cooper píše:teď už mám napětí i odpor v pinech 16,5,4
Neber si to zle, ale z tvého popisu stavu usuzuji, že elektrika není právě tvůj šálek anglického čaje
Tak abysme to nějak rozštípli: Na pinu 16 musí být napětí 12V a to nejen vůči pinu 4 nebo 5, ale i vůči jakémukoliv místu kostry nebo mínus pólu akumulátoru. Na pinech 4 a 5 naopak musí být nulové napětí vůči jakémukoliv místu kostry (mínus pólu akumulátoru). Nějaká destinka voltu tam samozřejmě naměřit jde (úbytky vlivem přechodových odporů, špatná izolace, a bla bla..), ale nemůže tam být napětí v řádu voltů.
Jestli si proměřoval vedení mezi pinem 16 až k plus pólu akumulátoru musí tam být odpor max. pár desetin ohmů. To samé se týká pinů 4 a 5 vůči kostře či lépe mínus pólu akumulátoru. Jestli tohle všechno sedí, tak bude asi potřeba začít hledat závadu jinde. Tu diagnostiku jsi zkoušel na tom tvém druhém Rangee? Jestli jo, tak se dá předpokládat, že kabel potažmo diagnostika jsou OK. Jestli to, ale bylo na jiném autě, co třeba využívá ke komunikaci jiné piny, tak bych prověřil např. konektor od diagnostiky jestli není něco upadlého (pokud se teda dá rozebrat). Pokud i diagnostika je v pořádku, tak asi budeš muset proměřit např. piny 7 a 15 směrem k některé ŘJ. Je divný, že se nehlásí žádná ŘJ. Jestli nemáš někde porozpojený konektor na svazku od obd zásuvky, např. C202 (viz foto v pdf) do kterého se toho většina zbýhá.