Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
- Tazik1992
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
On kvůli té menší díře jde hůř přetáhnout přes středící konzoli ve filtrboxu. Já sem to nasadil jen laxně tak to asi přisávalo.
Ale když se pořádně utáhne vrtule, tak si sedne. Měl by koukat za okraj filtrboxu jako originál, cca 50mm.
Je vidět, že i filtr E-4810 si do třístovky vleze.
No, že bych pociťoval nárůst výkonu, to se samozřejmě říct nedá. Ale řekl bych, že při pohledu do zpětného zrcátka, při zátahu do kopce, to zase o trochu míň hulí. A nebo hůř vidim
Na filtru jsem řešil ještě takovou blbinku. Kuna zřejmě chtěla sežrat odkalovací ventil na víčku. Napřed jsem myslel, že ten díl (NRC8955) koupím, ale když sem viděl, že ten kus "prasklého kondomu" stojí litr, tak došlo na zalepení tmelem.
Ale když se pořádně utáhne vrtule, tak si sedne. Měl by koukat za okraj filtrboxu jako originál, cca 50mm.
Je vidět, že i filtr E-4810 si do třístovky vleze.
No, že bych pociťoval nárůst výkonu, to se samozřejmě říct nedá. Ale řekl bych, že při pohledu do zpětného zrcátka, při zátahu do kopce, to zase o trochu míň hulí. A nebo hůř vidim
Na filtru jsem řešil ještě takovou blbinku. Kuna zřejmě chtěla sežrat odkalovací ventil na víčku. Napřed jsem myslel, že ten díl (NRC8955) koupím, ale když sem viděl, že ten kus "prasklého kondomu" stojí litr, tak došlo na zalepení tmelem.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Nezmínil jsi to, tak napíšu. KNko a obecně všechny bavlněné filtry je třeba impregnovat speciálním olejem. Nespoléhej na to, že je naipregnovaný.
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Já bych se zeptal, co od toho KN filtru očekáváš? Když mi došel pod ruku, a kouknul jsem, jak je děravý, tak mě nadšení přešlo. Navíc co jsem hledal po webu, tak pro jízdu v prašném prostředí to není ono. Navíc u auta s turbem bych neočekával nějaký zázračný efekt, možná tak u nepřeplňovaného auta.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- kubasaki
- Příspěvky: 360
- Registrován: 23 dub 2008 12:29
- tel.: 737154605
- auto: Defender 110 300Tdi
- Bydliště: Hrádek nad Nisou
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
KN filtry vznikly primárně pro závodní motory jezdící na zpevněném závodním okruhu, které dle regulí musejí vzduchový filtr mít. Dávat ho kamkoli jinam je nesmysl, tou bavlněnou plínou co je v něm projde i cihla. Přál bych ti vidět ty filtrboxy u motorek co bylo za nima bordelu. Hlavně musíš mít dva protože celá operace praní, sušení a napouštění olejem je asi na 14 dní . A měla by se praktikovat zhruba každých 500 až 1000 km. Mluvím z praxe servisu motorek už 30 let. Já bych si ho nikdy nikam nedal. Všechno je to jen o reklamně a o kšeftu.
Defender 110 300Tdi automat.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Já mam KN nebo před tím Simotu už ve třetím voze a není problém. Vyprání a impregnace je horší přes zimu teď když je pěkně tak den
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Na stránkách K&N píšou opak, že je vyrobili pro závody prašném v terénu, jen tak pro info, iluze si nedělám...
Možnou výhodou může být nasátí vody, kdy je papírový filtr na okamžitou výměnu a klidně se může úplně rozpadnout a dostat do turba.
Možnou výhodou může být nasátí vody, kdy je papírový filtr na okamžitou výměnu a klidně se může úplně rozpadnout a dostat do turba.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Teda Vy ste mi úplně zkazili radost z mého prvního tunning
Čekal jsem od něj lepší větší průtok vzduchu. A ten by třeba u unaveného turba mohl přijít k duhu, sám nemám představu v jakém stavu ta moje turbína je. Ale to jen fantazíruju.
