Bulkhead renovace
Re: Bulkhead renovace
S tím chemickým odlakováním nevím, dost mě tlačí čas a okolo Praglu určitě nic nebude. Pravda v té dvojité stěně nevím jestli je to z výroby něčím ošetřené a jestli se na to zinek vůbec chytne.
Ten rám je dobrej nápad. Neměl bys fotku tak to vypadalo a jak to bylo k bulkheadu přichycený?
Ten rám je dobrej nápad. Neměl bys fotku tak to vypadalo a jak to bylo k bulkheadu přichycený?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Dole to bylo přišroubované šrouby, co normálně drží bulkhead k rámu, nahoře skrz díry, co drží "panty" čelního skla. Auto je poskládané a nikde jsem nenašel, že by se to kroutilo. Zinkovalo se nadvakrát, kvůli tomu, že do dutin bulkheadu se nedostala pískovačka - bylo to tam nalakované a správně to tam mělo být i vystříkané voskem. Po prvním zinkování to nechali vyžrat kyselinou, které se takto dostala i do míst, kde to normálně moc nejde, protože jsou tam zbytky barvy. Druhé ponoření do horkého zinku potom udělalo finální pokovení.
Po nazinkování bylo potřeba protáhnout dlouhé díry - buďto jenom vrtákem - díry pro osy klapek pod čelním sklem, nebo závitníkem, tam kde jsou závity. Horní šrouby co držely pomocný rámy šly uříznout, dolní se daly povolit. Kromě vyvaření částí co byly vyloženě shnilé, jsem převařil i hrany plechů, tam kde na sobě byly dva. Jednak se tím omezila možnost, že mezi nimi zůstane kyselina a zinkování se tam moc nepovede, ale hlavně po pískování byl plech místy zvlněný (pískovač to vzal trošku ostřeji než měl), a tohle převaření to celkem slušně stáhlo zpět, alespoň v tom nejhorším. Ono to jinak ničemu nevadilo, jenom to nebylo hezké, za motorem to nikdo stejně neuvidí.
Na vyčistění děr pro osy klapek, jsem si nabrousil v ruce flexou 1 m dlouhej "vrták" z kusu nerezové kulatiny, jinak se tam nedalo rozumně dostat. Zinek je měkký, takže to úplně stačilo. Kulatina je pružná, takže se dostatečně ohla, aby se dalo "vrtat" těsně u plechu.
Po nazinkování bylo potřeba protáhnout dlouhé díry - buďto jenom vrtákem - díry pro osy klapek pod čelním sklem, nebo závitníkem, tam kde jsou závity. Horní šrouby co držely pomocný rámy šly uříznout, dolní se daly povolit. Kromě vyvaření částí co byly vyloženě shnilé, jsem převařil i hrany plechů, tam kde na sobě byly dva. Jednak se tím omezila možnost, že mezi nimi zůstane kyselina a zinkování se tam moc nepovede, ale hlavně po pískování byl plech místy zvlněný (pískovač to vzal trošku ostřeji než měl), a tohle převaření to celkem slušně stáhlo zpět, alespoň v tom nejhorším. Ono to jinak ničemu nevadilo, jenom to nebylo hezké, za motorem to nikdo stejně neuvidí.
Na vyčistění děr pro osy klapek, jsem si nabrousil v ruce flexou 1 m dlouhej "vrták" z kusu nerezové kulatiny, jinak se tam nedalo rozumně dostat. Zinek je měkký, takže to úplně stačilo. Kulatina je pružná, takže se dostatečně ohla, aby se dalo "vrtat" těsně u plechu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Super info. Jenom ještě těm šroubům co to drží. Ty horní jsou na fotce vidět že jsou stažené přes podložku, je podložka i z druhé strany? Jak tam zateče a vyteče zinek-kyselina, a jak ta podložka šla pak odstranit? To samé dole, ten šroub jde do trubky a pokud to byl ten co se tam origo dává, tak tu trubku skoro vyplní. Zatekl tam zinek pořádně? Ten jeklovej rám má jakou stěnu aby to udržel proti zkroucení? Neměl bys ještě fotky jak si to provařil, a ty šrouby v detajlu, je to dobrá inspirace, třeba mailem, nebo jestli to máš někde na rajčeti. Hodně mi to pomůže, dík.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Jekly mají stěnu 5 nebo 6 mm, prostě co zrovna doma bylo. Zinek pod podložkama jsem doopravdy neřešil, stejně tak v té díře - nejde mít všechno. Podložky se normálně odloupnou. On je ten zinek dost měkký. Do děr pro spodní šrouby šly jedna nové šrouby a hlavně fůra měděné vazelíny, stejně tak nahoře. Předtím to ale bylo pořádně nalakované.
