Td5 a zimní start

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5123
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Td5 a zimní start

#21 Příspěvek od DanoDEF » 02 úno 2012 09:58

Kubrtos píše:Jojo, Verva je asi to nejlepší u nás.
... ved mala aj velku reklamu na Dakare. :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 755
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: Td5 a zimní start

#22 Příspěvek od peppino » 02 úno 2012 19:40

masar píše:Pro jistotu bys mohl teď v zimě přidat aditivum, třeba VIF :yes
Dávám aditiva i v létě.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

Uživatelský avatar
SJ410
Příspěvky: 642
Registrován: 12 lis 2010 07:13
Bydliště: Plzeň-sever

Re: Td5 a zimní start

#23 Příspěvek od SJ410 » 02 úno 2012 22:12

peppino píše:
masar píše:Pro jistotu bys mohl teď v zimě přidat aditivum, třeba VIF :yes
Dávám aditiva i v létě.

JJ zimní x letní.
Už radši na nic...

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#24 Příspěvek od Hunter » 02 úno 2012 23:35

No me tedy Verva moc nepresvedcila, ale ono u nas v nasem Kocourkove dost zalezi, kde taknujes a ne na tom jak se to jemenuje. Jinak ted beru tu novou naftu u OMV a musim rici, ze zatim super, TD4ka jezdi jako drak - lip nez na Vervu.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
pablo.gs
Příspěvky: 627
Registrován: 12 dub 2009 11:13
auto: ex DII TD5
Bydliště: Neupaka

Re: Td5 a zimní start

#25 Příspěvek od pablo.gs » 03 úno 2012 08:20

Kde jsi tu Vervu tankoval? Ať si dám majzla...
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.

Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#26 Příspěvek od Hunter » 03 úno 2012 09:47

V Robousich u Jicina, ale muze to byt pouze muj subjektivni pocit. To OMV v Jicine jsem take drive zavrhoval, protoze jsem nemel dobre reference, ale chtel jsem zkusit tu jejich novou naftu, a jak jsem psal, zatim spokojenost. Stjene porad nechapu, proc si spolecnosti, ktere nekomu pumpu pod svou znackou daji do pece, nedokazou ohlidat kvalitu. A to mame tu naftu prakticky nedjrazsi v celem okolnim svete :evil:
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
papavel.k
Příspěvky: 739
Registrován: 25 říj 2008 18:40
Bydliště: České Budějovice

Re: Td5 a zimní start

#27 Příspěvek od papavel.k » 03 úno 2012 09:51

pablo.gs píše:Nechci dělat reklamu, ale od doby, co v mrazech leju Vervu + trochu aditiva, není problém. :yes V létě je to jedno.
..ano toto je řešení problému...
...nafta v našich končinách je prapodivný úkaz :Ale fuuj: až na pár vyjímek...
...k řepce - např. v Rakousku jí je v palivu větší procento než u nás - ale zároveň do paliva přidávají aditiva (nevím jestli při zpracování, nebo na pumpách), aby se neblahé účinky výrazně omezily...u nás je nová doba a protože přidávání čehokoli kamkoli je dle rozumu samozvaných ekonomů a nefunkčního výkonného aparátu nákladnější - zákazník potřebuje, moc možností nemá - zaplatí - případné problémy si zaplatí taky, odvolání nemá - a všichni jsou spokojení jak se jim čuníci sypou :cash a klepou si po ramenou jak ušetřili... pokud se ti to nelíbí tak nekupuj ... a v tomto případě nejezdi, nebo tankuj za hranicema, kde platí jiné normy a zákony :bandit - to je dost nereálné :(
...mé zkušenosti jak na DIII tak DII vždy ukázali na naftu
u DIII stačilo brát Vervu a rozdíl se ukázal prakticky ihned (starty, jízda..)
u DII loni jsem bral Vervu též problémy nebyly - přes léto jsem bral naftu od jedný malý tady - kolem nuly už start nebyl tak jak bych si představoval, hlučný motor,... - přidal jsem aditivum od Eliotta při jízdě do Ústí (250km) jsem ji pořádně protáh, teď dlouhodobě přidávám Millers, ale dvojitou dávku (jak jsem zjistil po přidání jedné) a bez problémů :mrk s tou samou naftou...
...co se osvědčí budu používat i nadále :)