Spíš byla zajímavá druhá věc - praktičnost - znovu použitelnost a odolnost vůči vlhkosti jak píše vik.
Koukal jsem, že je to filtr pro Mitsubishi L300, dobře to je dodávka, ale i pro Galloper a to je SUVko. A taky pro John Deery, tak to nemůže být jen pro dráhové závoďáky.
Filtr už byl od výrobce naimpregnován, z něj kapal i olej, tzv. Ready to install.
Čekal jsem od něj lepší větší průtok vzduchu. A ten by třeba u unaveného turba mohl přijít k duhu, sám nemám představu v jakém stavu ta moje turbína je. Ale to jen fantazíruju.
Spíš byla zajímavá druhá věc - praktičnost - znovu použitelnost a odolnost vůči vlhkosti jak píše vik.
Koukal jsem, že je to filtr pro Mitsubishi L300, dobře to je dodávka, ale i pro Galloper a to je SUVko. A taky pro John Deery, tak to nemůže být jen pro dráhové závoďáky.
Filtr už byl od výrobce naimpregnován, z něj kapal i olej, tzv. Ready to install.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Jak už jsem psal, u benzínu bez turba to efekt může mít, h nafty s turbem spíš ne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Asi to tak bude. Ale co, když už tam je, tak si ho aspoň na sezónu vyzkouším, ohmatám tu slepou uličku poznání a pak řeknu: "Přátelé, tudy cesta nevede"
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Ja jsem koupil benzin bez turba (MB W163 ML350) a byl v nem KN filtr. Nechtelo se mi ho cistit a mazat, tak jsem tam dal obycejny papirovy. A teda nepozoruju zadny rozdil...
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Čekal jsem od něj lepší větší průtok vzduchu
Pokud chceš lepší průtok vzduchu, tak vyndej tu kravinu dole pod filtrem, takové jakoby koleno s odtokem nebo co. velmi to zužuje průměr. Všimni si že hadice jsou celkem silné a tohle je hodně zúžené.
Ideální je vyndat celý ten spodek a táhnout sání přes kapotu. Na internetu bude plno fotek.
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tady je jedna studie od německého ADAC k sportovním filtrům:
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... ortfilter/
Ta horní grafika ukazuje o kolik metrů ujelo auto víc při zrychlení z 30-140 než u standardního filtru - KaN je tedy lepší o 0,75m, což představuje zhruba 0,2% zlepšení oproti originálu. Ale propouští o cca. 5% víc bordelu do motoru - viz spodní graf. Takže je to asi na každém, co preferuje. Já se přiznám, že i když mám atmosférický motor, dokonce výkonově upravený v jiných parametrech, a mám tady i KaN filtr a sadu na ošetření atd. tak jsem tu myšlenku vždy zase zavrhl. Už jenom sehnat dnes náhradní funkční váhu vzduchu, kterou olej z KaN může teoreticky zanést, začíná být dílo nemožnosti.
https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/a ... ortfilter/
Ta horní grafika ukazuje o kolik metrů ujelo auto víc při zrychlení z 30-140 než u standardního filtru - KaN je tedy lepší o 0,75m, což představuje zhruba 0,2% zlepšení oproti originálu. Ale propouští o cca. 5% víc bordelu do motoru - viz spodní graf. Takže je to asi na každém, co preferuje. Já se přiznám, že i když mám atmosférický motor, dokonce výkonově upravený v jiných parametrech, a mám tady i KaN filtr a sadu na ošetření atd. tak jsem tu myšlenku vždy zase zavrhl. Už jenom sehnat dnes náhradní funkční váhu vzduchu, kterou olej z KaN může teoreticky zanést, začíná být dílo nemožnosti.
