Nepravidelný chod motora

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
luque
Příspěvky: 460
Registrován: 06 říj 2009 20:18
auto: LR DII
Bydliště: Bytčica

Nepravidelný chod motora

#1 Příspěvek od luque » 28 pro 2009 08:40

Ahoj.
Mám problém s mojím LR DII Td5. Vymenil som žhaviče z dôvodu zlého štartovania v chladnom počasí. Ale objavila sa mi zvláštna závada, možno vôbec nesúvisí s výmenou žhavičov. Niekedy mi ide motor na 3 válce niekedy na 4 válce, piaty sa prídáva pri 2000 otáčkach úplne v pohode. Nerobí to vždy, niekedy pri studenom motore a niekedy zasa pri zohriatom. Chystám sa na diagnostiku, len či to pomôže. Má niekto takú skúsenosť, ak áno tak čo pomohlo k odstráneniu? Má niekto v okolí Žiliny doma program na diagnostikovanie v servise je to dosť drahé.

Dík za radu

Luque

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nepravidelný chod motora

#2 Příspěvek od MadTom » 28 pro 2009 10:19

Zkontroluj, jestli ti do řídící jednotky motoru (v motorovém prostoru vedle zvedáku - jde o velký červený konektor) neteče olej kabelový svazkem z hlavy motoru - standardní závada. Když pohledáš na fóru, tak se to už řešilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lancik
Příspěvky: 110
Registrován: 04 čer 2009 23:11
Bydliště: Rašovka

Re: Nepravidelný chod motora

#3 Příspěvek od Lancik » 28 pro 2009 11:36

kvalita fotek mizivá - jen pro inspiraci
konektor
Obraz077.jpg
(239.95 KiB) Staženo 1077 x
olej byl i v jednotce
Obraz078.jpg
(221.17 KiB) Staženo 1076 x

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Nepravidelný chod motora

#4 Příspěvek od Acon » 28 pro 2009 20:12

tiež som svojho času riešil podobný problém. Len pozornosť neodviedli žhaviče, ale výmena oleja v prevodovke.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 3&start=20
Príčina bola v tom káblovom zväzku k vstrekovačom. Výmena na dvore pred barákom cca 30-40min.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
luque
Příspěvky: 460
Registrován: 06 říj 2009 20:18
auto: LR DII
Bydliště: Bytčica

Re: Nepravidelný chod motora

#5 Příspěvek od luque » 09 led 2010 07:29

Ahoj.
Tak som tu zasa s tou istou poruchou. Po prečítaní rôznych vlákien, kde sa mimochodom dosť často a podrobne popisuje táto a podobné závady. Všetky konektory som od oleja vyčistil (vyfúkal kompresorom a vyutieral), potom som išiel do LR servisu na reset porúch. Samozrejme bolo ich hromada lebo som mal odpojený aj akumulátor a RJ. Chvíľu to išlo celkom fajn ale teraz sa to objavilo znova a už na stálo, či studený alebo zohriaty motor. Všetko som vyčistil nanovo, keďže sa nič nezlepšilo išiel som znova na diagnostiku, kde počítač vyhodnotil poruchu vstrekovača tretieho válca. Servisá mi povedal, aby som prišiel niekedy na drúhý týždeň, že skúsi vymeniť medzi sebou vstrekovače, aby tak zistil, či je porucha vo vstrekovači alebo v elektrike. Tieto dôvody mi boli trocha divné, tak doma mi to nedalo a znova som to rozobral vyčistil a všetky kontakty som postriekal Kontoxom (neviem či som urobil dobre?), keď som vytiahol z držiaku ridiacu jednotku, tak sa mi zdá, že olej je aj v jej útrobách. RJ je ale v spoji podlepená nejakým silikónom a nejde otvoriť. Niekde na fóre som sa dočítal, že niekto už mal olej aj v RJ ale nepopisuje tam ako sa RJ otvára, nerád by som niečo do...l. Ak má niekto s otváraním RJ skúsenosti, tak nech mi, prosím, poradí, aby som si nepoškodil RJ. A aký silikón potom budem potrebovať pri zatváraní RJ. Je možné konektory od RJ namočiť (preprať) do nejakého odmasťovacieho roztoku (technický benzín, trichlór atď.).

Za každú radu ĎAKUJEM.
Luque

MadTom
Příspěvky: 15268
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nepravidelný chod motora

#6 Příspěvek od MadTom » 09 led 2010 08:01

RJ se dá otevřít, na nové zalepení budeš potřebovat NEUTRÁLNÍ silikon určenej pro elektroniku (z těch normálních se uvolňuje ocet a to by tu jednotu sežralo). Konektory se dají "vyprat" v nějakém odmašťovači, ale pozor na to - jsou plastové a něktré věci plasty leptají, ale například líh by měl být OK.
Horší je, že dokud nevyměníš kabelový svazek v hlavně motoru, tak se ti to bude opakovat. Já se na to taky chystám, ale až bude teplo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
luque
Příspěvky: 460
Registrován: 06 říj 2009 20:18
auto: LR DII
Bydliště: Bytčica

Re: Nepravidelný chod motora

#7 Příspěvek od luque » 09 led 2010 08:41

Ahoj.
Dík za rady.
Ešte pár dotazov. Kde sa dá kúpiť alebo objednať ten zväzok káblov (od hlavy po RJ)?
Koľko asi stojí ? Aká je doba dodania ? Prečo je ho nutné vymeniť, nestačí dôkladne ošetriť ? Prečo to ideš robiť až bude teplo, je to len z dôvodu pohodlia ? Ja by som to potreboval vymeniť okamžite, lebo LR nemá žiadny ťah a je dosť hlučný chod motora.

