Řazení 300Tdi automat

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kubasaki
Příspěvky: 380
Registrován: 23 dub 2008 12:29
tel.: 737154605
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Hrádek nad Nisou

Řazení 300Tdi automat

#1 Příspěvek od kubasaki » 21 led 2009 18:45

Prosím o radu. Dnes ráno jsem nastartoval, normálně se rozjel, ale potom už auto nechtělo přeřadit na vyšší rychlost tak jsem po městě jel na jedničku a teprv po chvíli to přeřadilo ale se silným cuknutím a potom to zase nechtělo podřadit. Docukal jsem do práce zkontroloval stav oleje který je ok. Auto se rozjelo i couvalo uplně normálně jen to řazení nešlo.
Večer jsem jel z práce a fungovalo to úplně normálně. Olej v převodovce má najeto asi 30 000 km a doteď jsem s řazením neměl problém, ani teď v těch mrazech. Preventivně vyměním olej a filtr v převodovce a prosím o rady čím to může být. Díky Kuba.
Defender 110 300Tdi automat.

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od motohanz » 21 led 2009 20:54

chtelo by to kontrolu nekoho kdo dela automaty, tohle se po netu moc resit neda...
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 634
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od yorkin » 21 led 2009 21:24

když už je tu takový thread, tak bych měl taky dotaz: když nastartuju, prvních pár metrů je hrozný problém se rozjet, stačí malý kopec a ať už dopředu nebo dozadu to jede asi jako s pěti koňmi pod kapotou. Jak ujedu nějakých 50 metrů, je už všechno v pohodě. Ovšem třeba pokud parkuju z kopce a někdo to píchne 10 cm před přední nárazník, musím couvat na redukci, jinak bych se vůbec nerozjel. To mi nepřijde jako úplně standardní postup...
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6, LR Defender 110 STW Td5

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Frana » 21 led 2009 21:27

ten filtr je jen sitka, asi bude stacit ji vycistit, pokud bude vubec nejak spinava...
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od motohanz » 21 led 2009 23:23

yorkin píše:když už je tu takový thread, tak bych měl taky dotaz: když nastartuju, prvních pár metrů je hrozný problém se rozjet, stačí malý kopec a ať už dopředu nebo dozadu to jede asi jako s pěti koňmi pod kapotou. Jak ujedu nějakých 50 metrů, je už všechno v pohodě. Ovšem třeba pokud parkuju z kopce a někdo to píchne 10 cm před přední nárazník, musím couvat na redukci, jinak bych se vůbec nerozjel. To mi nepřijde jako úplně standardní postup...
to bude neco spatne kdyz jsem ji mel jak tak tohle nedelala.....jestli to bude mit spolecnyho vubec neco s prevodovkou...
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5764
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

#6 Příspěvek od Miky_CZ » 21 led 2009 23:39

yorkin: mam ten samy problem s manualem, kdyz nastartuji a couvam nebo jedu okamzite do kopce tak to strasne musim trapit pres spojku. po 50m vsechno v poradku nebo kdyz to necham minutu bezet na volnobeh take v pohode vyjedu
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

#7 Příspěvek od cyril » 21 led 2009 23:43

Každej mi řadí trochu jinak.
Ve velkým mrazu (-15°C) jsem musel s černou 300 ujet asi 3km, než začala normálně řadit. Je to ztuhlým olejem. Byl po výměně, na měrce stav vždycky víc, než by mělo být...prej to tak je standard.... :shock: Víc oleje - delší doba než se zahřeje. Druhá 300 zase při přeřazování za studena trochu škubala, Jirka vyměnil olej a jede normálně. Je ale pravda, že jsem s ní jel již za vyšší venkovní teploty..(asi -4°C). U Td5 to za mrazu řadilo zpočátku ve vyšších otáčkách, po mírném zahřátí (asi 1km) normál. Jen pro informaci...Nitro 2008 vytáčí motor za studena před přeřazením taky trochu víc než normálně, ale tam si můžu zařadit i ručně - a hlídá to elektronika.
S malým výkonem za studena jak píše Yorkin jsem měl problém pouze s automatem u Oldsmobile Delta 88 z roku 1983, kterej už někdy nebyl schopen vyjet větší kopec ani v létě. Po demontáži se potom myslím zjistilo, že byl polámán větší počet lopatek v turbíně unašeče-hydrospojky. Je to už dlouho, moc si to nepamatuju. Ale jestli pracujuje automat stejně tady jako u Oldsmobile si nejsem jist. No a ty píšeš, že jenom prvních pár metrů. Není tam třeba problém s malým množstvím oleje?