- Tazik1992
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Jo, to už řikal i MadTom, že je to tam obecně k ničemu, obzvlášť když mám zvýšené sání. No, já si zase řikam - co kdyby se tam přeci jen dostala voda, ať má kudy utéct. Ono moc chytračení a pozměňování taky není k dobru. Viz ten sportovní filtr
Díky Mirko, to je pěkný článek a to včetně měření a ne jen tlachání.
Jsem to aspoň natvrdo přegůglil do češtiny.
A propo, kdyby měl někdo zájem, prodám vzduchový sportovní filtr K&N, najeto 100km
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
vtipné by bylo, kdybys vyndal K&N a dal tam Starline, nebo Filtron
- Mirko
- Příspěvky: 2816
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
No zrovna ten Filtron zmiňují v tom testu jako v podstatě ekvivalent originálního filtru...
-
- Příspěvky: 14988
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Při ceně filtrů do TD5ky, které jsou od 100Kč, mi nějak nedává smysl na nich šetřit. Klidně si těch 30Kč za lepší značku připlatím.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Tazik1992
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Takový hovado zase nejsem
Co se filtrů týče tak se (nejen u Defa) držím značek Mann, Mahle, Bosch a to i pro palivo a olej. Třeba do základní servisní sady od Britpartu bych nešel, takový průzkum přenechám jiným.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Výměna hvízdajících zadních brzdových destiček tentokrát proběhla v ještě nuznějších podmínkách než celá "zahradní párty". Na odloučené zahrádce už nemám ani ň a už vůbec ne velký hever, takže sem si oživil zvedačku s defím hi-lift heverem.
Při tom jsem zjistil, že moje nutkání vyztužit úchyt na jack na novém crossmemberu bylo správné.
No, škoda že to tušení a nutkání nebylo ještě silnější, protože na pravé straně se mi ten úchyt začal vyvracet. Zřejmě bude potřeba ještě probudit svářečku. Vypadá to, že nový příčník je z nějakého odlehčeného plechu Místo té "fofr" ráčny budu muset taky vymyslet nějaký adaptér na vrtačku.
Ovšem kola, ty už se dělají luxusně. S novým šup-šup kanónem od Milwaukee je to sranda. Škoda, že taková artilerie dorazila až po těch největších bitvách
Při tom jsem zjistil, že moje nutkání vyztužit úchyt na jack na novém crossmemberu bylo správné.
No, škoda že to tušení a nutkání nebylo ještě silnější, protože na pravé straně se mi ten úchyt začal vyvracet. Zřejmě bude potřeba ještě probudit svářečku. Vypadá to, že nový příčník je z nějakého odlehčeného plechu Místo té "fofr" ráčny budu muset taky vymyslet nějaký adaptér na vrtačku.
Ovšem kola, ty už se dělají luxusně. S novým šup-šup kanónem od Milwaukee je to sranda. Škoda, že taková artilerie dorazila až po těch největších bitvách
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Tak jsem se rozhodl pro další drobné vylepšení - montáž krytu sání pro topení. Pravda, ukázalo se , že sání má vyřešené odvodnění a sníh už v našem zeměpisném pásmu asi moc neužijeme, ale aspoň mi tam nebude lítat tolik bordel ze stromů. A nebude mě to lákat si na tu mřížku něco odkládat, třeba peněženku, kterou si takdle kolega kdysi vezl z Horšovského Týna až do Poběžovic, kde jsme pak nevěřícně zírali, že se tam celou tu skákavou cestu udržela.
Mile mě překvapilo, že v sání topení je solidní, takřka neucpatelný odtok. A navíc je tam vytvořený takový lavor, že i při větší chcavci voda nejde masivně rovnou do ventilátoru.