Ďakujem za odpovede.

Luque

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motora

#8 Příspěvek od Miloš II » 09 led 2010 08:50

luque píše:Ahoj.
Dík za rady.
Ešte pár dotazov. Kde sa dá kúpiť alebo objednať ten zväzok káblov (od hlavy po RJ)?
Koľko asi stojí ? Aká je doba dodania ? Prečo je ho nutné vymeniť, nestačí dôkladne ošetriť ? Prečo to ideš robiť až bude teplo, je to len z dôvodu pohodlia ? Ja by som to potreboval vymeniť okamžite, lebo LR nemá žiadny ťah a je dosť hlučný chod motora.

Ďakujem za odpovede.

Luque

Svazek od řídící jednotky ke vstřikům nekoupíš jenom celý komplet rozvod pro disco cena něco kolem 10000kč. Někde jsem to tu už psal stačí přerušit vzlínání oleje vnitřkem vodiče "měděným lankem" pocínováním a je vystaráno. Řešil jsem to před třemi roky a od té doby mám pokoj. MIlošII
Přílohy
Vadné žíly vstřik.jpg
Vadné žíly vstřik.jpg (125.19 KiB) Zobrazeno 12479 x
Nadstavené žíly vstřik.jpg
Nadstavené žíly vstřik.jpg (57.14 KiB) Zobrazeno 12478 x
Patice ŘJ.jpg
Patice ŘJ.jpg (168.21 KiB) Zobrazeno 12477 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
luque
Příspěvky: 460
Registrován: 06 říj 2009 20:18
auto: LR DII
Bydliště: Bytčica

Re: Nepravidelný chod motora

#9 Příspěvek od luque » 09 led 2010 09:09

Miloš II píše:
luque píše:Ahoj.
Dík za rady.
Ešte pár dotazov. Kde sa dá kúpiť alebo objednať ten zväzok káblov (od hlavy po RJ)?
Koľko asi stojí ? Aká je doba dodania ? Prečo je ho nutné vymeniť, nestačí dôkladne ošetriť ? Prečo to ideš robiť až bude teplo, je to len z dôvodu pohodlia ? Ja by som to potreboval vymeniť okamžite, lebo LR nemá žiadny ťah a je dosť hlučný chod motora.

Ďakujem za odpovede.

Luque

Svazek od řídící jednotky ke vstřikům nekoupíš jenom celý komplet rozvod pro disco cena něco kolem 10000kč. Někde jsem to tu už psal stačí přerušit vzlínání oleje vnitřkem vodiče "měděným lankem" pocínováním a je vystaráno. Řešil jsem to před třemi roky a od té doby mám pokoj. MIlošII
Viem niekde som točítal. Nechápem ale ako si do vodiča dostal ešte medené lanko a čo si pocínoval. Na tvojom snímku to nie je poznať.
Dík

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motora

#10 Příspěvek od Miloš II » 09 led 2010 09:19

Je třeba rozplést svazek co jde na vstřiky přestřihnout jednotlivá lanka, navléknout tepelně smršťovací izolaci dobře pocínovat a spojit pájkou. Přestřižení neprovádět v jednom místě ale stupňovitě, aby "celkový spoj" se vlezl do izolační trubky. Když jsem tohle řešil tak jsem si už řídící jednotku i s kabelovým svazkem přetáhnul do kabiny. (před Islandem :wink: ) MMilošII
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
luque
Příspěvky: 460
Registrován: 06 říj 2009 20:18
auto: LR DII
Bydliště: Bytčica

Re: Nepravidelný chod motora

#11 Příspěvek od luque » 09 led 2010 09:29

Miloš II píše:Je třeba rozplést svazek co jde na vstřiky přestřihnout jednotlivá lanka, navléknout tepelně smršťovací izolaci dobře pocínovat a spojit pájkou. Přestřižení neprovádět v jednom místě ale stupňovitě, aby "celkový spoj" se vlezl do izolační trubky. Když jsem tohle řešil tak jsem si už řídící jednotku i s kabelovým svazkem přetáhnul do kabiny. (před Islandem :wink: ) MMilošII
Dík moc.