Rám je svařenej jenom prostým přeložením jeklů přes sebe a koutové sváry, jekly byly delší - unese to slona. Nevážil jsem to, ale nejsem si jistej, jestli ten rám nebyl pomalu těžší, než vlastní bulkhead. Samozřejmě ten rám započítají do zinkování, ale nějak si nedovedu představit, za co by jinak bulkhead pro zinkování pověsili, aby ho někde nepoohýbali. Jekly v rámu samozřejmě otevřené, průchozí.
Dole byl rám od bulkheadu odsazený pomocí distančních podložek - použil jsem staré šrouby co bulkhead držely k rámu, dlouhé byly dost, a jako distance jsem tam dal velké matky. Nahoře jenom dlouhé M8 šrouby utažené skrz díry pro "panty" a následně k jejich hlavám přivařený kus L profilu a ten přivařený k rámu. Nic složitého na tom nehledej. Rozměry byly dané bulkheadem, délky jeklů jak to vyšlo - bulkhead to přesahovalo, jediné co se vrtalo "na přesno", tak díry pro ty spodní šrouby - dělal jsem je s větším průměrem, zbytek doladily velké podložky.
Bulkhead byl v rozumném stavu, takže rám jsem dělal až po opískování a vyvaření. Pokud by byl ví sežraný, tak udělám rám na začátku a použiju ho i jako zpevnění, aby se to celé nezkroutilo při vyvařování. Potom bych si to k němu chytil na více místech a použil bych to i k odměření rozměrů vyvařovaných spodků.
Rám je svařenej jenom prostým přeložením jeklů přes sebe a koutové sváry, jekly byly delší - unese to slona. Nevážil jsem to, ale nejsem si jistej, jestli ten rám nebyl pomalu těžší, než vlastní bulkhead. Samozřejmě ten rám započítají do zinkování, ale nějak si nedovedu představit, za co by jinak bulkhead pro zinkování pověsili, aby ho někde nepoohýbali. Jekly v rámu samozřejmě otevřené, průchozí.
Dole byl rám od bulkheadu odsazený pomocí distančních podložek - použil jsem staré šrouby co bulkhead držely k rámu, dlouhé byly dost, a jako distance jsem tam dal velké matky. Nahoře jenom dlouhé M8 šrouby utažené skrz díry pro "panty" a následně k jejich hlavám přivařený kus L profilu a ten přivařený k rámu. Nic složitého na tom nehledej. Rozměry byly dané bulkheadem, délky jeklů jak to vyšlo - bulkhead to přesahovalo, jediné co se vrtalo "na přesno", tak díry pro ty spodní šrouby - dělal jsem je s větším průměrem, zbytek doladily velké podložky.
Bulkhead byl v rozumném stavu, takže rám jsem dělal až po opískování a vyvaření. Pokud by byl ví sežraný, tak udělám rám na začátku a použiju ho i jako zpevnění, aby se to celé nezkroutilo při vyvařování. Potom bych si to k němu chytil na více místech a použil bych to i k odměření rozměrů vyvařovaných spodků.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Tak jsem se pustil do odstraňování tmelu kterej je naplácanej na všech přeplátovanejch plechách a prakticky všechny plechy co ležej na sobě jsou mezi sebou orezlé. Takže pokud bych to dával do zinku, tak to celé rozpárat, odvrtat milion bodovejch svárů, otryskat a znova těch milion odvrtanech bodovejch svárů provařit a zabrousit. Takže nevím jestli je to v tomto stavu na žárovej zinek vůbec vhodný.
Jestli by nebylo lepší to otryskat, prolejt kýblem odrezovače a ve finále pořádně vylejt dutiny voskem, protože nevěřím, že tu silnou rez kyselina vyplaví, a místo toho nezůstane v tý rzi nacuclá a uzavřená zinkem.

