Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
2,4 TD VM motor v mém RRC 2 door.
Najel jsem už 600km, jednu nádrž, nechce startovat, začal foukat u 4tého vstřiku nahoře, sákne olej u šroubu hlavy a čerpadlo je na straně k chladiči poblitý naftou.
Objednal jsem nové žhavičky, ale zdá se, že problém bude jinde. Turbo asi turbuje, jede to i 140, ale nejlíp bez plynu z kopce. To je i docela tichý.
Nápady? Zkušenosti? Rady?
Najel jsem už 600km, jednu nádrž, nechce startovat, začal foukat u 4tého vstřiku nahoře, sákne olej u šroubu hlavy a čerpadlo je na straně k chladiči poblitý naftou.
Objednal jsem nové žhavičky, ale zdá se, že problém bude jinde. Turbo asi turbuje, jede to i 140, ale nejlíp bez plynu z kopce. To je i docela tichý.
Nápady? Zkušenosti? Rady?
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- Mirko
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Rada?
Než do tohoto motoru dáš jedinou korunu kup si jinou hnací jednotku. Opravdu to nemá cenu řešit.
Než do tohoto motoru dáš jedinou korunu kup si jinou hnací jednotku. Opravdu to nemá cenu řešit.
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Dej do něj V8 a máš klid 

101FC GS
S II 109
110 HAE
tel. 721763960
S II 109
110 HAE
tel. 721763960
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Mirko píše:Rada?
Než do tohoto motoru dáš jedinou korunu kup si jinou hnací jednotku. Opravdu to nemá cenu řešit.
Lépe se to nedá vyjádřit

Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
tlak oleje, delka tycek zmerit- nevim jestli mas hydra nebo ne. jinak delka musi byt 204mm min. oddelat viko a podivat se jestli tesni koule tycek ve vahadlech. A jinak VM se da celkem levne pretesnit a vetsinou je to nutnost. na kompres to netrpi. a chyta v zime vetsinou velmi dobre. vyhod vstriky a prokontroluj jestli maji spicku. pak jedine predvstrik. nastavis to od ucha a od oka za 15min. nebo profi pres uchylkomer. jde to tam velmi dobre. Ahoj
- Mattyfu
- Příspěvky: 337
- Registrován: 30 lis 2009 20:19
- auto: Discovery III TDV6
- Bydliště: Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
sundej víka ventilů a zkonroluj, jestli se nevytáhly štěfty z hlavy co drží koníky ventilů, u VM-jsem to řešil závitovejma vložkama a novejma šteftama.Docela časté. Jinak pak těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava.
Chápu že ten motor jede, ale po těch trampotách, pryč s ním a nikdy více.
Chápu že ten motor jede, ale po těch trampotách, pryč s ním a nikdy více.
Je: Discovery III TDV6
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
Bylo:Range Rover L322 4,4 M62,Range Rover Classic TD5, Discovery II TD5, Range Rover Classic Princ Čárls, Range Rover Classic VM (VelkýMor)
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
závada? buď motor nasál a nebo nějaký mechanik od forda zapomněl něco kovového ve čtvrté hlavě. To mlácení od začátku byl průvodní jev, který ukončil život VMka rozbitím sedel a ohnutím ventilů. Škůdce jsem nenašel a na hlavě nic nechybělo.
Jinak olej vzhledem a asi i viskozitou připomínal asfalt. Na vzduchovém filtru byla až 2cm vrstva "něčeho"
Jinak olej vzhledem a asi i viskozitou připomínal asfalt. Na vzduchovém filtru byla až 2cm vrstva "něčeho"
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- eliott
- Příspěvky: 11533
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Není praskla ventilovat pruzina? To byvala častá závada.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 3310
- Registrován: 09 úno 2007 17:16
- tel.: 608 969 607
- auto: Defender 110
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Ty jo, když jsem ho prodával tak auto jelo nádherně, spotřeba byla do 9 l a krom tekoucího oleje z vany bylo vše v pohodě.merlin píše:závada? buď motor nasál a nebo nějaký mechanik od forda zapomněl něco kovového ve čtvrté hlavě. To mlácení od začátku byl průvodní jev, který ukončil život VMka rozbitím sedel a ohnutím ventilů. Škůdce jsem nenašel a na hlavě nic nechybělo.
Jinak olej vzhledem a asi i viskozitou připomínal asfalt. Na vzduchovém filtru byla až 2cm vrstva "něčeho"
Liboval jsem si jak jde krásně za plynem.
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Po rozdělání i třetí hlavy jsem zjistil, že žhavička je kus ulomená, hlava je v pořádku. Na foto je 4tá hlava s 3tí žhavičkou. Jenom mi to není jasné, nejspíš to není příčina
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Dva dny klid, dnes při žhavení shořel kabel k tlačítku. Už jsem chtěl tahat hasičák. Něco je špatně a jde to do zkratu. Je možné, že některá z nových žhaviček je proražená a zkratuje?
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
muze byt vadna zhavicka a nebo jestli tam mas medeny pasek mezi zhavicema tak nekde kontaktuje o hlavu.
- jarorr
- Příspěvky: 484
- Registrován: 26 črc 2007 20:12
- tel.: +421 905 830 569
- auto: Def,P38,Lightweight,
- Bydliště: 48° 42' 50.2" Sever, 21° 15' 29.1" Východ
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Keby si mal poblémy s motorom mám z roku 1996 z osobného Rovra 800 a tam je už celá hlava v jednom kuse ,motor je plne funkčný ešte je v aute a je to pojazdné.Ked na tom skončí STK a EK tak to hodím dole z EVC čiže zatial sa to dá doviest kde sa dá a jazdí to zatial na 8,5L +/- 0,5Lmerlin píše:Po rozdělání i třetí hlavy jsem zjistil, že žhavička je kus ulomená, hlava je v pořádku. Na foto je 4tá hlava s 3tí žhavičkou. Jenom mi to není jasné, nejspíš to není příčina
- Kokesek
- Příspěvky: 4467
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
jarorr píše:Keby si mal poblémy s motorom mám z roku 1996 z osobného Rovra 800 a tam je už celá hlava v jednom kuse ,motor je plne funkčný ešte je v aute a je to pojazdné.Ked na tom skončí STK a EK tak to hodím dole z EVC čiže zatial sa to dá doviest kde sa dá a jazdí to zatial na 8,5L +/- 0,5Lmerlin píše:Po rozdělání i třetí hlavy jsem zjistil, že žhavička je kus ulomená, hlava je v pořádku. Na foto je 4tá hlava s 3tí žhavičkou. Jenom mi to není jasné, nejspíš to není příčina
v 800 nemuzes mit hlavu v celku na dieslovem VM....to se nikdy nedelalo az cdr VM 2,5 DOHC
-
- Příspěvky: 15262
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Shořel kabel k tlačítku? A ono to tlačítko přímo spíná žhavení? Nebo spíná nějaké výkonové relé? Spíš než chybu ve žhaviči jako takovém, bych hledal chybu někde v drátech. Žhaviče spínané tlačítkem jsem naposledy viděl na věci (auto to nebylo) kontruované těsně po válce. Bylo to vylepšení - předchoví verze měl žhaviče s doutnákem.
Chce to schéma elektriky.

