#23
Příspěvek
od MadTom » 04 zář 2017 11:31
Tak jsme se včera vrátili z výletu - tentokrát do Rumunska a musím říct, že další měchy budou jedině Contitech. Druhý 3 roku starý Dunlop prasknul na asfaltu po cestě přes Maďarsko. Tentokrát to nebyla exploze, ale v autě začalo něco bouchat a jelo nakřivo. Na měchu byla cca 1cm široká prasklina ve vnější vrstvě gumy. Takže výměna, a druhá výměna a třetí výměna - dva záložní měchy co jsme měl sebou byly také porézní, a to do té míry, že nešly nafoukat. A to byly oba sundané z auta, kde jezdily a držely. Další měch jsem neměl, takže chvilka drbání se za ušima, potom vytáhnout z krabice díly na manuální foukání měchů (hadičky, spojky, ventilky), poskládat krátkou hadičku a měch nafouknout lepícím sprejem na kola. Naštěstí se podařilo jeden použitý Contitech takto zalepit a auto v pohodě dalších 10 dnů jezdilo, nepadalo, nebylo potřeba aby to kompresor moc foukal. Takže lepící sprej je nutnost.
Měchy z auta neodstraním, pouze půjdu do jiné značky, a objednám si rovnou i nějaké záložní.
4 výměny měchů a zalepení se podařilo udělat vedle hřbitova během 2 hodin. A šlo by to i rychleji, kdyby se dalo normálně dostat k matici vzduchu na měchu. Když jsme si mě šroubovat potřetí, tak jsem tam dal rychlospojku mezi dva kousky hadiček, a stačilo to jenom nasadit.
Shrnutí - Dunlop měchy na D2 přetížené na cca 3,2tuny a občas ježděné v terénu (srazy, výlety), jinak stojící u baráku měly životnost 3 roky, a loučili se velmi hlasitě. Když byly jenom porézní, tak nešli ani zalepit. Porézní Contitech zalepit šel.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo