Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Michal M.
Příspěvky: 371
Registrován: 06 pro 2008 19:23
tel.: +420723918888
auto: Defender 90 200 Tdi
Bydliště: Újezd u Brna

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#101 Příspěvek od Michal M. » 27 pro 2009 18:01

Tažný mám tohle:
Přílohy
Obraz055 (Small).jpg
Obraz055 (Small).jpg (37.1 KiB) Zobrazeno 19867 x
Obraz056 (Small).jpg
Obraz056 (Small).jpg (35.97 KiB) Zobrazeno 19865 x
skype: michal.makovsky79

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#102 Příspěvek od libovka » 27 pro 2009 19:56

zbynek píše:Orlík, Děčín, 3 t včetně vleku, rychlost max. 80km/h (loď je příliš choulostivá věc, být na suchu jí nedělá dobře) spotřeba 15l automat pohoda. Kolega táhnul druhou loď (2,5t) za Jeepem, vzhledem k tomu že nemá měchy, svítil celou cestu do nebe, to jak si to DII automaticky dofouka se mi líbí.
Svítil do nebe protože to měl blbě vyvážené a kouli mu to moc zatěžovalo.Což není podle mě není pro kouli moc dobré.

MadTom
Příspěvky: 15261
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#103 Příspěvek od MadTom » 27 pro 2009 20:39

Vyvážení vleku je nutnost, ale i tak to vždy kouli zatíží a jestli se nepletu, tak Disco na povolené zatížení na kouli 150 nebo 250kg, což není až tak málo a vzhledem k tomu, že koule se hadně vzadu, tak to auto vždy klesne.
Měchy toto výborně dorovnají - je to jedna z jejich výhod.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#104 Příspěvek od libovka » 27 pro 2009 21:31

MadTom píše:Vyvážení vleku je nutnost, ale i tak to vždy kouli zatíží a jestli se nepletu, tak Disco na povolené zatížení na kouli 150 nebo 250kg, což není až tak málo a vzhledem k tomu, že koule se hadně vzadu, tak to auto vždy klesne.
Měchy toto výborně dorovnají - je to jedna z jejich výhod.

No když to vezmu že Disko váží 2,2t tak i kdyby měla na kouli 250kg tak to s ní pomalu nehne.To že má měchy je samo plus nicméně vyvážení je kvůli tomu aby se nevyvracela koule a nezatěžovala voj vleku.

MadTom
Příspěvky: 15261
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#105 Příspěvek od MadTom » 27 pro 2009 22:38

Souhlasím, jenom jsem tím chtěl říct, že těch 250kg (dle manuálu) je sice povolenejch, ale není ideální to využívat. Pokud bude auto na klasickejch pérech vzadu, tak docela slušně klesne, protože těch 250kg bude zatěžovat téměř pouze zadní nápravu, oproti tomu, když do auta sedne 5 lidí, tak se to rozloží na předek i zadek, takže auto sice klesne, ale bude více méně vodorovné.
Jo a ještě jedna poznámka - D2 sice má 3500kg na kouli, ale pouze na silnici, v terénu je to dle RAVE pouze 1000kg. :shock: Teď už jenom zjistit, co je to terén. :D
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#106 Příspěvek od RudaK » 28 pro 2009 08:20

MadTom píše:Souhlasím, jenom jsem tím chtěl říct, že těch 250kg (dle manuálu) je sice povolenejch, ale není ideální to využívat. Pokud bude auto na klasickejch pérech vzadu, tak docela slušně klesne, protože těch 250kg bude zatěžovat téměř pouze zadní nápravu, oproti tomu, když do auta sedne 5 lidí, tak se to rozloží na předek i zadek, takže auto sice klesne, ale bude více méně vodorovné.
Jo a ještě jedna poznámka - D2 sice má 3500kg na kouli, ale pouze na silnici, v terénu je to dle RAVE pouze 1000kg. :shock: Teď už jenom zjistit, co je to terén. :D

Terén - D1 :mrgreen:
Jinak musí to být na kouli zatížené,jinak se s tím jet nedá. Když se zatíží víc nápravy vleku,tak do 80 km dobrý a pak to za tebou zametá :mrgreen: ( vlastní skušenost ) Popojel sem s autem víc na předek ( zatížená víc koule) a ejhle,už to šlo :coze: No nevím kolik kg to na kouli bylo,ale jelo se s tím podstatně líp :!:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#107 Příspěvek od Sláma Karel » 28 pro 2009 09:24

Ruda má pravdu. :idea: Ty teorie jsou úplně na houby. Pokud tu kouli nezatížíš, tak s tebou ten vlek zametá. Hlavně těžko to budeš nějak vážit jak jsi to naložil. Ale pokud tu kouli nezatížíš tak se s těžkým dvouosým vlekem nedá vůbec jet. K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

MadTom
Příspěvky: 15261
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#108 Příspěvek od MadTom » 28 pro 2009 10:14

