Nepravidelný chod motora
Moderátor: Miky_CZ
Nepravidelný chod motora
Ahoj.
Mám problém s mojím LR DII Td5. Vymenil som žhaviče z dôvodu zlého štartovania v chladnom počasí. Ale objavila sa mi zvláštna závada, možno vôbec nesúvisí s výmenou žhavičov. Niekedy mi ide motor na 3 válce niekedy na 4 válce, piaty sa prídáva pri 2000 otáčkach úplne v pohode. Nerobí to vždy, niekedy pri studenom motore a niekedy zasa pri zohriatom. Chystám sa na diagnostiku, len či to pomôže. Má niekto takú skúsenosť, ak áno tak čo pomohlo k odstráneniu? Má niekto v okolí Žiliny doma program na diagnostikovanie v servise je to dosť drahé.
Dík za radu
Luque
Mám problém s mojím LR DII Td5. Vymenil som žhaviče z dôvodu zlého štartovania v chladnom počasí. Ale objavila sa mi zvláštna závada, možno vôbec nesúvisí s výmenou žhavičov. Niekedy mi ide motor na 3 válce niekedy na 4 válce, piaty sa prídáva pri 2000 otáčkach úplne v pohode. Nerobí to vždy, niekedy pri studenom motore a niekedy zasa pri zohriatom. Chystám sa na diagnostiku, len či to pomôže. Má niekto takú skúsenosť, ak áno tak čo pomohlo k odstráneniu? Má niekto v okolí Žiliny doma program na diagnostikovanie v servise je to dosť drahé.
Dík za radu
Luque
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nepravidelný chod motora
Zkontroluj, jestli ti do řídící jednotky motoru (v motorovém prostoru vedle zvedáku - jde o velký červený konektor) neteče olej kabelový svazkem z hlavy motoru - standardní závada. Když pohledáš na fóru, tak se to už řešilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Nepravidelný chod motora
kvalita fotek mizivá - jen pro inspiraci
konektor olej byl i v jednotce
konektor olej byl i v jednotce
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Nepravidelný chod motora
tiež som svojho času riešil podobný problém. Len pozornosť neodviedli žhaviče, ale výmena oleja v prevodovke.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 3&start=20
Príčina bola v tom káblovom zväzku k vstrekovačom. Výmena na dvore pred barákom cca 30-40min.
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 3&start=20
Príčina bola v tom káblovom zväzku k vstrekovačom. Výmena na dvore pred barákom cca 30-40min.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Nepravidelný chod motora
Ahoj.
Tak som tu zasa s tou istou poruchou. Po prečítaní rôznych vlákien, kde sa mimochodom dosť často a podrobne popisuje táto a podobné závady. Všetky konektory som od oleja vyčistil (vyfúkal kompresorom a vyutieral), potom som išiel do LR servisu na reset porúch. Samozrejme bolo ich hromada lebo som mal odpojený aj akumulátor a RJ. Chvíľu to išlo celkom fajn ale teraz sa to objavilo znova a už na stálo, či studený alebo zohriaty motor. Všetko som vyčistil nanovo, keďže sa nič nezlepšilo išiel som znova na diagnostiku, kde počítač vyhodnotil poruchu vstrekovača tretieho válca. Servisá mi povedal, aby som prišiel niekedy na drúhý týždeň, že skúsi vymeniť medzi sebou vstrekovače, aby tak zistil, či je porucha vo vstrekovači alebo v elektrike. Tieto dôvody mi boli trocha divné, tak doma mi to nedalo a znova som to rozobral vyčistil a všetky kontakty som postriekal Kontoxom (neviem či som urobil dobre?), keď som vytiahol z držiaku ridiacu jednotku, tak sa mi zdá, že olej je aj v jej útrobách. RJ je ale v spoji podlepená nejakým silikónom a nejde otvoriť. Niekde na fóre som sa dočítal, že niekto už mal olej aj v RJ ale nepopisuje tam ako sa RJ otvára, nerád by som niečo do...l. Ak má niekto s otváraním RJ skúsenosti, tak nech mi, prosím, poradí, aby som si nepoškodil RJ. A aký silikón potom budem potrebovať pri zatváraní RJ. Je možné konektory od RJ namočiť (preprať) do nejakého odmasťovacieho roztoku (technický benzín, trichlór atď.).