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Bulkhead renovace
No co to našopovat Zinkem ? ta zůstatková kyselina je svinstvo.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Bulkhead renovace
Šopování zinkem nevyřeší rez uvnitř přepážky a mezi plechama. A protože nemám rád polovičatou práci, tak jsem se nakonec rozhodl pro tu nejhorší variantu. Celé to rozložím na díly, otryskám z obou stran a znovu posvařuju. 

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Bulkhead renovace
Taky možno -sice dost pracný.
Já jsem ty svislý sloupky na kterých jsou dveřní panty, vyrobil nový z 1mm páč byly dost vyžraný, oba footwelly taky děravý, jak cedník , tak výroba levýho a pravýho f. z 1,5mm plechu. Všechno jsem svařoval v přípravku - to aby se to nezkroutilo a při kompletaci pasovalo.
Já jsem ty svislý sloupky na kterých jsou dveřní panty, vyrobil nový z 1mm páč byly dost vyžraný, oba footwelly taky děravý, jak cedník , tak výroba levýho a pravýho f. z 1,5mm plechu. Všechno jsem svařoval v přípravku - to aby se to nezkroutilo a při kompletaci pasovalo.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Bulkhead renovace
Jenom malý report z průběhu renovace. Koroze je prakticky mezi všema plechama co jdou přes sebe, i pod plechama který vypadají z venku naprosto zdravě a ze všech stran pěkně přemázlé tmelem. Nemluvě o sloupcích kde jsou výztuhy pro panty. Z venku nic a uvnitř fuj. Takže všechny části vypreparovat, otryskat, ořezat tak aby překryv plechů byl jen minimální a znovu posvařovat. Ten kdo dělal můj bulkhead opravdu miloval práci s bodovačkou 

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Bulkhead renovace
Tak jsem se nějak zadrhnul. Zjistil jsem podle nějakého videa na trubce že to rozebírám ze špatné strany.
Když to dávají dohromady tak začínají z venkovní stranou a nato skládají další části které pak do sebe probodují. A já bohužel začal z druhé strany a tím pádem nevím jestli se mi to vůbec podaří z venku rozpárat, protože jsem zevnitř přidělal rám a už s tím nemohu hnout, páč bych to už nedal dohromady. Super.
Měl bych dotaz je lepší dát těsnění co se dává mezi klapky na bulkhead a nebo na klapky. Řeším z které strany to odvrtat, protože pokud to odvrtám z venku tak mi v tom žlábku půjde blbě zabrousit sváry a těsněním na bulkhead bych to pěkně překryl.

Měl bych dotaz je lepší dát těsnění co se dává mezi klapky na bulkhead a nebo na klapky. Řeším z které strany to odvrtat, protože pokud to odvrtám z venku tak mi v tom žlábku půjde blbě zabrousit sváry a těsněním na bulkhead bych to pěkně překryl.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Bulkhead renovace
No vida
hlavně se pak vyhnout 2 plechům, navzájem zbodovaným !! ,-dát jeden a silnější,
To těsnění klapek v orig, je na lepený na Bulkhead ,(ale myslím že je to jedno jestll to bude tam nebo na klapce,) hlavě kvalitní ! , aby to drželo. Je to tam blbě udělaný ,ty prolisy jsou dost nevýrazný a často tam zatejká.

To těsnění klapek v orig, je na lepený na Bulkhead ,(ale myslím že je to jedno jestll to bude tam nebo na klapce,) hlavě kvalitní ! , aby to drželo. Je to tam blbě udělaný ,ty prolisy jsou dost nevýrazný a často tam zatejká.
Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
-
- Příspěvky: 15214
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Bulkhead renovace
Těsnění podle toho, jak to LR vymyslel. Def má pěnovku na klapkách Série gumu na bulkheadu.
Hlavně bych ten bulkhead nazinkoval....
Hlavně bych ten bulkhead nazinkoval....
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Bulkhead renovace
Já měl u defa gumové těsnění nalepené na bulkheadu, ale nevím jestli to bylo originál. Nevím jestli serie měla ty klapky úplně stejný. Zinek je jasnej, teda pokud se mi to podaří udělat jak jsem chtěl, jinak by to nemělo cenu a radši bych koupil novej nerezovej od poláků. Teda až ho konečně budou vyrábět. 

