příspěvek od peepeek » 25 dub 2008 07:04

prosím nejsem znalec a není měnič součástí převodovky-abych neviměnil převodovku a nebyl na stejném problému.peepeek

Uživatelský avatar
karel
Příspěvky: 1806
Registrován: 16 říj 2006 10:55
Bydliště: kousek od Přerova

#9 Příspěvek od karel » 25 dub 2008 07:44

Není přímo součástí automatu, ale nahrazuje spojku 8)Bohužel mi sem nejdou přetáhnout fotky z manuálu v pdf :(
Už tu nejsem, tak mě s fórem neotravujte!

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#10 Příspěvek od teslo » 25 dub 2008 08:00

automat vydzri preukrutne vela...ale treba mu dat aspon predpisany servis.
Pravdepodobne ho niekto uvaril, alebo mu nemenil olej neviem ako dlho( takeho chuja co mi povedal ze v automate sa olej nemeni som uz zazil - a to bolo vo velkom servise a hlavneho dealera znacky) . Hydromenic sa da zohnat aj samostatne. Ale bolo by vhodne dat aj prevodovku minimalne otestovat. Pokial olej bol uz spaleny, je mozne ze to zanechalo stopu aj na inych komponentoch prevodovky ako len na menici momentu.
V pripade, ze sa s automatom tahaju tazke vleky dlhe trasy, resp. vysoke rychlosti treba ho dost chladit. Do RRC sa montoval dalsi chladic. Neviem ako do DII.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#11 Příspěvek od jezbera ivan » 25 dub 2008 08:00

peepeek píše:prosím nejsem znalec a není měnič součástí převodovky-abych neviměnil převodovku a nebyl na stejném problému.peepeek
No ja by som nic nemenil kym to namam zdiagnostikovane. Funkcia hydromenica nahradzuje spojku, inymi slovami prave tu by to mohlo "smykat" tak ako popisujes. Tlak oleja v automate sa tiez meria (za jazdy) a kontroluje sa ci preraduje pri spravnych hodnotach. Ak je tlak oleja maly, tiez to moze robit to co popisujes. Tiez moze byt ucpany filter oleja = znizenie tlaku oleja. Menil si ho?
Celkom dopre diagnosticke typy su v servisnom manuale.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#12 Příspěvek od teslo » 25 dub 2008 08:01

menic nieje sucastou. Da sa jednoducho stiahnut z hriadele. Je to taky toroid v ktorom cirkuluje prevodovy olej.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
default
Příspěvky: 1260
Registrován: 19 úno 2007 12:53
tel.: +420775196109
auto: LR DII; Volvo XC90 -
Bydliště: mám
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od default » 25 dub 2008 13:00

karel píše:Není přímo součástí automatu, ale nahrazuje spojku 8)Bohužel mi sem nejdou přetáhnout fotky z manuálu v pdf :(
Tak to otevři a zkus na klavesnici "PrtSc" a hned "vlozit" do malovani nebo podobneho nesmyslu
DiscoTRAKTOR II TD5 1999, MT, 2*sibr, 7mist, jenom jedna pritelkyne + Terezka
STC50134; STC50066; front facelift; EBC brakes;
Volvo XC90
Discovery 4 2002 HSE AT
tel. +420 775196109

discover
Příspěvky: 909
Registrován: 05 pro 2006 11:24
auto: LR D4
Bydliště: Příbramsko
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od discover » 25 dub 2008 13:27

Ja mam manual, ale stejne priznaky jsem mel, kdyz byla kaput spojka. :lol: :lol: :lol:

peepeek

#15 Příspěvek od peepeek » 25 dub 2008 13:41

ahoj a dík ze informace a ještě nevíte kolik stojí měnič a nebo repas,filtry a oleje měním vždy se servisem i v převodovce jsem tak naučenej o auta se starám pečlivě a svědomitě jo a když jsem skoušel projet velký stoupák v terénu (cca30°)tak na nornál to nešlo ale jen zařadím reduk.tak to jede ok.peepeek

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#16 Příspěvek od teslo » 25 dub 2008 13:41

discover píše:Ja mam manual, ale stejne priznaky jsem mel, kdyz byla kaput spojka. :lol: :lol: :lol:
Jasne, ale automat je o trosku zlozitejsi.
Kludne to moze byt aj ako pise jezbera, ze je nizky tlak oleja a tym padom preklzuje menic momentu. Menic ako taky moze byt OK, ale moze byt odidene cerpadlo...alebo nieco ine. V kazdom pripade ked uz odtial raz vytiekol olej ktory nebol krasny cerveny, ale bol tmavy a spaleny tak je to zrele na diagnostiku. Olej v prevodovke cirkuluje a pokial obsahoval nejake drobne zbytky z pripadnej opotrebovanej( poskodenej) suciastky, tak to roznesie vsade v systeme.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Jan Kucera
Příspěvky: 678
Registrován: 11 bře 2007 09:17
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Jan Kucera » 25 dub 2008 19:27

kdysi sem rozebíral prevodovku z automata audi 100 a mela spaleny nejaklamely a smrdelo to taky dost spáleně (olej),a museli se ty lamely menit,ale nevim jak vypada disco vnutri(Y)
"I pád na držku je pohyb dopředu"

Disco 3 Beru3ka aneb Dukovany na kolech - co na me dnes blikne za fail? :o)

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2667
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

#18 Příspěvek od teslo » 25 dub 2008 23:56

Jan Kucera píše:kdysi sem rozebíral prevodovku z automata audi 100 a mela spaleny nejaklamely a smrdelo to taky dost spáleně (olej),a museli se ty lamely menit,ale nevim jak vypada disco vnutri(Y)
urcite velmi podobne. Resp. princip je rovnaky.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11530
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od eliott » 26 dub 2008 08:28

Podle popisu jsou 100% spálené, lamely. Příčina může být různá, věršinou je příčinou poškození nějakého těsnění, začne unikat tlak, který drží lamely sepnuté a ty pak mohou prokluzovat. Nikdy bych to neřešil jen výměnou lamel, problém by se opakoval. To že auto má v neutrálu snaho couvat zřejmě znamená, že i při zařazení rychlosti dopředu dostává se část tlaku k lamelovému koši, který spíná zpátečku. Tím že není zpátečka sepnutá naplno, lze ji ''přemoct'' plynem a tím se zpátečkové lamely pálí.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

jezbera ivan
Příspěvky: 1058
Registrován: 16 led 2007 20:10
tel.: +421 905 712 951
auto: D3 2007 + D4 2012
Bydliště: SK - Zálesie

#20 Příspěvek od jezbera ivan » 26 dub 2008 09:18

Ak je to tak, a mas zaujem to urobit poriadne tak poslal by som prevodovku na vymenu k Davidovi Ashcroftovi (595 libier) alebo kupil na e-bay jazdenku za okolo 350.
Bronz LR Disco 4 TDV6 2012 - Mama's Street Fighter
Blue Evoque 2014 2.2

Odpovědět