Za každú radu ĎAKUJEM.
Luque
Tak som tu zasa s tou istou poruchou. Po prečítaní rôznych vlákien, kde sa mimochodom dosť často a podrobne popisuje táto a podobné závady. Všetky konektory som od oleja vyčistil (vyfúkal kompresorom a vyutieral), potom som išiel do LR servisu na reset porúch. Samozrejme bolo ich hromada lebo som mal odpojený aj akumulátor a RJ. Chvíľu to išlo celkom fajn ale teraz sa to objavilo znova a už na stálo, či studený alebo zohriaty motor. Všetko som vyčistil nanovo, keďže sa nič nezlepšilo išiel som znova na diagnostiku, kde počítač vyhodnotil poruchu vstrekovača tretieho válca. Servisá mi povedal, aby som prišiel niekedy na drúhý týždeň, že skúsi vymeniť medzi sebou vstrekovače, aby tak zistil, či je porucha vo vstrekovači alebo v elektrike. Tieto dôvody mi boli trocha divné, tak doma mi to nedalo a znova som to rozobral vyčistil a všetky kontakty som postriekal Kontoxom (neviem či som urobil dobre?), keď som vytiahol z držiaku ridiacu jednotku, tak sa mi zdá, že olej je aj v jej útrobách. RJ je ale v spoji podlepená nejakým silikónom a nejde otvoriť. Niekde na fóre som sa dočítal, že niekto už mal olej aj v RJ ale nepopisuje tam ako sa RJ otvára, nerád by som niečo do...l. Ak má niekto s otváraním RJ skúsenosti, tak nech mi, prosím, poradí, aby som si nepoškodil RJ. A aký silikón potom budem potrebovať pri zatváraní RJ. Je možné konektory od RJ namočiť (preprať) do nejakého odmasťovacieho roztoku (technický benzín, trichlór atď.).
Za každú radu ĎAKUJEM.
Luque
-
- Příspěvky: 15268
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nepravidelný chod motora
RJ se dá otevřít, na nové zalepení budeš potřebovat NEUTRÁLNÍ silikon určenej pro elektroniku (z těch normálních se uvolňuje ocet a to by tu jednotu sežralo). Konektory se dají "vyprat" v nějakém odmašťovači, ale pozor na to - jsou plastové a něktré věci plasty leptají, ale například líh by měl být OK.
Horší je, že dokud nevyměníš kabelový svazek v hlavně motoru, tak se ti to bude opakovat. Já se na to taky chystám, ale až bude teplo.
Horší je, že dokud nevyměníš kabelový svazek v hlavně motoru, tak se ti to bude opakovat. Já se na to taky chystám, ale až bude teplo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Nepravidelný chod motora
Ahoj.
Dík za rady.
Ešte pár dotazov. Kde sa dá kúpiť alebo objednať ten zväzok káblov (od hlavy po RJ)?
Koľko asi stojí ? Aká je doba dodania ? Prečo je ho nutné vymeniť, nestačí dôkladne ošetriť ? Prečo to ideš robiť až bude teplo, je to len z dôvodu pohodlia ? Ja by som to potreboval vymeniť okamžite, lebo LR nemá žiadny ťah a je dosť hlučný chod motora.
Ďakujem za odpovede.
Luque
Dík za rady.
Ešte pár dotazov. Kde sa dá kúpiť alebo objednať ten zväzok káblov (od hlavy po RJ)?
Koľko asi stojí ? Aká je doba dodania ? Prečo je ho nutné vymeniť, nestačí dôkladne ošetriť ? Prečo to ideš robiť až bude teplo, je to len z dôvodu pohodlia ? Ja by som to potreboval vymeniť okamžite, lebo LR nemá žiadny ťah a je dosť hlučný chod motora.
Ďakujem za odpovede.
Luque
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepravidelný chod motora
luque píše:Ahoj.
Dík za rady.
Ešte pár dotazov. Kde sa dá kúpiť alebo objednať ten zväzok káblov (od hlavy po RJ)?