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3581
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Land Jirka » 22 led 2009 06:32

Studená 300 s automatem je pár minut líná jako prase. To je normální.
Studený automat má problém přejet středový práh zvedáku (5cm).
Dělají to všechny.
I motor s manuálem má problém ihned po nastartování vyjet prudkej kopec.
Kdo se pokouší o nějaké výkony u nezahřátého auta je vrah motoru.
Nechte to minutku, nebo dvě nastartované, než vyrazíte. :wink:
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 634
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od yorkin » 22 led 2009 08:12

Takže můžu potvrdit, že to asi fakt nic není, když nastartuju dálkou z domu, než ujdu těch 200m k autu, nasednu, zapnu rádio... motor se asi trochu ohřeje, takže pak jedu normálně. Pro klid v duši, až budu mít příště cestu do Budějovic, nechám eliotta preventivně vyměnit olej v převodovce.
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6, LR Defender 110 STW Td5

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

#10 Příspěvek od Honzan » 22 led 2009 08:57

je to starej diesel, nemuzes po tom chtit okamzitej vykon, ja taky nastartuju a chvilku zahrivam... podle me je to normalni a v poradku. Novy motory sice umi jet od zacatku naplno ale myslim ze tolik km jak tyhle stary poctivaky nenakrouti...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 429
Registrován: 04 čer 2008 15:03

#11 Příspěvek od Colonel » 22 led 2009 09:42

Jak to je prosimte s tim startovanim dalkou? S tim jsem se u DIsco jeste nesetkal.. To je nejaka dodelavana ficura, nebo snad vymozenost automatu?
yorkin píše:Takže můžu potvrdit, že to asi fakt nic není, když nastartuju dálkou z domu, než ujdu těch 200m k autu, nasednu, zapnu rádio... motor se asi trochu ohřeje, takže pak jedu normálně. Pro klid v duši, až budu mít příště cestu do Budějovic, nechám eliotta preventivně vyměnit olej v převodovce.

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 634
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od yorkin » 22 led 2009 09:51

jj, je to dodělávka, dělal to ještě motohanz společně s centrálem (a bestiálním alarmem, který se spouští, kdykoli projede v okruhu 1km kolem zaparkovaného auta dětský kočárek ;-) a i v klidu je za týden schopný totálně vybít baterku, ale s ním už jsem si nějak poradil...). Tenhle je Köppel, častá značka je i Magicar (ten má myslím low) a další. Jediná výhoda automatu je v tom, že ani normálně nenastartuje jinak než na P nebo N, takže nehrozí jako u manuálu, že nastartuješ a auto sebou škubne o kus dál :lol:
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6, LR Defender 110 STW Td5

Uživatelský avatar
Colonel
Příspěvky: 429
Registrován: 04 čer 2008 15:03

#13 Příspěvek od Colonel » 22 led 2009 10:06

Aha. No je to zajimava vychytavka, ale jak se znam, nastartoval bych a zapomnel, ze jsem to udelal. Podobne jako kdyz si dam prihrat polivku na plotne a zasednu k pocitaci :D

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 634
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od yorkin » 22 led 2009 10:12

To nehrozí, ono se to asi po 5min samo zase vypne, když nestrčím klíč do zapalování a neotočím s ním.
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6, LR Defender 110 STW Td5

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Frana » 22 led 2009 10:13

Jenze tuhle dodelavku jde jednoduse udelat jen u auta, ktery nema ridici jednotku s imobilizerem, ne? Nebo se imobilizer obejde a na hulvata se proste sepne startovaci rele? O tom Magicaru uvazuju jednak kvuli topeni a kdyz bude umet i na dalku startovat, tak tim lip.

