
Elektrika v Defu
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrika v Defu
Dej to radši autoelektrikářovi
.

Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Elektrika v Defu
Nedbal jsem dobrých rad a začal se v rom vrtat. Vyměnil jsem relé na alternátoru a onen plonkový kondenzátor jsem připojil na výstup W. Vše běží a hlavně alternátor dává 14,5 V, což je mnohem lepší než těch 18V. Nicméně, púroblém s odběrem prou přetrvává... Při rozvícených světlech a puštěném ventilátoru pravá strana svítí výrazně méně než levá, na levé straně prosvěcuje boční malý blinkr.... když vypnu ventilátor topení, nebo rozpojím tento konektor, přestane jít verntilátor topení, což je dobře, ale zlepší se i svícení pravé strany a přestane ten blinkr na levé straně...když dám blinkr doleva, nic se neděje, když dám blinkr doprava, střídavě pohasíná pravá hlavní lampa... podezřívám přepínač blinků, případně hlavní vypínač světel... jsou to správní podezřelí?
A ještě dotaz, ten konektor je uvnitř zjevně zoxidovaný, je lepší dát nový konektor, nebo je šance ho nějak vyčistit, nebo by stačila čokoláda?
A ještě dotaz, ten konektor je uvnitř zjevně zoxidovaný, je lepší dát nový konektor, nebo je šance ho nějak vyčistit, nebo by stačila čokoláda?
- Tazik1992
- Příspěvky: 1423
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Elektrika v Defu
Já myslim, že v podezření je hlavně špatné kostření nebo vyhnilý spoj(kabeláž).
Jestli myslíš náhradu toho konektoru čokoládou zabalenou v izolačce tak to je lepší tohle. Pokud se Ti ten konektor teda nepodaří zachránit.
http://www.ges.cz/cz/srs-1-5-m03-GES06614945.html
Tímhle konektorem sem loni nahradil u firemního Nissana Terrano orig. uhnilý konektor u zadních světlometů v nárazníku. Tam je pro "nedostatek zájmu" při mytí furt bahna dostatek a zatim drží.
Jestli myslíš náhradu toho konektoru čokoládou zabalenou v izolačce tak to je lepší tohle. Pokud se Ti ten konektor teda nepodaří zachránit.
http://www.ges.cz/cz/srs-1-5-m03-GES06614945.html
Tímhle konektorem sem loni nahradil u firemního Nissana Terrano orig. uhnilý konektor u zadních světlometů v nárazníku. Tam je pro "nedostatek zájmu" při mytí furt bahna dostatek a zatim drží.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- lumberjack
- Příspěvky: 665
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
Re: Elektrika v Defu
Tak už mě opět po roce potkalo, že mi nesvítí potkávací světla. Loni to bylo také nějak touhle dobou a začínám si to spojovat s teplotou pod 5 stupňů nebo nevim. Pojistky jsou v pohodě. Malá obrysová světla svítí, dálková světla svítí, světelná houkačka svítí. Loni jsem to "opravil" tím, že jak jsem hledal cesty od spínače tak jsem asi pohnul s kabelovým svazkem a světla fungovala. Mohl by někdo poradit, co s tím. Jestli jde ten svazek opravit? Ale především který by to měl být? Jestli jde koupit jiný nebo je závada úplně jinde? Neni to nic příjemného když najednou nevidíte ve tmě a pálit dálkový protijedoucím vozidlům, vím přesně, co si o mě lidi myslí...
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektrika v Defu
Vloni na podzim to samé - auto nachystané na odjezd do servisu a najednou nejdou světla - byly to vyhnilé a vypálené spojovací headery (spojovací hřebínky) pod palubkou zhruba v místech nad pojistkama. Řešení - vystříhat a příslušné dráty natvrdo propájet a zaizolovat. Od té doby mám klid.
Důvod - pravděpodobně od zatékání do auta se to načlo a pak už to jde samo, zvlášť u kontaktů, kde tečou pořádné proudy.
Jinak u světel se chystám na doplnění relátek a pořádných drátů, tak nějak se mi 2V úbytek na drátech úplně nelíbí. Ale to je věc, co je v pořadí.
Důvod - pravděpodobně od zatékání do auta se to načlo a pak už to jde samo, zvlášť u kontaktů, kde tečou pořádné proudy.
Jinak u světel se chystám na doplnění relátek a pořádných drátů, tak nějak se mi 2V úbytek na drátech úplně nelíbí. Ale to je věc, co je v pořadí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektrika v Defu
Jo, to je přesně ono. Vždy několik drátů se v té kostce spojuje. Několik, ne všechny.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Elektrika v Defu
čo to je prosím Ťa relé alternátoru?Lochy píše:Vyměnil jsem relé na alternátoru...
ja by som povedal, že je problém v ukostrení (ako už bolo viac krát spomenuté)... hlavná lampa aj smerové svetlo majú spoločnú kostru (header joint K-109) je tam prechodový odpor, ktorý pri odbere rastie...Lochy píše:když dám blinkr doleva, nic se neděje, když dám blinkr doprava, střídavě pohasíná pravá hlavní lampa... podezřívám přepínač blinků, případně hlavní vypínač světel... jsou to správní podezřelí?
skúšku správnosti urobíš jednoducho, vezmi si meter lankového kábla, odizoluj na jednej strane 2cm, odpoj päticu z hlavnej žiarovky, do mínusového konektoru daj ten odizolovaný koniec kábla (zisti si ktorý konektor to je, z hlavy to teraz neviem) a nasuň do pätice žiarovku... druhý koniec kábla opri niekede o spoľahlivú kostru na bloku motora... a skúšaj svietiť a blikať, malo by to ísť bezchybne...
Re: Elektrika v Defu
upřesním, vyměnil jsem regulátor napětí RTC5670 - Regulátor napětí alternátoru, pojmenoval jsem to regulační relé...
Ten header joint podezírám taky, pokud nenajdu chybu jinde, ještě potřebuji prolézt kostry u zadních světel, tak s ním provedu to samé jako Tom, ustřihám a sletuji...
Ten header joint podezírám taky, pokud nenajdu chybu jinde, ještě potřebuji prolézt kostry u zadních světel, tak s ním provedu to samé jako Tom, ustřihám a sletuji...
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektrika v Defu
Vršky headerů jsou vycvaknout - je to konektor. U mě tam bylo krásně vidět, jak jsou některé zelené - ohnilé a u některých je plastový obal už černý - natavený. A to byly zrovna ty světla - teče tam docela velkej proud, tak jak to nejdřív ohnilo, tak se zhoršil kontakt, tím se to to začalo ohřívat a ohřevem se kontakt ještě víc zhoršil, a tak furt dokola, až se te konektor natavil a přestalo to kontaktovat úplně.
Měl jsem venku celou palubku, takže k tomu byl dobrej přístup.
Měl jsem venku celou palubku, takže k tomu byl dobrej přístup.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- lumberjack
- Příspěvky: 665
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
Re: Elektrika v Defu
Tak já nakonec nakonec důvod problému stejný, jen místo se lišilo. Shnilý spoj v konektoru - červeno-modrý drát, který vede od levého páčkového přepínače (blinkry,dálkové světla...) Vyřešil jsem stejně. Jen doufám, že to bylo ono a neodstranil jsem jen jinou závadu...MadTom píše:... byly to vyhnilé a vypálené spojovací headery (spojovací hřebínky) pod palubkou zhruba v místech nad pojistkama. Řešení - vystříhat a příslušné dráty natvrdo propájet a zaizolovat ...
Re: Elektrika v Defu
Ahoj, zrovna se peru s jednou věcí, na děfíku mi přestali blikat výstražná světla. Poté dva dny na to mi přestali blikat blinkry, tak jsem vyměnil pojistky ale stále to nejde nevíte čím to může být? jo a ještě když rozsvítím světla tak na palubce mi nesvítí kontrolka ale světla svítí:)
300TDI---The Legend begins
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrika v Defu
Hledej zaoxidované konektory a (upadané)kostry.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Elektrika v Defu
počkaz zoxidované jsou snad všechny :-D sakra normálně žárovky jsou součástí už světel jako jedno tělo, i chudáčky pavoučky jsem musel vyhnat 