Koľko asi stojí ? Aká je doba dodania ? Prečo je ho nutné vymeniť, nestačí dôkladne ošetriť ? Prečo to ideš robiť až bude teplo, je to len z dôvodu pohodlia ? Ja by som to potreboval vymeniť okamžite, lebo LR nemá žiadny ťah a je dosť hlučný chod motora.
Ďakujem za odpovede.
Luque
Svazek od řídící jednotky ke vstřikům nekoupíš jenom celý komplet rozvod pro disco cena něco kolem 10000kč. Někde jsem to tu už psal stačí přerušit vzlínání oleje vnitřkem vodiče "měděným lankem" pocínováním a je vystaráno. Řešil jsem to před třemi roky a od té doby mám pokoj. MIlošII
- Přílohy
-
- Vadné žíly vstřik.jpg (125.19 KiB) Zobrazeno 12476 x
-
- Nadstavené žíly vstřik.jpg (57.14 KiB) Zobrazeno 12475 x
-
- Patice ŘJ.jpg (168.21 KiB) Zobrazeno 12474 x
Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Nepravidelný chod motora
Viem niekde som točítal. Nechápem ale ako si do vodiča dostal ešte medené lanko a čo si pocínoval. Na tvojom snímku to nie je poznať.Miloš II píše:luque píše:Ahoj.
Dík za rady.
Ešte pár dotazov. Kde sa dá kúpiť alebo objednať ten zväzok káblov (od hlavy po RJ)?
Koľko asi stojí ? Aká je doba dodania ? Prečo je ho nutné vymeniť, nestačí dôkladne ošetriť ? Prečo to ideš robiť až bude teplo, je to len z dôvodu pohodlia ? Ja by som to potreboval vymeniť okamžite, lebo LR nemá žiadny ťah a je dosť hlučný chod motora.
Ďakujem za odpovede.
Luque
Svazek od řídící jednotky ke vstřikům nekoupíš jenom celý komplet rozvod pro disco cena něco kolem 10000kč. Někde jsem to tu už psal stačí přerušit vzlínání oleje vnitřkem vodiče "měděným lankem" pocínováním a je vystaráno. Řešil jsem to před třemi roky a od té doby mám pokoj. MIlošII
Dík
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepravidelný chod motora
Je třeba rozplést svazek co jde na vstřiky přestřihnout jednotlivá lanka, navléknout tepelně smršťovací izolaci dobře pocínovat a spojit pájkou. Přestřižení neprovádět v jednom místě ale stupňovitě, aby "celkový spoj" se vlezl do izolační trubky. Když jsem tohle řešil tak jsem si už řídící jednotku i s kabelovým svazkem přetáhnul do kabiny. (před Islandem
) MMilošII

Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
Re: Nepravidelný chod motora
Dík moc.Miloš II píše:Je třeba rozplést svazek co jde na vstřiky přestřihnout jednotlivá lanka, navléknout tepelně smršťovací izolaci dobře pocínovat a spojit pájkou. Přestřižení neprovádět v jednom místě ale stupňovitě, aby "celkový spoj" se vlezl do izolační trubky. Když jsem tohle řešil tak jsem si už řídící jednotku i s kabelovým svazkem přetáhnul do kabiny. (před Islandem) MMilošII
Luque
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Nepravidelný chod motora
Stačí vymeniť zväzok od vstrekovačov po 1. konektor (prechod von z hlavy) a vyčistiť konektory na RJ a na tej prechodke. Potom už prestane tlačiť olej ďalej. Ten zväzok som kúpil v Stupave bez objednávania, majú ho skladom. Stál myslím cca 1800Sk + som kúpil aj new tesnenie pod kryt hlavy. Ten zväzok ale vymeniť určite treba, alebo ho upraviť ako je to tu niekde popísané. No ak to má vydržať ďalších 150 000km, tak nemá zmysel riešiť nejaké kutilské zásahy.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
Re: Nepravidelný chod motora
Ahoj.Acon píše:Stačí vymeniť zväzok od vstrekovačov po 1. konektor (prechod von z hlavy) a vyčistiť konektory na RJ a na tej prechodke. Potom už prestane tlačiť olej ďalej. Ten zväzok som kúpil v Stupave bez objednávania, majú ho skladom. Stál myslím cca 1800Sk + som kúpil aj new tesnenie pod kryt hlavy. Ten zväzok ale vymeniť určite treba, alebo ho upraviť ako je to tu niekde popísané. No ak to má vydržať ďalších 150 000km, tak nemá zmysel riešiť nejaké kutilské zásahy.