Jinak k tematu - u automatu v Disku je napln pres 9 litru, takze chvili v zime trva, nez se ta kapalina ohreje a zacne proudit tak, jak ma.... Je to normalni. Honda treba dela ctyrkolku Rincon, ktera nema variator, ale olejovej automat a v minus dvaceti je potreba ji nechat aspon 10-15 mnut vrcet, aby se vubec rozjela. To samy stavebni stroje, ktery maji hydrauliku a pohon kol hydromotorem - kdyz nenechas olej ohrat a hned na to dupes, tak ti popraskaji hadice - kdo tu ma zkusenosti treba s bagrem v zime asi potvrdi.

Proste studenej olej moc netece... Smile
Naposledy upravil(a) Frana dne 22 led 2009 10:22, celkem upraveno 1 x.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
yorkin
Příspěvky: 634
Registrován: 10 říj 2007 17:21
tel.: 723 954967 (jen sms)
auto: pár mám...
Bydliště: Praha-Vinohrady/Pohoří-Skalsko
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od yorkin » 22 led 2009 10:16

dodává se s tím nějaký bypass na imobilizér, takže s ním by problém být neměl. na topení je to ideální, jsou tam i nějaké další výstupy, takže se s tím dá ovládat cokoli. A funguje to i jako dálkový teploměr :-).
exLR Discovery I 300Tdi, exLR SIII 88, exLR SIIA 88 STW, exRRS 4.2 S/C, exRRC 4.2 LSE, exRR TDV8 3.6, LR Defender 110 STW Td5

Uživatelský avatar
low
Admin fóra
Příspěvky: 4203
Registrován: 04 led 2007 10:39
tel.: +420 603462950
auto: def 110 + L322
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od low » 22 led 2009 10:22

alarm viz telefon
Naposledy upravil(a) low dne 22 led 2009 11:33, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kubasaki
Příspěvky: 380
Registrován: 23 dub 2008 12:29
tel.: 737154605
auto: Defender 110 300Tdi
Bydliště: Hrádek nad Nisou

#18 Příspěvek od kubasaki » 22 led 2009 11:31

Tak dneska ráno auto při stejných podmínkách normálně řadí, tak že teplotou a prohřátím oleje to asi není. Fungovalo to normálně i včera cestou z práce. Nevíte někdo kudy je převodovka odvětraná jestli přes měrku a nebo má solo odvětrání třeba jako přídavná př. trubičkou?
Defender 110 300Tdi automat.

Uživatelský avatar
motohanz
Příspěvky: 1038
Registrován: 08 bře 2007 11:40
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od motohanz » 22 led 2009 15:37

yorkin píše:jj, je to dodělávka, dělal to ještě motohanz společně s centrálem (a bestiálním alarmem, který se spouští, kdykoli projede v okruhu 1km kolem zaparkovaného auta dětský kočárek ;-) a i v klidu je za týden schopný totálně vybít baterku, ale s ním už jsem si nějak poradil...). Tenhle je Köppel, častá značka je i Magicar (ten má myslím low) a další. Jediná výhoda automatu je v tom, že ani normálně nenastartuje jinak než na P nebo N, takže nehrozí jako u manuálu, že nastartuješ a auto sebou škubne o kus dál :lol:

hele tam pod volantem je nastavovani citlivosti toho otresovyho cidla....... :wink:
MotoHanz - prodej a dovoz motocyklů prodej náhradních dílů a doplňků na Harley-Davidson a další http://www.motohanz.cz

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Frana » 22 led 2009 19:03

Na 99 procent jen merkou, protoze pri nalejvani musis naplnit trubku merky az na doraz a nikde jinde nic nevytece.

-neni to tak - viz Karluv nasledujici prispevek... :-)
Naposledy upravil(a) Frana dne 23 led 2009 05:30, celkem upraveno 1 x.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Odpovědět