Je teda zajímavé, že odtok směřuje vodu na zadní stranu podběhu kde se tiskne hadice saní na plech. A kde jsem při renovaci okolí náboje kola objevil pod plastem (prů)rez. Na levé straně to takové nebylo. Je fakt, že nejvíc tomu proreznutí asi pomohl tlumící "polštář" mezi plastovým krytem a plechem podběhu. Ten jsem u Defa vůbec nečekal
Pro zákryt jsem zvolil doplněk od fy Terrafirma TF150. Přemýšlel jsem sice i nad nerezovým, ale řekl sem si, že kdybych pak někde zachytil, tak mi ten plastový jen rupne a ulítne a neurve kus blatníku.
Je vidět, že to mají klucí vychytané, protože na mřížku pasuje perfektně a s osazením tedy nebude problém.
Cha chá, to byl samozřejmě vtip, protože vzápětí následovalo přiložení na místo, kde se ukázalo, že výše uvedené platí, ale jen pokud na vrchu blatníku není pochozí plech.
Našroubovat kryt na hulváta se mi nelíbilo. Prznit nový díl obrušováním se mi nechtělo a frézovat větší díru v plechu přímo na autě nebo dokonce úplně sundavat pochozí plech už vůbec ne.
Mile mě překvapilo, že v sání topení je solidní, takřka neucpatelný odtok. A navíc je tam vytvořený takový lavor, že i při větší chcavci voda nejde masivně rovnou do ventilátoru.
Je teda zajímavé, že odtok směřuje vodu na zadní stranu podběhu kde se tiskne hadice saní na plech. A kde jsem při renovaci okolí náboje kola objevil pod plastem (prů)rez. Na levé straně to takové nebylo. Je fakt, že nejvíc tomu proreznutí asi pomohl tlumící "polštář" mezi plastovým krytem a plechem podběhu. Ten jsem u Defa vůbec nečekal
Pro zákryt jsem zvolil doplněk od fy Terrafirma TF150. Přemýšlel jsem sice i nad nerezovým, ale řekl sem si, že kdybych pak někde zachytil, tak mi ten plastový jen rupne a ulítne a neurve kus blatníku.
Je vidět, že to mají klucí vychytané, protože na mřížku pasuje perfektně a s osazením tedy nebude problém.
Cha chá, to byl samozřejmě vtip, protože vzápětí následovalo přiložení na místo, kde se ukázalo, že výše uvedené platí, ale jen pokud na vrchu blatníku není pochozí plech.
Našroubovat kryt na hulváta se mi nelíbilo. Prznit nový díl obrušováním se mi nechtělo a frézovat větší díru v plechu přímo na autě nebo dokonce úplně sundavat pochozí plech už vůbec ne.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
- Tazik1992
- Příspěvky: 1398
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Tazíkův Defík 300 aneb zahradní párty v leže
Takže následovala výroba podkladku. Jako optimální na realizaci se nakonec osvědčil zbytek polykarbonátu o tlušťce 5mm jehož opracování je snadné. Rohy jsem vyvrtal stromečkovým vrtákem, zbytek zvládla šukačka s plátkem pro řezání polykarbonátu (konkrétně používám Bosch T101A Special for Acrylic 2 608 631 010) .
Podložky jsem nakonec musel udělat dvě, abych se dostal lehce nad pochozí plech. Tím vznikla taková malá přehrádka, takže i při prudším dešti kdy se valí voda po kapotě by nemělo jít nic dovnitř.
Teď už to sedí pěkně. Šrouby jsou nerez s rozetovou podložkou, konkrétně 3,9x38 (stačily by asi i 30tky)
Tady je kdyžtak výkres obtažený dle hotového kusu.
Podložky jsem nakonec musel udělat dvě, abych se dostal lehce nad pochozí plech. Tím vznikla taková malá přehrádka, takže i při prudším dešti kdy se valí voda po kapotě by nemělo jít nic dovnitř.
Teď už to sedí pěkně. Šrouby jsou nerez s rozetovou podložkou, konkrétně 3,9x38 (stačily by asi i 30tky)
Tady je kdyžtak výkres obtažený dle hotového kusu.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008