:roll: ještě v nějakých minulých hlavních zprávách čt1 otevřeně doporučovali pod -15 aby si každý přidával aditivum sám, arktickou naftu má prý jenom benzina a jenom některá a je dražší - takže o čem to svědčí :bandit :Ale fuuj:
DII Td5 99...ve výstavbě za provozu zdánlivě připomínající technologické přestávky

Uživatelský avatar
pablo.gs
Příspěvky: 627
Registrován: 12 dub 2009 11:13
auto: ex DII TD5
Bydliště: Neupaka

Re: Td5 a zimní start

#28 Příspěvek od pablo.gs » 03 úno 2012 10:19

Hunter píše:V Robousich u Jicina, ale muze to byt pouze muj subjektivni pocit. To OMV v Jicine jsem take drive zavrhoval,
V Robousích beru opravdu jen vyjímečně, zatím dobrý zkušenosti mám s Benzinou na obchvatu Hořic (i cenově). OMV v Jičíně mi loni zamrzlo při -15' :nerd - JC je už holt nízko. N.Paka už je ve vyšší kategorii a když chceš jistotu, tak Vrchlabí nebo cokoli v kopcích.
Dle vyjádření asociace benzínek (a pumpaři mi to potvrdili) se do hor preventivně distribuuje nafta s lepší filtrovatelností (někam právě dokonce i arktická -33'C), přičemž pokud mrazy zesilují i do nížin, okruh okolo hor se zvětšuje. Takže nabrat si plnou v Kolíně a jet na dovolenou do Špindlu není dobrej nápad.
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.

sumi
Příspěvky: 66
Registrován: 23 pro 2010 22:43
auto: DII TD5
Bydliště: severovýchodní záPražák

Re: Td5 a zimní start

#29 Příspěvek od sumi » 03 úno 2012 11:30

Tak moje zkušenost. Včera ráno si DII TD5 (140t km) jen škytla a konec. Problém byl v prázné nádrži (rozsvícené hladové oko, posléze doplněno 83l) a zamrzlém naftovém čerpadlu. Chudák přímo úpělo. Bordel, parafin nebo voda? Každopádně pomohla procházka k pumpě a 5l ohřáté nafty (doplněno o VIF). Po cca 15 vt. startování chytil. Natankován Shell + zimní VIF. Dnes ráno chytil na první otočení. Oba dny mi ráno ukazovalo cca -16 (čidlo teploměru mám na střeše baráku :-) Tudíž se také přikláním k hlavnímu problému zvaném nafta.

edgarius
Příspěvky: 166
Registrován: 23 lis 2011 13:53
tel.: +421905515434
auto: D2 Td5
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#30 Příspěvek od edgarius » 03 úno 2012 11:30

u mna zatial bez problemov (klop, klop) - tankujem v AT (JET hainburg), do -13 startuje v pohode na prvy tuk...vcera som pre istotu pridal zimny ViF, dnes rano -15 to bolo snad este lepsie (vsetky valce naraz) - navyse sa mi zdalo, ze auto ide lepsie a tichsie
raz som skusil natankovat do prazdnej nadrze 15 litrov Slovnaft EVO diesel, po chvili sa mi rozsvietila 'voda vo filtri' (filter bol cerstvo meneny), zhasla, az ked som to zriedil rakuskou naftou
-= Edgarius =-

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: Td5 a zimní start

#31 Příspěvek od Lochy » 03 úno 2012 11:33

Verva jako vždy, plná nádrž na D11 u Hradce směr Praha. dojel jsem dom a ráno ani prd a to bylo mínus 11. Aditivum jsem měl v kufru a říkal jsem si je to přeci zimní Verva, do které se nedává bio, aby vydržela. V servisu vytáhli vzorek, nechali přes noc venku a byla jak mlíko. Takže závěr jediný, nevěřím nikomu a do každý nádrže dva panáky Vifu. Tu mizernou Vervu jem jím trochu předávkoval a zatím je klid i při mínus 25
P.S. Kluci slovenský jezdí rádi do rusi a na ukrajinu, protože tam je nafta ještě nafta. koneckonců ten vlak z běloruska co zabavili v pardubicích byl plnej kvalitní nafty

edgarius
Příspěvky: 166
Registrován: 23 lis 2011 13:53
tel.: +421905515434
auto: D2 Td5
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#32 Příspěvek od edgarius » 03 úno 2012 11:35

btw. kde skladujete ten vif? ja ho mam v kufri, ale na krabicke pise, ze skladovat do +5C
a stacia 2 panaky na plnu nadrz? ja som tam vcera nalial asi 6 :-)
-= Edgarius =-