Souhlas,
vážit to netřeba, pokud to za oje spíš nenadzvedneš než nadzvedneš, tak to zatížené je, ale možná ještě furt málo. Pokud je to obráceně, tak ti to zvedá zadek auta nahoru a s tím se doopravde nedá moc jezdit - hrozí to, že se ti souprava zlomí a vlek tě předběhne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#109 Příspěvek od cyril » 28 pro 2009 10:29

Je to tak..s D2 jsem si to vyvážil popojížděním na vleku tak, aby to šlo radši trochu víc na kouli. Nebo to potom stojí za prd. Vlek s tím lomcuje, zvedá zadek auta a nedá se pořádně jet. Jinak musím přiznat, že radši táhnu (když už musím) za Vitem 111. Ten 6ti kvalt jede jak prase, spotřeba nafty s vlekem a naloženou 109 na hřbetu byla kolem 11-12l/100km a do kopce táhne jak soumar. Skoro není potřeba řadit. A auto by jelo třeba 160km/h....Je to jako souprava i stabilnější, protože koule není tak vysoko a auto se na nerovnostech nebo když usnu a náhle se probudím tolik nerozhoupe. :mrgreen: Ale i drobný rozhoupání zvládáme v klidu...viďte hoši? Viz cesta s Karlovým RR do PV.... :oops:
Přílohy
121220092388m.jpg
121220092388m.jpg (95.67 KiB) Zobrazeno 19691 x

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#110 Příspěvek od RudaK » 28 pro 2009 18:45

Musím oponovat :Sorry: S Vitem sem táhl vlek s naloženým Transitem a že byl Transit naložený víc na vlek,tak to se mnou zametalo po rakouský dálnici nad 80 km/hod ( to sem ještě nevěděl,že stačí popojet dopředu na vleku )
Jinak s D III a s vlekem na kterým bylo auto naložený víc na předek nebyl problém.A jak sem už psal,tak sem musel spíš hlídat tachometr,aby mě auto z vleku nespadlo..... :mrgreen:
Přílohy
Todle bylo dobře .
Todle bylo dobře .
Sosnová 5.09 034.JPG (96.94 KiB) Zobrazeno 19631 x
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 2000
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#111 Příspěvek od libovka » 28 pro 2009 18:52

Já neříkám že by se koule neměla zatěžovat,ale zatížit jí tak akorát.Kolikrát člověk vidí auto kterému v blatníkách zmizí půlka zadních kol.Takové auto pak fakt svítí do nebe.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#112 Příspěvek od cyril » 29 pro 2009 00:18

RudaK píše:Musím oponovat :Sorry: S Vitem sem táhl vlek s naloženým Transitem a že byl Transit naložený víc na vlek,tak to se mnou zametalo po rakouský dálnici nad 80 km/hod ( to sem ještě nevěděl,že stačí popojet dopředu na vleku )
Jinak s D III a s vlekem na kterým bylo auto naložený víc na předek nebyl problém.A jak sem už psal,tak sem musel spíš hlídat tachometr,aby mě auto z vleku nespadlo..... :mrgreen:
Mě neoponuješ....píšeš to co já.... :mrgreen: Já si autem po vleku přece popojel.... :P

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7915
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#113 Příspěvek od Sláma Karel » 29 pro 2009 05:13

A kdo z Vás odtáhl na vleku tolik aut jako JÁ? (Nebo Eliott) Ale když teorie pravý, tak asi máte pravdu vy. Bo teorie je to co řídí svět. K :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj:
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#114 Příspěvek od RudaK » 29 pro 2009 09:06

Tak já se přiznám.
Dvakrát s Vitem jen jako řidič ( jelikož jsem měl papíry na přívěs a švagr né - Vito bylo švagrovo :wink: ) Z neznalosti naloženo míň na kouli (aby nebyla přetížená ) a tím pádem jízda do 80 km/hod,víc už to zametalo z vozíkem :wink: (1x Graz -Vídeň po dálnici,Vídeň - Brno po státní už to šlo,bo se jelo do 80km/hod )
Třikrát s D III sem vez D1 po moravě ( z toho jednou blbě naloženou ) Po proškolení od zkušenějších sem to začal nakládat víc na kouli a bylo po problémech :!: Do té doby mě nebylo jasné,jak to ostatní vozí :lol: a takový dálky :Sorry:
Potud praxe :coze: teoreticky sem to neštudýroval :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Já vím ,že někdo řekne,že se může jet 80km/hod,ale zkuste jet po dálnici štreku 80kou .Nevěřím,že všichni to dodržujou :ty jeden...:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2760
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#115 Příspěvek od cyril » 29 pro 2009 09:40

Sláma Karel píše:A kdo z Vás odtáhl na vleku tolik aut jako JÁ? (Nebo Eliott) Ale když teorie pravý, tak asi máte pravdu vy. Bo teorie je to co řídí svět. K :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj:
jo jo...zkušenej moc nejsem Celkem asi 11 aut.... :oops: A v minulosti dle účetnictví přes 400 motorek :mrgreen: :Pohoda: :Pohoda:
Přílohy
facevlekmoto1.JPG
facevlekmoto1.JPG (102.67 KiB) Zobrazeno 19292 x
Naposledy upravil(a) cyril dne 31 pro 2009 12:14, celkem upraveno 1 x.