Chce to schéma elektriky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- jarorr
- Příspěvky: 484
- Registrován: 26 črc 2007 20:12
- tel.: +421 905 830 569
- auto: Def,P38,Lightweight,
- Bydliště: 48° 42' 50.2" Sever, 21° 15' 29.1" Východ
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
jarorr píše:Keby si mal poblémy s motorom mám z roku 1996 z osobného Rovra 800 a tam je už celá hlava v jednom kuse ,motor je plne funkčný ešte je v aute a je to pojazdné.Ked na tom skončí STK a EK tak to hodím dole z EVC čiže zatial sa to dá doviest kde sa dá a jazdí to zatial na 8,5L +/- 0,5Lmerlin píše:Po rozdělání i třetí hlavy jsem zjistil, že žhavička je kus ulomená, hlava je v pořádku. Na foto je 4tá hlava s 3tí žhavičkou. Jenom mi to není jasné, nejspíš to není příčina
no ta si ma dostal pozrem zajtra
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Tak zapojeni bylo - +kabel z baterky pod palubovkou rovnou do tlačítka a z něho rovnou na zhavicky
Edit: shořel ten kabel od baterky k tlačítku
Edit: shořel ten kabel od baterky k tlačítku
Naposledy upravil(a) merlin dne 08 led 2013 21:31, celkem upraveno 2 x.
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
-
- Příspěvky: 15262
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Tak to bude velké tlačítko. Odpoj žhaviče a zkus spustit žhavení bez nich. Když to bude znovu hořet, je to v drátech.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Zkrat propojovacího měděného pásku žhaviček na kostru trubky z čerpadla do vstřikovače
Opraveno
Opraveno
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin