Nedávno se mi podařilo pořídit cca takovou Diskošku, jakou jsem hledal. TD5, manuál, pružiny, prakticky bez zásahu a bez koroze. Nemá CDL, má vodníka Webasto, aktivní stabilizaci a je čipnutá. Dlouhé hagusy s příčníky a to je asi vše. Uvnitř holátko, základní výbavový stupeň. Účelem pořízení je mít u baráku auto, do kterého prakticky kdykoliv můžeme ve dvou skočit a vyrazit na víkend, případně na nějaké delší cestování. Mám mimo to jak auto na OffRoad (stejně žádné divočiny nejezdím), tak dodávku s vestavbou na běžnou turistiku. Chyběl ale nějaký kompromis, kde by bylo možné slušně přespat a přitom se nedržet asfaltu. Co když bychom chtěli třeba zajet na Island?

A teď tedy k autu. Co byste na základě svých zkušeností navrhli k předělání, doplnění, jaké úpravy a vylepšení ? Na přestavbu je čas, není to potřeba udělat za týden, ale protože bych rád začal (výměny olejů, tlumičů...), tak bych byl pro trochu systematičtější přístup. Když už bude auto zvednuté a bude se dělat na podvozku, dejme tam rovnou třeba... S tím, že to bude nějakou korunu asi stát počítám, ale nemám neomezený rozpočet a tak se budu rozmýšlet, zda např. naviják ano/ne, pokud ano, tak zda to bude drahý Warn, nebo rozumný číňan.. Asi by bylo dobré si nastavit nějaký orientační limit, tak řekněme, že se s tím budeme chtít vejít do 100 tis. Tady třeba čekám vaše tipy a doporučení, případně i nabídky na přebytky skladových a garážových zásob

Popíšu svoji představu.
Podvozek, pohon:
Auto neplánuji na žádné trialy, ale vím, že obyčejný příkop se může změnit v dobrou pastičku. Základem jsou gumy. Mám k autu jak plechové 16"disky, tak originály 18" AL. Asi bych na 16" dal nějaké AT, na 18" "běžné" zimáky pro civilní jízdy. S tím souvisí i zvýšení světlé výšky pomocí rozměru pneu, možná lift? Nechci extra vysoké auto, rád bych zachoval relativně slušné jízdní vlastnosti na běžných cestách. Je otázkou, jak s CDL. Líbil by se mi již v základu, ale bohužel, nenašel jsem. Jak moc mi bude chybět? TC sice některé situace řeší, ale také to může být past, co myslíte? Nakolik řešit zakrytování podvozku? Mám na druhém autě krytí difu a nádrže, ale podle stavu to moc ochranných zásahů nepředvedlo.
Nárazníky, rámy, naviják, světla a šnorchl:
Přední pevnostňák s navijákem, líbí se mi celkem nějaké Pl nárazníky, mohl by mít trochu oblé rohy, předpokládám přiměřenou tuhost. Viděl jsem v Brně samodomo dělaný kousek, který byl také moc povedený, mohl bych jej nechat tedy také udělat. Poctivý 5mm plech za poctivé peníze:) Naviják nevím. Za těch pár let, jsem jej použil jen ojediněle, ale vždy zachránil před větším malérem. Chápu jej jako pojistku. Na takové auto předpokládám sílu okolo 4-5t na přímo, nebo možná jen 2,5t a kladku?? Nějaké kurty a prodloužení jsou samozřejmostí. Zadní nárazník bych možná zatím nechal v sérii, myslím, že peníze můžou jít jinam. Světla doplnit, mám dobrou zkušenost s menší rampou v předu, kombinace dálka/rozptyl. Určitě musí přijít světlo dozadu, couvání je boj. Šnorchl spíš ano, stačí jedna větší voda a známý brod může vypadat úplně jinak.
Interiér, spaní, topení:
ASI vyndat zadní sedačky ve prospěch úložného prostoru, spaní cca 190 cm délka (oba jsme 180cm), slušnou matraci (problémy s páteří, nutnost). Dole umístěna kompresorovka (mám), zásoba pitné vody (20-25l), vařič. Budu přidělávat určitě zásuvky (ví někdo o USB 2-3A, která neruší rádio? Já jich mám několik a všechny v tomto směru bída), vzadu přidám nebo předělám světla na LED. Také si hraji s myšlenkou 2.AKU, která bude primárně jako nástavbová. Solar nechci (na místě se s tím moc stát nebude), čili dobíjení za jízdy - a pro naviják by se to také mohlo hodit. Bufík horkovzduch, 2kW by měly bohatě stačit, když by měla být velká kosa, tak se to dá řešit ještě jinak.
Zahrádka, ostatní:
Jak jsem psal, mám dlouhé hagusy s příčníky. Na ty bych chtěl přidělat solární ohřev vody (mám na 35l a je to super), připevnil bych tam stávající markýzu (nevím, na kterou stranu. Nechce se mi obíhat 5. dveře, ale dát ji k řidiči je divné) a to je asi všechno. 2 skládací křesla a stolek bych chtěl umístit dovnitř, v případě delší cesty (třeba ten Island) by se na střechu mohla dát rakev. Zatím jsem s Disco odjel jen asi 1000km, tak se sžívám, ale vydí mi obecně horší výhled vzad. Asi bych zkusil nějak pořešit vyhřívání zrcátek - dokoupit fólii? a na couvání nejspíš nějakou kameru.
Tak, to jsem snad popsal vše, co se mi honí hlavou. Jistě, zde na fóru jsou téměř ke všemu diskuzní vlákna, snad většinu jsem pročetl, ale mnohdy jsou to informace dost staré a poplatné době a přiznám se, že jsem se mnohdy ztrácel. Tady od vás, zkušených, bych chtěl nasbírat tipy a rady, co byste na základě své zkušenosti udělali určitě, co se osvědčilo a co třeba méně. Aby to nebylo zcela bez mantinelů, tak opět zmiňuji orientační budget 100tis s tím, že jsou k autu ještě jedna 18" litá kola, která se mohou měnit, prodat.. Práce na podvozku, motoru, převodovce bude dělat někdo, kdo tomu hoví, já si troufnu na elektro, výrobu spaní, různé pomocné konstrukce a montáže.
Pokud jste vydrželi až sem, máte mé uznání, pokud i odpovíte, máte můj dík!

Rád tady budu pokračovat v tématu tím , že budu přidávat info o aktuálním vývoji, řešení... Třeba se to někomu zase bude hodit.