Luboš M.
Příspěvky: 3310
Registrován: 09 úno 2007 17:16
tel.: 608 969 607
auto: Defender 110
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#116 Příspěvek od Luboš M. » 29 pro 2009 15:00

Sláma Karel píše:A kdo z Vás odtáhl na vleku tolik aut jako JÁ? (Nebo Eliott) Ale když teorie pravý, tak asi máte pravdu vy. Bo teorie je to co řídí svět. K :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj:
Víc? Možná třeba já, ale o to přeci nejde. Disco je na tahání absolutně nevhodný a když ho naliftuješ tak ještě víc :Ale fuuj: . O slabém motoru nemluvě :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: U defíka už je to mnohel lepší ale do kopce se stejně trápí. Nevím jak RR, ale 4.6 by mi asi seděla, spotřeba ale hraničí s cenou toho co vezeš na vleku.
Ještě jeden poznatek, používám vlek co má kola venku a to je super až na tu šířku :roll:
http://WWW.I-DEFENDER.CZ" onclick="window.open(this.href);return false; vlastní výroba a prodej doplňků na offroady Tel: 608-96 96 07
Miluji život, protože mi dal Land Rover. Miluji Land Rover, protože je to můj život.

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8488
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#117 Příspěvek od RudaK » 29 pro 2009 17:54

Luboš M. píše:
Sláma Karel píše:A kdo z Vás odtáhl na vleku tolik aut jako JÁ? (Nebo Eliott) Ale když teorie pravý, tak asi máte pravdu vy. Bo teorie je to co řídí svět. K :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj:
Víc? Možná třeba já, ale o to přeci nejde. Disco je na tahání absolutně nevhodný a když ho naliftuješ tak ještě víc :Ale fuuj: . O slabém motoru nemluvě :Ale fuuj: :Ale fuuj: :Ale fuuj: U defíka už je to mnohel lepší ale do kopce se stejně trápí. Nevím jak RR, ale 4.6 by mi asi seděla, spotřeba ale hraničí s cenou toho co vezeš na vleku.
Ještě jeden poznatek, používám vlek co má kola venku a to je super až na tu šířku :roll:



Neřek bych že je Disco III na tahání nevhodný ( a liftovaný :shock: stejně si to v určité rychlosti spustí samo :wink: ).Ale sem s ním moc aut nenatahal,tak nemohu sloužit...... :mrgreen: ( nedělal a nedělám dovozy,spíš jen odtah pro svoji potřebu :wink: asi tak )
p.s. to by mě zajímalo,ten přívěs s kolama venku :roll: co je teda lepší,bo mi někdo říkal,že ty kola ven sou nanic a někde dokonce zakázaný ( kvůli šířce ).Asi si po skušenostech ten vlek na auta pořídím :hmm:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

MadTom
Příspěvky: 15261
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#118 Příspěvek od MadTom » 29 pro 2009 18:54

Pokud jsou kola vedle vleku, tak je ložná plocha níž a tím je níž i celé težiště naloženého vleku a ten je stabilnější.
Nevýhoda je větší šířka - jak je to s legalitou nevím, ale pochybuju, že ten vlek je širší než kamion, takže v tomto by problém být nemusel, může být ale nějaké omezení na "malá auta".
Víte to někdo?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
zbynek
Příspěvky: 822
Registrován: 01 bře 2007 21:00
tel.: 724258113
auto: DII 99
Bydliště: Děčín Czech Republik
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#119 Příspěvek od zbynek » 29 pro 2009 20:14

Pánové naložit na vlek auto je velká sranda a pohoda, je jednoduché vyvážit vlek na který najedeš autem (nebo natáhneš navijákem) Přál bych vám ladit na vleku 2tunovou loď :evil: Opravdu budete rádi že to máte naložený ............
Všechno má svůj čas........

Bača
Příspěvky: 51
Registrován: 20 zář 2009 15:36
tel.: 733749581
auto: Range Rover P38
Bydliště: Plzen

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#120 Příspěvek od Bača » 29 pro 2009 22:25

ahoj ja mam RRp38 z motorem 2,5td a zaves na 3,5tuny jelikoz se zivim jako pokrejvac tak taham krovy,a palety z taskama nejvic co sem vez tak bylo i z vlekem kolem 4 tun,bylo to znat ale v klidu jsem dojel na urcene misto.....tak ja si myslim ze neni co resit auta od landroveru jsou proste tahouni!!!

Odpovědět