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Bulkhead renovace
ja se na něj po roce cekani vykašlal a vzal z GB pozinkovej...mr-tomas píše: 07 lis 2023 19:02 Já měl u defa gumové těsnění nalepené na bulkheadu, ale nevím jestli to bylo originál. Nevím jestli serie měla ty klapky úplně stejný. Zinek je jasnej, teda pokud se mi to podaří udělat jak jsem chtěl, jinak by to nemělo cenu a radši bych koupil novej nerezovej od poláků. Teda až ho konečně budou vyrábět.![]()
Def 110 ???, RR 3,6 TDV8, EX D2 TD5, EX Def 90 300TDi, EX Disco 300TDi
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
https://nove.landroverforum.cz/forum/vi ... hp?t=29054
Re: Bulkhead renovace
Když z GB je pozinkovanej dražší k slibovanej nerezovej od Poláků. Ale stále ho nemaj. 

Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Bulkhead renovace
Nerezovej bulkhead je na věky
, no to bude taky asi jediný co po 100 a více letech z auta nejspíš nakonec zůstane . Pokud tedy neplánuješ ,že budeš žít na věky
: tak dědicům připadne nerezová pozůstalost - bulkhead a to v perfektním stavu ! a to je přece krásný. 



Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
Re: Bulghed
RAVE nepotřebuješ, to je jen interaktivní CDčko, důležitá jsou ta PDFka z něj. A ty najdeš všude možně po netu - třeba tu https://ulozto.cz/file/zU2eA1z8Rsxh/lrd ... anualy-zip
Ale jak vyndat bulkhead bys tam hledal marně. S tím výrobce zřejmě vůbec nepočítal, to auto mělo prostě odsloužit a shnít. A nebo najet na minu. Žádné záchranné operace se nepředpokládaly.
mr-tomas píše: 19 srp 2022 22:23 Ptám se proto jestli jde ten bulghed vůbec samostatně vyndat z auta.
Ale jelikož vypadáš odhodlaně a dostatečně šíleně do toho jít

Def bulkhead výměna1.jpg
Def bulkhead výměna2.jpg
Def bulkhead výměna3.jpg
Na takové operace bych doporučil poslední edici knihy Land Rover 90, 110 & Defender Restoration Manual od Lindseyho Portera.
Land Rover 90, 110 & Defender Restoration Manual.jpg
Protože už na mém autě začíná bulkhead, hlavně podnožníky dole, též lákat mou pozornost (zatím radši moc neodkrývám rohože), tak už taky okukuju triky

Tady je třeba vychytávka od Gwyn Lewis 4x4 jak ulevit bulku od spoda před bahnem.
Gwyn Lewis 4x4 GL1010-front-mud-shields-1.jpg
https://gwynlewis4x4.co.uk/product/defe ... ds-gl1010/
[/quote]
tú vychytávku od gwyn lewisu vyrábam

Ing. Martin Šimončič
výrobca náhradných dielov a doplnkov na LR defender
www.prometal-company.sk
www.facebook.com/DefenderAccesories/
+421 940 782 158
simoncic.prometal@gmail.com
výrobca náhradných dielov a doplnkov na LR defender
www.prometal-company.sk
www.facebook.com/DefenderAccesories/
+421 940 782 158
simoncic.prometal@gmail.com
-
- Příspěvky: 410
- Registrován: 09 kvě 2016 16:35
Re: Bulkhead renovace


Největší škody na autě se způsobí dobrými umysly
- jareku
- Příspěvky: 1900
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Bulkhead renovace
Holt nejsme všichni tak schopní a chytří jako Ty... hlavně si rychle sundej kalhoty abys to neudělal do nich...Kyanid Sodný píše: 22 pro 2023 10:42Když to čtu se asi poseru . Na vymontování bulkheadu nepotřebuješ ani RAVE ani interaktivní CDčko, apod, ale vrozenou šikovnost rukou , a taky v hlavě mít místo pilin technický myšlení.
![]()
Live long and prosper.