D3 chyba P132B-21

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 422
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D4 5.0 V8
Bydliště: Prachatice

D3 chyba P132B-21

#1 Příspěvek od ladapes » 28 led 2022 08:57

Ahoj, mám na své D3 udělaný větší servis a mimo jiné i nové turbo (Alanko) a převodovku. Před nedávnem jsem řešil chyby převodovky, kde příčinou byl špatně fungující MAP senzor (Hubert pomohl). MAP jsem vyměnil a převodovka funguje.
Ale ještě mne trápí jedna věc a to že když chci po D3 větší výkon tak napíše Engine Fault a zpomalí na max 1500 otáček, tedy padne do nouzáku. Zároveň bylo slyšet dosti foukání od motoru.
Po kontrole chyb jsme zjistili, že mi rupnul ve sváru intercooler. Takže vyměněn, rovnou jsem vyměnil všechny hadice až k turbu za silikonové, utáhl spony, všechny netěsnosti vymezil a vyčistil jsem MAF. Čili cesta až k turbu je ok.
Bohužel stále vyskakuje chyba: "P132B-21 Turbo/supercharger boost control A performance" a projev auta je stejný, asi o trochu lepší nežli před tím, vyvolat nouzák už chvíli trvá. Před tím jsem to vyvolal i na neutrál v garáži.
Celkově to turbo je hlučnější nežli původní, je slyšet víc jak se točí, ale to asi nebude na závadu.
Vypadá to tedy opravdu na regulaci turba? Má smysl to nějak "prostříknout" WDčkem? Nebo mini kamerkou se podívat jak to chodí tam a zpět - otázka jestli tím něco zjistím.. :think
Turbo je nové a nechce se mi znovu zvedat budku :-(
D2, D1 Camel, D2 a teď D3

MadTom
Příspěvky: 15261
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D3 chyba P132B-21

#2 Příspěvek od MadTom » 28 led 2022 09:02

K té hlučnosti turba - nemáš někde "díru" ještě před turbem? Že by si to nasávalo vzduch jinde, než přes váhu vzduchu? To by nejspíš mohlo být slyšet a mohlo by to i motor shazovat do nouzáku, že má sice dost tlaku za turbem, ale málo vzduchu podle váhy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 422
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D4 5.0 V8
Bydliště: Prachatice

Re: D3 chyba P132B-21

#3 Příspěvek od ladapes » 28 led 2022 09:34

MadTom píše: 28 led 2022 09:02 K té hlučnosti turba - nemáš někde "díru" ještě před turbem? Že by si to nasávalo vzduch jinde, než přes váhu vzduchu? To by nejspíš mohlo být slyšet a mohlo by to i motor shazovat do nouzáku, že má sice dost tlaku za turbem, ale málo vzduchu podle váhy.
To jsem si právě myslel a fakt prošel celou cestu až k turbu. Někde jsem našel nějakou drobnost a tu jsem hned vyřešil, dotáhl atp. a hadice, spony a spoje jsou ok. Od šnorchlu až k turbu jsem to prošel. Jedině ještě ta váha? že by měřila blbě?
D2, D1 Camel, D2 a teď D3

MadTom
Příspěvky: 15261
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: D3 chyba P132B-21

#4 Příspěvek od MadTom » 28 led 2022 12:34

Může být, jestli byla předtím špinavá, tak to čištění buďto nemusí být dostatečné, nebo už je tak poškozená, že kecá. A horší je, když dává špatné hodnoty, než když úplně nefunguje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3983
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: D3 chyba P132B-21

#5 Příspěvek od Lukasino » 28 led 2022 18:02

Co ventilová víka? Taky to umí prasknout :wink: ale to píše podle mě jinou chybu

Na regulaci turba je podle mě vidět, jestli se nepletu u 2.7ky, podívej se jak se hýbe po zapnutí/ vypnutí klíče, mělo mělo by to být i slyšet
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 422
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D4 5.0 V8
Bydliště: Prachatice

Re: D3 chyba P132B-21

#6 Příspěvek od ladapes » 28 led 2022 20:08

Tak jsem chtěl ještě ohřát motor a projel to tedy, když jedu citovka a sem tam máčknu na plyn, tak to jede, jakmile jedu
však do kopce a musí víc tlačit tak nouzák. Po dojetí jsem připojil SDD a už tam toho je víc. Ještě vyčistím pořádně váhu a na tu regulaci mrknu mini kamerkou.
Přílohy
20220128_172237.jpg
D2, D1 Camel, D2 a teď D3

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 422
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D4 5.0 V8
Bydliště: Prachatice

Re: D3 chyba P132B-21

#7 Příspěvek od ladapes » 29 led 2022 18:43

Tak jsem provedl inspekci turba malou kamerkou a řekl bych, že vypadlo to táhlo co ovládá lopatky. Samotné rameno chodí sem tam při zapnutí i vypnutí klíčku ale netahá za to táhlo. Netušíte někdo jestli se to dá nasadit přes kolo, tak abych nemusel kvůli tomu sundavat boudu ?
Přílohy
regulace_001.jpg
regulace_001.jpg (28.97 KiB) Zobrazeno 2242 x
D2, D1 Camel, D2 a teď D3

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2518
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: D3 chyba P132B-21

#8 Příspěvek od Hubert » 02 úno 2022 12:43

No i když se ti to podaří nasadit tak to tam stejně nezajistíš takže stejně bude chtít turbo ven. Ale píš to vypadá že je ten kulák ulomený
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB, D3 swap TDV8 3.6
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Odpovědět