Luque

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Nepravidelný chod motora

#12 Příspěvek od Acon » 09 led 2010 20:12

Stačí vymeniť zväzok od vstrekovačov po 1. konektor (prechod von z hlavy) a vyčistiť konektory na RJ a na tej prechodke. Potom už prestane tlačiť olej ďalej. Ten zväzok som kúpil v Stupave bez objednávania, majú ho skladom. Stál myslím cca 1800Sk + som kúpil aj new tesnenie pod kryt hlavy. Ten zväzok ale vymeniť určite treba, alebo ho upraviť ako je to tu niekde popísané. No ak to má vydržať ďalších 150 000km, tak nemá zmysel riešiť nejaké kutilské zásahy.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
luque
Příspěvky: 460
Registrován: 06 říj 2009 20:18
auto: LR DII
Bydliště: Bytčica

Re: Nepravidelný chod motora

#13 Příspěvek od luque » 10 led 2010 07:17

Acon píše:Stačí vymeniť zväzok od vstrekovačov po 1. konektor (prechod von z hlavy) a vyčistiť konektory na RJ a na tej prechodke. Potom už prestane tlačiť olej ďalej. Ten zväzok som kúpil v Stupave bez objednávania, majú ho skladom. Stál myslím cca 1800Sk + som kúpil aj new tesnenie pod kryt hlavy. Ten zväzok ale vymeniť určite treba, alebo ho upraviť ako je to tu niekde popísané. No ak to má vydržať ďalších 150 000km, tak nemá zmysel riešiť nejaké kutilské zásahy.
Ahoj.
Dík za radu.
V Stupave to je nejaká značková LR predajňa?

Uživatelský avatar
Miloš II
Příspěvky: 1945
Registrován: 01 lis 2006 09:24
tel.: سوني اريكسون
auto: لاند روفر ديسكفري 2
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepravidelný chod motora

#14 Příspěvek od Miloš II » 10 led 2010 09:11

Vyměnit svazek jenom na vstřiky určitě nestači :wink: Jako součást opravy ano. Miloš
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Nepravidelný chod motora

#15 Příspěvek od Acon » 10 led 2010 20:37

Miloš II píše:Vyměnit svazek jenom na vstřiky určitě nestači :wink: Jako součást opravy ano. Miloš
prečo? Od výmeny som po čase zasa vyčistil konektor na RJ a odvtedy je to čisté bez oleja. Pri výmene toho zväzku som do konektora na RJ dal savý papier (viac vrstiev) aby to ten zbytkový olej vysalo. Pri čistení som to vybral. Nejazdím na tom veľa, ale od posledného čistenia som spravil cca 3000km.
luque píše:
Acon píše:...
V Stupave to je nejaká značková LR predajňa?
http://www.land-rover-parts.sk/ max ochota a aj keď nie najnižšie, určite priaznivé ceny. Hlavne majú skladom veci, ktoré v značkovom servise objednávajú a nemajú hambu vypýtať si ešte zálohu. Ak Ti ide o cenu, je dobré obrátiť sa niekoho tu na fóre. Ale pri cene toho káblu to nemá zmysel riešiť.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
Laci DII
Příspěvky: 245
Registrován: 04 pro 2011 18:40
tel.: 0903155696
auto: DII TD5 02
Bydliště: okr. Levice

Re: Nepravidelný chod motora

#16 Příspěvek od Laci DII » 28 pro 2012 22:01

luque píše:Ahoj.
Mám problém s mojím LR DII Td5. Vymenil som žhaviče z dôvodu zlého štartovania v chladnom počasí. Ale objavila sa mi zvláštna závada, možno vôbec nesúvisí s výmenou žhavičov. Niekedy mi ide motor na 3 válce niekedy na 4 válce, piaty sa prídáva pri 2000 otáčkach úplne v pohode. Nerobí to vždy, niekedy pri studenom motore a niekedy zasa pri zohriatom. Chystám sa na diagnostiku, len či to pomôže. Má niekto takú skúsenosť, ak áno tak čo pomohlo k odstráneniu? Má niekto v okolí Žiliny doma program na diagnostikovanie v servise je to dosť drahé.

Dík za radu

Luque
ahoj,ako si vyriešil tvoj problém? nenašiel som riešenie...
D2 Td5

Uživatelský avatar
soson
Příspěvky: 154
Registrován: 19 črc 2009 21:51
tel.: +421905917322
auto: DI 200 TDI
Bydliště: žilina

Re: Nepravidelný chod motora

#17 Příspěvek od soson » 29 pro 2012 13:25

luque píše:
Acon píše:Stačí vymeniť zväzok od vstrekovačov po 1. konektor (prechod von z hlavy) a vyčistiť konektory na RJ a na tej prechodke. Potom už prestane tlačiť olej ďalej. Ten zväzok som kúpil v Stupave bez objednávania, majú ho skladom. Stál myslím cca 1800Sk + som kúpil aj new tesnenie pod kryt hlavy. Ten zväzok ale vymeniť určite treba, alebo ho upraviť ako je to tu niekde popísané. No ak to má vydržať ďalších 150 000km, tak nemá zmysel riešiť nejaké kutilské zásahy.
Ahoj.
Dík za radu.
V Stupave to je nejaká značková LR predajňa?
Stary moj, mame tam ludi, najdes to na http://www.landroverparts.eu" onclick="window.open(this.href);return false;, alebo sa zastav po Novom roku, uvidime aka bude cena oproti tomu, co daju Tebe.
DI, 250 TDI, proste improvizacia za jazdy...

Odpovědět