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: Td5 a zimní start

#33 Příspěvek od Lochy » 03 úno 2012 11:37

mám ho v kufru, kde jinde? maximálně zahřaju rukama a protřepu. předávkování nevadí

Uživatelský avatar
pablo.gs
Příspěvky: 627
Registrován: 12 dub 2009 11:13
auto: ex DII TD5
Bydliště: Neupaka

Re: Td5 a zimní start

#34 Příspěvek od pablo.gs » 03 úno 2012 11:37

Lochy píše:P.S. Kluci slovenský jezdí rádi do rusi a na ukrajinu, protože tam je nafta ještě nafta.
Máš recht, s Ukrajinskou nebo Rumunskou naftou (od Rompetrolu) jsem ještě nikdy neměl problém. A spotřeba nižší.

Tady je něco na čtení: http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf
To, že jsi paranoidní, ještě neznamená, že Tě nesledují.

sumi
Příspěvky: 66
Registrován: 23 pro 2010 22:43
auto: DII TD5
Bydliště: severovýchodní záPražák

Re: Td5 a zimní start

#35 Příspěvek od sumi » 03 úno 2012 11:43


Uživatelský avatar
Hunter
Příspěvky: 1497
Registrován: 22 bře 2007 01:04
auto: Free I Td4 AT
Bydliště: Jičínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#36 Příspěvek od Hunter » 03 úno 2012 11:46

Ja si koupil velky baleni VIFu, vyjde mnohem lepe, mam ho v garazi a vzdy pred tankovanim pripravim koktejl do flasky po Castrol TDA. Ono by se to nemelo vozit v aute, protoze i ten VIF, pokud je samotny, muze ve velkem mrazu zatuhnout.
Free Td4 2004 HSE automat

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Td5 a zimní start

#37 Příspěvek od visby » 03 úno 2012 12:13

Lochy píše:P.S. Kluci slovenský jezdí rádi do rusi a na ukrajinu, protože tam je nafta ještě nafta. koneckonců ten vlak z běloruska co zabavili v pardubicích byl plnej kvalitní nafty
v rusku som mal pocit, ze auto najazdi na nadrz trochu viac;-) aj u nas tankujem na lukoil...

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42

Re: Td5 a zimní start

#38 Příspěvek od Stavros » 03 úno 2012 12:38

edgarius píše:btw. kde skladujete ten vif? ja ho mam v kufri, ale na krabicke pise, ze skladovat do +5C
a stacia 2 panaky na plnu nadrz? ja som tam vcera nalial asi 6 :-)

Podle me i 6 je malo, ja si myslim aspon jednou tolik, jinak se tvori parafin v nafte.

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 386
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: Td5 a zimní start

#39 Příspěvek od Lochy » 03 úno 2012 12:42

myslím, že doporučené ředění je 1ml na litr nafty, to víčko má 20 ml, takže na 80 litrů by měly stačit 4, ale jak říkám předávkování nevadí. Kamarád jezdil na dráze s aviatikem, ta brala jen letní naftu, protože mašiny mají předehřev, on to fasoval, ředil podle doporučení a stačilo to, udělal z letní zimní... když to zatuhne ve filtru, stačilo nalít panáčka do něj, počkat a taky byl klid.. ale každý si musí udělat vlastní zkušenost... upřímně, leju aditiva i do benzínu (auto, motorka, fréza), abych eliminoval biosrágoru a vodu v něm

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2765
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Td5 a zimní start

#40 Příspěvek od masar » 03 úno 2012 12:44

Dáváme 10ml na 10l nafty a táta to vozí v autě, nemáme vytápěnou ani izolovanou garáž, vlastně je to spíš stodola :chuckle
Naposledy upravil(a) masar dne 03 úno 2012 19:22, celkem upraveno 1 x.
Land Rover Discovery 2 Td5

Odpovědět