Dík za radu.
V Stupave to je nejaká značková LR predajňa?
- Miloš II
- Příspěvky: 1945
- Registrován: 01 lis 2006 09:24
- tel.: سوني اريكسون
- auto: لاند روفر ديسكفري 2
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nepravidelný chod motora
Vyměnit svazek jenom na vstřiky určitě nestači
Jako součást opravy ano. Miloš

Kgalagadi Transfrontier Park,Central Kalahari Game Reserve,Hurungwe Safari Area,Charara Safari Area,Mana Pools National Park,Chizarira National Park,Namib-Naukluft National Park,Lower Zambezi National Park
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: Nepravidelný chod motora
prečo? Od výmeny som po čase zasa vyčistil konektor na RJ a odvtedy je to čisté bez oleja. Pri výmene toho zväzku som do konektora na RJ dal savý papier (viac vrstiev) aby to ten zbytkový olej vysalo. Pri čistení som to vybral. Nejazdím na tom veľa, ale od posledného čistenia som spravil cca 3000km.Miloš II píše:Vyměnit svazek jenom na vstřiky určitě nestačiJako součást opravy ano. Miloš
http://www.land-rover-parts.sk/ max ochota a aj keď nie najnižšie, určite priaznivé ceny. Hlavne majú skladom veci, ktoré v značkovom servise objednávajú a nemajú hambu vypýtať si ešte zálohu. Ak Ti ide o cenu, je dobré obrátiť sa niekoho tu na fóre. Ale pri cene toho káblu to nemá zmysel riešiť.luque píše:Acon píše:...
V Stupave to je nejaká značková LR predajňa?
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Laci DII
- Příspěvky: 245
- Registrován: 04 pro 2011 18:40
- tel.: 0903155696
- auto: DII TD5 02
- Bydliště: okr. Levice
Re: Nepravidelný chod motora
ahoj,ako si vyriešil tvoj problém? nenašiel som riešenie...luque píše:Ahoj.
Mám problém s mojím LR DII Td5. Vymenil som žhaviče z dôvodu zlého štartovania v chladnom počasí. Ale objavila sa mi zvláštna závada, možno vôbec nesúvisí s výmenou žhavičov. Niekedy mi ide motor na 3 válce niekedy na 4 válce, piaty sa prídáva pri 2000 otáčkach úplne v pohode. Nerobí to vždy, niekedy pri studenom motore a niekedy zasa pri zohriatom. Chystám sa na diagnostiku, len či to pomôže. Má niekto takú skúsenosť, ak áno tak čo pomohlo k odstráneniu? Má niekto v okolí Žiliny doma program na diagnostikovanie v servise je to dosť drahé.
Dík za radu
Luque
D2 Td5
- soson
- Příspěvky: 154
- Registrován: 19 črc 2009 21:51
- tel.: +421905917322
- auto: DI 200 TDI
- Bydliště: žilina
Re: Nepravidelný chod motora
Stary moj, mame tam ludi, najdes to na http://www.landroverparts.eu" onclick="window.open(this.href);return false;, alebo sa zastav po Novom roku, uvidime aka bude cena oproti tomu, co daju Tebe.luque píše:Ahoj.Acon píše:Stačí vymeniť zväzok od vstrekovačov po 1. konektor (prechod von z hlavy) a vyčistiť konektory na RJ a na tej prechodke. Potom už prestane tlačiť olej ďalej. Ten zväzok som kúpil v Stupave bez objednávania, majú ho skladom. Stál myslím cca 1800Sk + som kúpil aj new tesnenie pod kryt hlavy. Ten zväzok ale vymeniť určite treba, alebo ho upraviť ako je to tu niekde popísané. No ak to má vydržať ďalších 150 000km, tak nemá zmysel riešiť nejaké kutilské zásahy.
Dík za radu.
V Stupave to je nejaká značková LR predajňa?
DI, 250 TDI, proste improvizacia za jazdy...