300TDI---The Legend begins
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektrika v Defu
Dokud vedou elektriku, tak lehká oxidace nevadí. Horší je, že pokud přestanou pořádně vést, tak se začnou ještě navíc zahřívat, a tím se to celé zhoršuje. Od jisté doby všechny konektory uvnitř stříkám bílou vazelínou ve spreji. Dřív jsem používal různé kontoxy, ale ty z toho konektoru vyschly. A pokud je konektor vodotěsnej, tak jak se do něj voda dostala, a povedlo se jí to vždy, tak už tam díky vodotěsnosti také zůstala.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Elektrika v Defu
Myslíš tu lithiovou? to zní jako dobrý nápadMadTom píše:Dokud vedou elektriku, tak lehká oxidace nevadí. Horší je, že pokud přestanou pořádně vést, tak se začnou ještě navíc zahřívat, a tím se to celé zhoršuje. Od jisté doby všechny konektory uvnitř stříkám bílou vazelínou ve spreji. Dřív jsem používal různé kontoxy, ale ty z toho konektoru vyschly. A pokud je konektor vodotěsnej, tak jak se do něj voda dostala, a povedlo se jí to vždy, tak už tam díky vodotěsnosti také zůstala.

300TDI---The Legend begins
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektrika v Defu
Nevím jestli je lithiová, ale je ve spreji a je určená i na elektrické věci, takže je nevodivá.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Elektrika v Defu
Nevím,jestli je to stejný,ale na pravé straně v motoru jsou v takové plastové punčoše hlavní spoje drátů,je to u rámu a docela mě to potrápilo. Tam bych hledal. Mám teda fisco...
-
- Příspěvky: 15215
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Elektrika v Defu
Stačí se kouknout do RAVE - jsou tam komplet schémata se všema spojema a konektorama a hlavně s fotkama těchto spojů a konektorů a jejich umístěním v autě. A potom už jít po daném drátu a konektory kontrolovat.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektrika v Defu
Dneska nám jedno auto zlobilo a závada se našla snadno- na oxidovaným spoji jsem si spálil prsty
. Takže i termokamera by mohla být zajímavý diagnostický nástroj
.


Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD